Hoe herken je de eerste schopjes?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Drieka, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben ondertussen 21w3d zwanger en heb tot op heden de kleine nog niet echt gevoeld, ja wel soms wat kriebeltjes maar dat is dan ook alles:(

Verleden week maandag met de 20 weken echo zagen we ook dat ik een erg grote placenta heb die bij de rugzijde begint en dan via de zijkant naar de buikzijde loopt, dus heb overal de placenta alleen gelukkig niet voor de uitgang van de baarmoeder, kindje was gelukkig in orde.

Afgelopen maandag voor controle bij de VK geweest, heeft ze nog naar het hartje geluisterd met de doppler en alles was goed, baarmoeder komt een tikje boven mijn navel uit dus alles ligt binnen de lijnen.

Zij gaf aan dat ik nog een paar weekjes geduld moest hebben voordat ik de eerste schopjes zou voelen met zo'n grote placenta die werkelijk overal ligt :(

Ik had me er al op voorbereid maar vindt het toch erg jammer, zo lang ik niks voel en anderen om mij heen zeggen dat zij rond deze termijn wel al schopjes voelde word ik gewoon erg onzeker!

Nu heb ik net een paar keren beneden bij mijn schaambot iets gevoeld wat ik niet herken, een soort plopje, alsof een belletje kapot sprong in mijn buik, kan het niet echt beschrijven, heb het nu 2 keren gevoeld met circa 10 minuutjes ertussen.
    Ik direct op mijn rug gaan liggen en mijn handen erop gevoel maar voelde niks meer :(

Is dat dan misschien een schopje geweest of toch heel iets anders??

Hoe voelt het eerste schopje eigenlijk? Misschien dat ik het dan ook ga herkennen? Dit is mijn eerste zwangerschap dus weet ook gewoon niet wat ik moet voelen.

Alvast bedankt voor het lezen en jullie antwoorden. :)

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dit kan idd de baby zijn! Het is heel moeilijk om te omschrijven wat je precies voelt maar het voelt idd als plopjes!

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk idd dat dat het dan is Drieka! Ik vond het ook moeilijk uitleggen, want je voelt wat wat anders is dan anders, haha. Maar hoe je dat uitlegt. Het wordt vanzelf duidelijker hoor! Hier gaat ze soms als een gek tekeer lijkt het wel!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Bedankt Truelove en Liekje81!

Maar kan ik hem zo laag bij het schaambot voelen? Ik snap dat hij nog alle kanten uit kan en lekker kan rondzwemmen en draaien maar had gedacht schopjes toch wel wat hoger te voelen dan onder bij mijn blaas :D

Oeh nu vind ik het super spannend en zit steeds geconcentreerd te voelen of ik nog zoiets voel maar niks natuurlijk :(

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik voel d'r ook meestal laag. Bijna nooit hoog. Heel soms maar dat ik het rond m'n navel voel.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik denk idd dat jij je kleine beeb gevoeld hebt :) Precies zoals je het omschrijft!

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ja dat kan hoor drieka!
    Vaak schopt ie van mij ook laag.. Lekker tegen mijn blaas aan ofzo 😜
    Maar soms ook nu dat me buik helemaal heen en weer gaat..
    Mijn placenta ligt dan wel gewoon achter

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik vind het wel heel erg spannend! Vanochtend heb ik ook weer eventjes net boven mijn schaambot wat plopjes gevoeld.

Ik heb de pech dat ik zo'n grote placenta heb die aan de buikzijde ligt maar ook nog eens de pech dat ik morfine moet slikken om te kunnen functioneren waardoor de baby ook rustiger is dan dat hij hoort te zijn want ja, iedereen weet dat je suf wordt van morfine.

Ik trouwens niet meer na zoveel jaren, wordt juist actiever omdat de pijn wat vermindert door de morfine maar de baby is echt wel rustiger, heb bewust een keer in de ochtend geen morfine gepakt om te zien of de kleine dan actiever was op de echo, had toen gelukkig de echo erg vroeg :D en ja hoor, 2 keren zo actief dan de keren dat ik dus wel morfine had geslikt.

Dus de kans dat ik een zeer actief kindje in de buik ga voelen is daardoor ook al kleiner :(

9. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Ah ja door de morfine zal hij wel wat kalmer zijn.
    Maar die plopjes klinken wel alsof dat de baby zou kunnen zijn.
    Hier bij mijn eerdere zwangerschappen ook 'plopjes' als eerste bewegingen gevoeld. Ook heeeel laag hoor. Moeilijk omschrijven he haha. Ik hoop voor je dat je ook snel wat heftigere bewegingen gaat voelen, is toch het leukste! Spannend!

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja heb het vanochtend een paar keren weer gevoeld en nu net toevallig weer :D
    In elk geval iets heftiger dan gisteren, ik hoop ook snel echt schopjes te voelen want dan is het voor je gevoel ook fijner, zodat je weet dat daarbinnen alles goed gaat.
    Hadden we maar een luikje in onze buik zodat we af en toe eens naar binnen konden spieken :D

11. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    De ene moeder in spe voelt de baby al heel erg vroeg, en de andere pas na de 20 weken.

Ik ben nu 19+2, op de monitor zegt de gyn dat hij linksvoor zit, en voel ook af en toe die 'plopjes' al, net alsof er allemaal kleine luchtbelletjes ontsnappen. Verder voelt het soms net alsof er een bal rondzwemt in mijn buik. Maar met de hand is dat voor mij nog niet te voelen.

Toen ik mijn 20 weken echo had (afgelopen donderdag) zagen we de uk op de tv ook continu van links naar rechts gaan, maar dat voelde ik niet.

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Is moeilijk te omschrijven! Als je het voelt, dan weet je gewoon dat het de baby is meestal :D
    Hier voelde ik het eerst 'binnenin', ook vooral onder & rond mijn navel
    Enkele dagen later voelde mijn man het en nu zie ik mijn buik al op en af gaan.. Ze zit ook steeds hoger, gisteren de 1ste pijnlijk stamp tegen mijn ribben
    't Kan heel snel gaan vanaf de 1ste bewegingen!
    Je leest vaak de verhalen van degenen die het al vroeg voelen, maar er zijn er ook veel die het later voelen hoor!

13. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    het voelde bij mij een btje hetzelfde als het ploppen vsn je darmen. Toen ik nl niet meer zwanger was deden mijn darmen me af en toe herinneren aan het schoppen van de kleine meid.

14. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik voelde voor het eerst beweging rond 16 weken, een paar vingers boven het schaambot. En het voelde als plopjes, luchtbelletjes die kapot springen....
    Moet er overigens wel bij zeggen dat iedere vrouw het anders ervaart.

Dus het kan heel goed zo zijn dat jij je kleintje gevoeld hebt.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Het wisselt heel erg per dag, gisteren voelde ik nauwelijks iets behalve af en toe een kriebeltje en vanavond voelde ik weer 2 keren en plopje.

De VK heeft me al gezegd dat ik nog maar een paar weken geduld moest hebben :(

16. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    165
    63
    Hier kwam het vaak savonds als ik rustig op bed ging liggen.....dan ging ik er ook echt voor liggen....kleine plopjes voel je eerst

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik voel juist helemaal niks als ik rustig ga liggen en me concentreer!
    Als ik op de bank zit, dus mijn buik in elkaar gevouwen zal ik maar zeggen, dan voel ik de plopjes wel, de kriebeltjes trouwens ook.
    Ga ik dan snel liggen en bewust dan voel ik juist niks meer :(

Deel Deze Pagina