5 weken zwanger lichtbruine afscheiding zorgen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door FozzyFozzy, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FozzyFozzy

23 mrt 2017
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben vandaag 5 weken zwanger en super onzeker. Mn borsten zijn heel groot geworden en beetje pijnlijk aan zij/bovenkant. Ik ben vermoeider en ben super misselijk. Elke keer als ik iets eet op de dag gaan mijn darmen enorm rommelen en moet ik gewoon naar de wc. Wie herkent dit? Ook voel ik af en toe de zijkant van m'n buik en heb ik een mega opgeblazen buik (voor m'n gevoel iig).

Gister avond schrok ik me rot toen ik op de wc zat. Bij het afvegen had ik opeens licht bruine afscheiding. Helemaal slecht geslapen ervan. Vandaag minder afscheiding (misschien ook omdat ik elke twee uur op de wc zit en probeer te kijken of het er nog is). Vanmorgen was het er wel nog, vanmiddag zie ik wel dat mijn afscheiding niet wit is in ieder geval. Beetje geel, lichtbruin (als er wat uitkomt).

Ik maak me super super super veel zorgen, heb enorme stress.

Zijn er mensen die ook deze zwangerschap symptomen al hadden bij 5 weken en ook dat lichtbruine afscheiding hadden?

Ik wilde niet de verloskundige bellen aangezien het heel weinig was en ik bijna zeker weet dat ze gaat zeggen dat ik het moet afwachten. Vandaar dat ik het hier plaats!

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik ken heel veel vrouwen die in de eerste weken van hun zwangerschap bruinverlies hebben gehad en die gewoon een gezonde baby op de wereld hebben gezet. Zolang het geen roodverlies is, hoef je je geloof ik niet per se zorgen te maken. Maar als je je heel erg druk maakt, zou ik toch even met de huisarts of verloskundige bellen. Wellicht dat hij of zij je zorgen weg kan nemen :)

3. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Herkenbaar bij de zwangerschap van mijn dochter. Ook bij 5 weken bruin bloedverlies. In paniek gyn gebeld, gerust gesteld, waarschijnlijk nog een verlate innestellingsbloeding. Op de echo 1,5 week later een prachtig kloppend hartje te zien! Er zijn veel vrouwelijk die bloedverlies hebben tijdens hun zwangerschap. Is ook schrikken!

Helaas kan je nu nog niks doen. Zolang het maar een klein beetje is en bruin verlies zit het vast goed! Duim voor je!

4. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een week lang donkerbruine (roestbruin) afscheiding.
    Van 4,5 tot 5,5 week zwanger.
    Ook ik was erg geschrokken en dacht dat het mis was maar het enige wat je kan doen is afwachten. Ik duim voor je!

5. FozzyFozzy

23 mrt 2017
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor de berichtjes. Wachten is echt heel lastig en de dagen gaan heeel traag voorbij!!!
    Gelukkig geen bruin verlies meer, hopen dat het goed blijft gaan:)

6. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Oh ik herken je onzekerheid zo goed. Ik heb het ook gehad tot een week of 8. Dan paar dagen niet dan weer wel. Het is zenuwslopend. Helaas kan je niks doen dan afwachten.

7. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    De eerste weken van mijn zwangerschap stonden voornamelijk in het teken van bloedverlies. In het begin heb ik om de dag bloed verloren zowel rood, bruin, helder, met klontjes en zonder klontjes. Oorzaak: Niet gevonden.

Dat van je darmen herken ik ook, deze zwangerschap zijn ze echt extreem gevoelig (al vanaf het begin en is tot op heden - bijna 32 wk - niet weg gegaan).

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik had dat ook rond de 5 weken. Mijn gyn stelde me gerust door te zeggen dat bruine afscheiding (=oud bloed) in principe een vrij normaal verschijnsel is. Wanneer de innesteling plaats heeft gevonden gaat je baarmoeder zich nl ontdoen van alle restjes die er nog in zitten.

Deve vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina