Ik zit er ff doorheen; 36 weken zwanger en 4 dagen thuis met mijn zoontje van 2 jaar. En die heeft van die echte peuterdagen. Helemaal als hij moe is; dan luistert hij erg slecht en het is zo slopend. Ik zit er zelf zo ie zo een btje doorheen; slaap slecht en sta gesloopt op en kan dus erg weinig hebben..... Heb door omstandigheden maar 1 verlofdag; en die is fantastisch maar die 4 dagen thuis alleen met peuter hakken er erg in. Hoe doen jullie dat??
Ik heb 3 kinderen in de leeftijd van 5 jaar, 4 jaar en 2 jaar. Momenteel niet hoogzwanger maar wel 2x geweest met 1 of 2 rondlopende peuters. Probeer veel met hem bezig te zijn, ga wandelen, naar de speeltuin, eendjes voeren, boodschapjes doen, knutselen, films kijken etc.. Maar zorg dat hij lekker uitgeput is dat hij 'smiddags een slaapje doet waarbij jij dus ook even lekker naar bed kan. Mijn laatste zwangerschap was de oudste te oud om te slapen en lagen we heerlijk met zn allen onder een dekentje op de bank plop e.d. te kijken. Ik kon vanaf 20 weken geen kant meer op vanwege BI, maar de eendjes waren op 20 stappen afstand Zet je zoontje voor 2 dagen op de psz, leerzaam, vermoeiend maar je hebt wel wat rust. Misschien vinden de oma's het ook leuk om een dagje op te passen?
Het helpt idd om op pad te gaan; heb ik alleen niet zon puf meer voor....maar probeer ik wel te doen. Hij gaat idd smiddags ook naar bed, al slaapt hij niet altijd. ( zoals vandaag; vanmorgen PSZ; heerlijk de rust gehad maar dan is hij zo moe van de prikkels dat hij de rest van de dag dus niet te genieten is)
Herkenbaar..ik ben nu met verlof en dus heel de week thuis met mijn pittige peutermonster van 2.. Ik probeer veel met haar te doen, haar ook veel te betrekken bij de dingen die ik wil doen (lees: nesteldrang..).. Maar soms..gewoon effe lekker voor de tv, laat ik haar maar even tekenfilms kijken en kan ik rustig doen wat ik wil..even rustig zitten etc.. Psz gaat ze nog niet, ze is aangemeld, maar de wachttijd is gruwelijk lang..oma's zijn momenteel ook even geen optie.. Het korte lontje is erg herkenbaar, maar dit probeer ik dan met genoeg leuke momenten te 'compenseren'.. Ht hoort er een beetje bij..hoogzwanger en een peuter is gewoon best wel pittig..misschien kun je ook even echt bewust momentjes voor jezelf pakken, wanneer je partner thuis is..even weg, shoppen, naar een vriendin, of gewoon even op bed liggen.. Nog effe..
Ook heel herkenbaar! Probeer rustig dingen te doen; knutselen ofzo! Lekker creatief bezig zijn en jezelf vooral niet te moe maken en niet teveel eisen! Misschien kan ie een middagje ergens gaan spelen ofzo?
Hier geen ervaring met peuters, wel met (bijna)pubers... de drie kids van mn vriend zijn heel erg lief, maar soms... we hebben ze maar 1 weekend in de twee weken, en de helft van de schoolvakanties, morgenmiddag komen ze hier t/m zondagavond, zie er wel een beetje tegenop. Ze brengen enorm veel drukte met zich mee, veel ruzie onderling en ze vergeten echt werkelijk alles achter hun kont op te ruimen en lampen uit te doen noem maar op... Voel me soms zo'n bitch om elke keer te zeggen ruim dit op, doe die lamp uit, doe die deur dicht... soms ben ik het zooo zat, dan doe ik het zelf maar. Maarja, dat gaat nu niet zo best meer! Heb mn vriend al "opdracht" gegeven om er lekker veel op uit te gaan met ze de komende dagen, kan ik even lekker alleen zijn... Dat wordt straks nog wat als ze vergeten het traphekje te sluiten, of de niet opgeruimde lego en knikkers die ik in het ziekenhuis uit het neusje van mn kindje kan laten halen met een paar jaar...
ben nu 3 dagen over tijd inmiddels, en begrijp wat je bedoelt! vorige week was hier herfstvakantie en man moest gewoon werken, dus had ik die kleine van bijna 4 (met downsyndroom) rondlopen, trwijl ik 39/40 weken zwanger was. heb gevraagd of hij af en toe bij opa en oma kon spelen, we zijn regelmatig daar gaan eten zodat zij ook effe mee op konden letten, en ik geen eten hoefde te koken. mn man heeft een extra vrij ochtendje gepakt. en verder heeft mn man zodra ie thuis was de echt zorg overgenomen, omdat ik al moe was van de dag. dus douchen, op bed leggen, even uitleven buiten enzo