Hoi dames, misschien een hele domme vraag hoor, zeker omdat dit de tweede zwangerschap al is, maar hoe voelt een harde buik? Ik heb het bij mijn zoontje nooit gehad (tenminste, niet dat ik als zodanig heb herkend) maar heb nu iedere keer pijn aan/in mijn buik. Net of ie heel erg onder spanning staat en voelt aan de buitenkant hard aan. Lijfelijk voelt het alsof ik er op dat moment een blok beton voor heb hangen. Is dat wat men verstaat onder harde buiken? En wat kun je daar aan doen?
@storm ik denk wat jij bedoeld wel echt harde buiken zijn, het is vaak een teken van dat je rustiger aan moet doen, als je ze vaak hebt moet je het ook echt ff aan je v.k. melden want het is niet goed als je ze heel vaak hebt. wat je kunt doen is denk ik echt rust nemen, rustig aan doen, of anders misschien onder de douche? suc6!
Voor mijn gevoel, kan je het vergelijken met spierpijn.. Je buik staat gespannen en voelt rondom hard. En niet alleen waar je kleintje ligt met zijn of haar lichaam! Aangezien mijn mannetje nog niet is ingedaald en hoog zit, ziet het er voor mij uit als een eierdopje.. Als Calimero! Haha, heel stom maar wel grappig.. Liefs, Sill
Ik vind het helemaal geen rare vraag....want ik zit met de zelfde vraag...ben ook voor de tweede keer zwanger. Ik heb ze vorige week een aantal keren gehad, toen ik erg druk op m'n werk was geweest. Volgende week even aankaarten bij m'n vk...
Ik heb ze bij de eerste ook nooit gehad, maar nu volop. Het duurde wel even voordat ik ze leerde herkennen als harde buiken. Hier wordt ik eerst een klein beetje benauwd, alsof er iets van onderen tegen mijn longen drukt (is ook wel zo eigenlijk) en dan spant mijn buik aan. Die voelt dan kei- en keihard. Wordt soms ook raar van vorm (baarmoeder spant om het lijfje van de baby, die ligt soms nogal raar hier, nog vaak overdwars ). Het trekt soms ook onderin in mijn kruis of trekt door mijn buik heen naar mijn rug. Niet zo pijnlijk als weeën, maar prettig is anders. Voelt soms ook een beetje alsof ik een baksteen in mijn kruis heb liggen. Ik denk ook dat wat jij voelt, harde buiken zijn. Mijn vk vertelde dat je er ongeveer 10 per dag mag hebben, zolang ze niet pijnlijk zijn en niet regelmatig komen (dus bij 6 per uur ofzo). Ook moet je in de gaten houden wat je doet. Als je bijv. gestofzuigd hebt en je krijgt daarna meteen een paar harde buiken, is dat waarschijnlijk teveel. Je kunt iig proberen lekker te liggen/zitten, warme kruik of douche, goed door je buik ademen, etc.
Dat zijn inderdaad harde buiken. Je baarmoeder spant zich aan en het lijkt alsof er een zware meloen in je buik zit die drukt. Af en toe eentje kan geen kwaad, maar als je ze vaker hebt even naar je vk en het wat rustiger aan doen. Ben vanmorgen zelf naar het ziekenhuis gemoeten omdat ik zulke harde buiken + krampen had dat ik me kapot geschrokken ben. Hopen dat het met wat rust weer minder wordt!
ja het klinkt idd als harde buiken hoe je ze omschrijft..die kunnen opzixch geen kwaad maar als je voor de 37 weken zwanger bent en je krijgt er een hele hoop in een uur of ze doen pijn is het toch even verstandig contact op te nemen met de vk.. en idd rustiger aan doen..
Hey, bedankt voor de reacties. Dan zullen het inderdaad wel harde buiken zijn. Moet donderdag naar de VK zal ik het even aankaarten. Het is niet zo dat ik ze een paar keer per uur heb, maar gedurende de dag toch wel met enige regelmaat en het is niet geheel ongevoelig. Ook niet overdreven pijnlijk maar niet fijn.