Rare buikpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Solbol, Sep 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Hi ladies!

Ik heb een vraagje. Ik ben op vakantie en ben bijna 21 weken zwanger. Nu is me opgevallen dat ik na het eten wel buikpijn heb maar nu is het echt heel erg hevig. Zo tussen mijn navel en borsten in.. echt alsof er een steen duwt. Ik heb er nu echt veel last van zojuist zelfs geprobeerd om over te geven maar ook dit lucht niet op. Iemand enig idee wat dit is of wat ik ermee kan doen? Nu maak ik me toch zorgen..

Overigens.. het straalt ook wat uit naar Mn bovenrug/ribbenkast

Liefs!

Siem98 likes this.
  2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,607
    8,358
    113
    Female
    Meerdere kleine maaltijden eten helpt.

3. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Maar dat is m juist.. zoveel eet ik dus niet..

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,607
    8,358
    113
    Female
    Hoeveel en wat eet je?

5. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Het smorgens eet ik meestal een boterham of een broodje met wat fruit

Smiddags misschien een sneetje brood of iets lekkers. (Zoveel honger heb ik niet)

En vanavond heb ik een half broodje gegeten met 5/6 vorken lasagne

Daarna niks meer gehad

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,607
    8,358
    113
    Female
    Hmz minder kan je niet echt eten. Misschien wat fruit tussendoor eten. Ik herken de pijn wel. Zo rond de 25 weken was dat bij mij ongeveer over. Nu heb ik alleen pijn na een volledige maaltijd.

7. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Nee daarom.. ik weet niet wat ik ertegen kan doen. Ik lig hier in een hotelkamer dus niet in vertrouwde omgeving met een kruik of iets dergelijks. Ik kan niet Op mijn zij liggen en ook niet op mijn rug buik al helemaal niet.. het straalt echt naar alle kanten uit Hmpf.. nu maak ik me zorgen en weet ik niet wat ik moet doen

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,607
    8,358
    113
    Female
    Ik had vandaag een hele pizza na een tijd nauwelijks avond eten. Mijn buik staat op ontploffen. Ik hou het nu het beste uit op mijn zijde en dan een beetje richting mijn rug gedraaid.

Misschien dat het zorgen maken het erger maakt, daar kan je al zo n knoop van in je maag krijgen.

Met kussens kan je misschien een nog wat fijnere houding vinden. Bijv 1 tussen je benen.

9. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Hmpf het is ook wat.. ik ga het eens met de kussens proberen! Heel erg bedankt voor je lieve hulp! Ik hoop dat je ondanks de buikpijn dadelijk lekker slaapt!

10. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus
    Dit heb ik ook heel erg, ik denk dat het mijn darmen zijn die zo verschoven nu zijn door de zwangerschap dat die beetje bekneld zitten en daarom z’n pijn heb steeds. Het is vaak altijd savonds maar begint overdag al matig.. ook echt pijn in mijn ribben en schouders... en enige wat ik doe is warm douchen zittend want volgens mij is er weinig tegen te doen:(

11. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Heb je niet gewoon iets verkeerd gegeten? Het klinkt als echt maagpijn ( straalt ook uit naar je ribben)

12. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

Dec 30, 2017
    526
    366
    63
    Female
    Klinkt idd als maagpijn.. probeer eens een rennie. Anders een keer naar de huisarts .. kan komen door de groei van je baarmoeder .. ik heb een zwakker maag en bij alle 3 de zwangerschappen dit ook gehad. Omeprazol is mijn redmiddel.
    Je kunt ook bv een virus in je maag hebben .. iig de moeite waard om even na t e laten kijken zou ik zeggen ..

13. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Heel erg bedankt voor jullie reacties!
    Ik vind her echr ontzettend raar ik heb nu 2/3 uur niks meer gegeten en nu komt de pijn weer opzetten.. snap er echt helemaal niks meer van.. misschien dan toch weer eens naar de huisarts als we terug van vakantie zijn

14. capturethemoment

Dec 30, 2017
    526
    366
    63
    Female
    Het is echt belangrijk dat je wel blijft eten en drinken... het klinkt hetzelfde als bij mij.. ik at en drink uiteindelijk ook niet meer van de pijn en lag na 3 dagen uitgedroogd in het ziekenhuis.. ik zeg niet dat dit bij jou ook is maar je moet goed blijven drinken iig. Misschien is het gewoon een buikgriep ..

15. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Ja is ook zo.. maar het is gewoon echt ontzettend vervelend. Amper misselijk geweest deze zwangerschap en nu misselijk ontzettende last van mijn bovenbuik. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.. ik heb de hele tijd het gevoel dat ik of moet overgeven of goed naar de wc moet terwijl ik juist eerder het idee heb dat ik een lege maag heb dan een volle.. maar na ongeveer 8 happen avondeten kun je me wegdragen

16. capturethemoment

Dec 30, 2017
    526
    366
    63
    Female
    Ja snap ik.. echt balen zeg! Voora zo op vakantie... vocht is belangrijk dan voedsel dus probeer misschien wat bouillon? Hopelijk zakt het .. beterschap!

17. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Dankjewel! Ik hoop het ook!

18. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Laat bij de dokter ook je galblaas even bekijken

19. Solbol

Solbol Actief lid

May 9, 2018
    103
    69
    28
    Female
    Goede tip! wat zou je voelen als er iets met je galblaas is? Missxhien kan ik me erin vinden.. hier in Gran canaria ga ik liever niet naar de dokter.. volgende week pas thuis en ga liever dan

20. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Pijn na vooral vet eten, maag / ribbenboog regio, uitstralen naar rug ( nier hoogte) , accuut pijn en flink braken en dit kan zomaar opzetten en wegtrekken

Share This Page