baarmoeder 14wk

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jenna09, Jul 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    een vraagje...

Ik ben vandaag precies 14wk, wie zou me kunnen vertellen waar ongeveer mijn baarmoeder nu zit? Hoeveel vingers boven het schaambeen of onder de navel? Ik voel dat tot nu toe dus echt nog niet, maar weet ook gewoonweg niet wat ik voelen moet, dat is misschien de reden.

Larreke

2. Ja ik denk dat dat het is. Ik voelde het ook niet echt goed, maar de verloskundige wel. Je kan het wel voelen, je moet gewoon even een beetje drukken. Dan voel je een beetje een verdikkinkje, kan het ook niet zo goed uitleggen.
    Ik voel het bij mij nu wel duidelijk iig :)

3. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Larreke, ik ben ook 14 weken en ben pas bij de verloskundige geweest. Ik vroeg haar ook of ik het zelf kon voelen. Ze vertelde dat dit wel heel moeilijk is. Bovendien lag het bij mij nog heel laag. Echt nog net boven mijn schaambot. Ze begon wat hoger en voelde steeds lager. Toen zei ze oh....het zit echt heel laag..........dus ik keek een beetje bezorgd.waarna ze zei dat dit wel normaal is. Ik hoop het maar :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat de vorige schrijfster al zegt: met 14 weken is het meestal nog wel lastig om het zelf te voelen... dan zit het idd nog erg laag.
    Ik zou gewoon de volgende controle bij je VK even afwachten en haar vragen je te laten voelen waar het zit, dan kun je het zelf in het vervolg ook voelen, ;)

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik wil het niet eens weten waar die zou zitten want als je op sommige sites lees dan moet die zover en zover zijn maar ? maak je je dan niet te druk als je daar onder zou zitten.
    nee dank je ik hoef het gewoon weg niet te weten zolang de gyn hier dan er tevreden over is vind ik alles best

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik denk dat mijn bm ongeveer 2 vingers onder de navel ligt. Ik voel duidelijk een "hard" stuk. En dan word het opeens zachter, daar stopt de baarmoeder.
    Ik ben 16,5 weken.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij mij zit mijn baarmoeder 3tot 4 vingers boven het schaambot

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Bij mij komt het nu bijna tot aan mijn navel, maar hij ligt ook vrij hoog bij mij.

9. Niet meer actief

toen ik afgelopen vrijdag met precies 14 weken een echo had, vertelde de gyn mij dat mijn baarmoeder al vrij hoog ligt, iets van 3 vingers onder mijn navel (die vrij 'normaal' qua hoogte zit). :| Dus het groeit goed! Ik kan het zelf ook een beetje voelen, maar vind het wel moeilijk.

10. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Ah oké, dan ben ik toch niet enige die het niet zo goed voel... Oef...!

Alhoewel, voel wel die verdikking, maar waar stopt die dan precies, dat is zo'n beetje mijn probleem. Maar met jullie tips qua hoogte voel ik precies toch een beetje duidelijker een einde...

Mercikes allemaal

11. pippilotte

pippilotte Actief lid

Sluit me helemaal aan bij Bengeltje!
    Wat maakt dat nou uit waar die zit, als de VK of GYN maar weet waar die zit en dat het goed is.
    Zal wel aan mij liggen, maar volgens mij worden er heel veel mensen onzeker van dit soort forums.
    Geniet gewoon lekker allemaal van jullie zwangerschap!

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik vind juist dat dit soort vragen goed is, omdat hier duidelijk wordt dat het bij iedereen verschillend is. Daar word je dan toch juist niet onzeker van?

13. pippilotte

pippilotte Actief lid

Als mensen dat dan maar in het oog houden HET VERSCHILLEND ZWANGER ZIJN!
    Ik heb al een flink aantal berichtjes gelezen waarin mensen erg onzeker en zelfs angstig reageerden nadat ze zelf een soort gelijke vraag hadden gesteld en dan een ander antwoord kregen als ze verwachtte en of gehoopt hadden.

Simpel voorbeeld... heb een positieve test, ben ik nu wel echt zwanger?
    Krijgen we antwoorden in de trent van... heb ook wel eens pos getest, maar bleek toch niet zwanger!
    Heel naar en het zal zeker wel voorkomen, maar ik heb nog nooit getwijfeld aan een test die pos was!

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ja maar ja, dat is ook een beetje een forum he. Als mensen daar onzeker van worden moeten ze het niet vragen. Beetje eigen verantwoordelijkheid kan ook geen kwaad.

15. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

May 29, 2007
    635
    0
    0
    Bij 14 weekjes (was toen bij de VK) was mijn baarmoeder 2 vingers onder de baarmoeder. Scheelt misschien dat het mijn tweede is dat het al wat groter kan zijn dan bij iemand waarvan het de eerste is.
    Inmiddels een paar weken later is het veeeeel groter ;) ook mijn buik.
    Niets is goed niets is fout! Gewoon genieten.

16. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    bij mij zat me baarmoeder met 14,3 weken 3 vingers onder de navel, maar het verschilt sowieso wel bij iedereen iets.. het is nooit bij iedereen gelijk. en bij jezelf voelen is indd heel moeilijk.. ik kon het wel goed voelen vanaf ik bij de vk was geweest omdat ik weet waar ik op moet letten.

nu zit me baarmoeder al ruim 2 vingers boven me navel. haha . gaat zo snel!

Liefs Marije

17. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Hoi hoi, wil even laten weten dat ik helemaal niet ongerust was omdat ik mijn baarmoeder niet voelde. Enkel nieuwsgierig! Hoor hier iedereen vertellen over dat gevoel en ik kon het niet, wou graag weten waar ik ongeveer zoeken moest. Het is idd zo dat sommige mensen dan ongerust worden, maar dan moet je ook niet op een forum een vraag stellen hé. Het is dan zo dat heel veel mensen reageren en niemand is hetzelfde! Gelukkig maar, wat een gekke wereld zouden we dan hebben, ik vind hem al crazy genoeg :)

Maar toch bedankt voor het medeleven!

Groetekes Larrek

Share This Page