Hoe temperaturen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door C78, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C78

C78 Niet meer actief

Ik wil gaan beginnen met temperaturen en zoek wat opstart hulp!

Ik heb net een bbz achter de rug en we hebben groenlicht gekregen om verder te gaan.
    Omdat we nu een jaar bezig zijn heb ik wel een verwijzing voor een andere gyn gekregen ivm het zwanger worden.

Ik heb een half jaar ovutesten gebruikt. Deze waren positief 8 tot 10 dagen voor mijn menstruatie. De gyn zei dat het daardoor zeer verstandig was alvast te beginnen met temperaturen.
    Ze zei erbij dat ik het elke ochtend moest doen vanaf dat ik ongesteld ben geworden.
    Nu ben ik vandaag vermoedelijk ongesteld geworden (ik heb de afgelopen 2 maanden af en aan gevloeid door de bbz) en wil ik graag beginnen.

Kan ik gewoon elke ochtend mijn temperatuur in mijn mond meten? Als je het altijd op de zelfde manier doet zou het toch betrouwbaar moeten zijn?
    Heb ik goed begrepen dat na mijn ei mijn temperatuur een halve graad stijgt en met mijn menstruatie weer zakt?

Wie wil mij op weg helpen?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je neemt idd elke ochtend meteen na het wakker worden je temperatuur op. Hetzelfde tijdstip is het beste.

Rectaal meten geeft trouwens veel meer duidelijkheid dan via je mond temperaturen.

De meeste hier gebruiken het programma fertilityfriend.com. Als je op de link onder mijn naam klikt (staat mijn tempkaartje) dan kom je op mijn kaartje terecht en kun je je aanmelden.

ik wil je ook de link sturen, heb ik alleen je emailadres nodig, dan krijg je vanzelf een uitnodiging

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja na je eisprong stijgt je temperatuur doordat je progestron gaat aanmaken. Maar een halve graad is wel veel haar 0,2-0,3 graden is ook goed!

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    op fertilityfriend staat trouwens nog een hele berg info je kan een soort cursusje volgen van 10 lessen en dan ben je expert!

5. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    In je mond is echt niet zo betrouwbaar hoor. Die temperatuur kan volgens mij veel meer schommelen dan rectaal gemeten.

Belangrijk is trouwens ook dat je altijd op het zelfde tijdstip meet. Ik werk zelf in de zorg waardoor ik veel wisseldiensten heb. ene keer lag ik namelijk om 22u in bed en andere x om 24-1u pas. Ik meette dan als ik ongeveer 6/7 uur geslapen had, aangezien ik dat altijd in een nacht wel had. Heeft bij mij in elk geval geholpen.

Als je gewoon altijd rond zelfde tijdstip gaat slapen en op staat kan je gewoon een vast tijd aanhouden. Wel ook in weekend even je wekker zetten.

In het begin lijkt het alsof je er geen touw aan vast kunt knopen, maar op een bepaald moment zie je wel een patroon.
    Ik wist toen trouwens niet van fertility friend af maar anders had ik het zeker gebruikt. Erg handig!
    Succes!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    20 lessen ;) Ik heb dat trouwens gedaan en je leert het hele systeem dan wel goed kennen!!! wel een aanrader!

7. C78

C78 Niet meer actief

Bedankt voor de snelle reacties! Ik kan morgen gelijk aan de slag.
    Dan toch maar rectaal meten dus...
    Ik heb al een dochtertje en die heeft een biologische wekker op half 7 staan. Dan komt ze altijd bij ons op bed zitten. Ik heb dus wel een vaste tijd om te temperaturen, ook in het weekend :D
    Alleen even kijken hoe ik dat precies ga doen met haar erbij in bed. Ze is nu 2,5 en wil overal mee helpen :D

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    gewoon snel onder je dekbed. Ik heb zo'n zelfde wekker nl... het is alleen de jongensversie ;) en die heeft het nog nooit gezien

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ja 20 lessen! Ik heb die ook gedaan en ik vond het nog leuk om te doen ook! Je leert zoveel over het vrouwelijk lichaam.

Deel Deze Pagina