Hallo dames, Ik ben als het goed is 5 a 6 weken zwanger. Had vorige week afspraak bij mijn huisarts en ik hoopte dat ze mij de zekerheid kon geven dat ik zwanger ben maar tevergeefs. ze heeft me eigenlijk bij niets geholpen. ze vertelde alleen dingen die ik eigenlijk al wist. heb dus meteen een afspraak gemaakt bij een verloskondige. hier kan ik over 5 weken pas terrecht. ik maak me erg zorgen omdat ik gewoonweg niets voel. ik hoop dat ik op een ochtend wakker word en dat ik me misselijk voel of dergelijk maar ik voel totaal niets. is dit raar? het enige wat mij dus vertelt dat ik wellicht zwanger is dat ik niet ongesteld ben geworden en omdat ik 3 tests heb gedaan en die alledrie positief bleken. ik hoor van mensen om mij heen dat ze in hen eerste paar weken al misselijk werden of vreetbuien of oververmoeid. maak ik mij druk om niets. het wachten op die echo is zo killinggg!!! wie heeft hier nog meer last van. dit zou overigens ons eerste kindje moeten worden. vandaar al deze onzekere vragen en momente.
het is normaal dat je over 5 weken pas een afspraak hebt bij de vk en het komt ook heel vaak voor dat je nog niks voelt de eerste paar maanden, de eerste 12 weken zijn onzeker en daar moet je nu doorheen.
is niet raar hoor. Ik ben de hele zwangerschap niet misselijk geweest en kreeg pas vrij laat in de zwangerschap wat kwaaltjes. Kreeg op een gegeven moment wel pijnlijke borsten was volgens mij ook pas met een week of 7 a 8. Je hebt 3 keer positief getest dus mag je er van uit gaan dat alles nog goed zit. Hoe lastig dat ook is probeer er alvast van te genieten.
Ik voelde het toen ook pas bij 8,9 weken. Daarvoor merkte ik helemaal niks van. Je moet je niet druk om maken, niet iedereen is het zelfde. En geniet vooral van de dagen dat je niet misselijk wordt. Nog nergens om druk maken.
Ik weet hoe je je voelt..ik denk iedereen hier wel maar idd je moet er doorheen..ik voelde in het begin alleen n opgezette buik (rommelige darmen) ..en rugpijn (van die zeurende pijn) daarna met week 6 of 7 kreeg ik pijnlijke borsten..maar de ene dag had ik nergens last van en de andere wel...daar werd ik ook onzeker van..met 9 weken had ik eerste echo en ik kon gewoon niet geloven dat ik een iniminie mensje zag met een kloppend hartje...het was dus allemaal goed! Zonde van de weken dat ik minder heb genoten..probeer te genieten!!gewoon uitgaan van het positieve..succes
Ook ik voelde in het begin helemaal niks hoor.. Kwam pas na een week of 10 dat ik smorgens misselijk was.. En verder nergens last van gehad.. Ik begrijp je gevoel goed hoor! Maar wees maar blij dat je nergens last van hebt..
tja tis een rare periode, je voelt en ziet vaak nog niks, das normaal. Je hoeft niet misselijk te zijn, helemaal niet of pas later. Waarschijnlijk heb je een afspraak staan bij de vk voor een intake, en heb je later pas de echo, das heel normaal. Ik was met 7 weken zwangerschap op intake, nu ondertussen 9 weken zwanger maar pas met 11 weken een termijnecho. Ik voel nu wel vanalles maar in het begin ook niet zoveel hoor. Sterkte ermee, 3 posi testen zijn toch wel duidelijk, gefeliciteerd!
mybaby, maak je geen zorgen. 5 weken is nog erg vroeg. Je kan al wel heel moe en misselijk zijn, maar bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik die kwaaltjes pas rond 10 weken. Ik voelde me ook totaal niet zwanger. Was zo'n rare gewaarwording. Ik was ook ontzettend bang dat het mis zou zijn bij de 1e echo. en als je niet tevreden bent met de reactie van de huisarts, dan zou ik niet al te veel verwachten van de 1e afspraak bij de verloskundige. Als er verder geen reden toe is, wordt er geen echo gemaakt. Alhoewel ik steeds vaker hoor dat enkele praktijken dat wel doen. Maar ze kunnen het hartje ook nog niet horen. Het is echt een intake gesprek. Maak je geen zorgen. Over niet al te lange tijd zal jij je op en top zwanger voelen!!! Veel plezier met je zwangerschap
Bij de eerste voelde ik niets, bij de tweede was ik het eerste trimester kotsmisselijk, zegt dus niet veel hoor~!
zo herkenbaar !! Dit hebben veel vrouwen in het begin hoor... IK ben nooit ziek gelijk in het begin of dat ik iets voel dus kan gewoon hoor. Mijn HA gaf ook wat info en dat was alles....wat moeten ze dan nog meer doen volgens jou? Het is logisch dat de vk pas rond de 12 weken een echo doet....als je te vroeg gaat zie je toch nog niet zoveel.... Gewoon nu genieten van het feit dat je zwanger bent ,,,,,en het wachten op die echo is altijd erg hahahaha
Ja, het wachten op die eerste echo is zwaar. De afspraak bij de vk is een normale termijn. Ik heb nog neit meegemaakt dat iemand al met 5 weken naar de vk ging. Hou er rekening mee dat er misschien niet eens een echo gemaakt wordt die dag, het kan zijn dat ze deze pas met 12 weken doen en je afspraak voor over 5 weken alleen de intake is. 3 positieve testen zeggen genoeg meid. Ik was in het begin ook niet misselijk en toen dacht ik ook: 'waarom voel ik niks, ik wil me zwanger voelen', toen ik met een week of 8 kotsmisselijk was dacht ik daar wel anders over hahaha.
Gefeliciteerd! Met 3 positieve testen kun je er echt wel vanuit gaan dat je zwanger bent! Ik voelde bij de eerste ook zo'n beetje niets. Nu wel... Hier ga je met een week of 8/10 naar de vk voor een intake. Daarna pas weer 4 weken later.
Ahhh dit komt me zo bekend voor! Mijn vriend werd gek van mijn onzekerheid die 3 maanden, ik wou met 9 weken of zo nog steeds opnieuw tests doen om te checken of het nou echt zo was. Het is even bikkelen. Het enige kwaaltje wat ik had is die vermoeidheid, en die kwam pas rond 8/9 weken.. en af en toe onwijze trek in de Mac Nog even geduld mop. Oh, en hoe ik een vervroegde echo heb gekregen met 7 weken was omdat ik ze had gebeld omdat ik oud bloed had in mn afscheiding, dus die kan je misschien proberen?
wees juist blij dat je geen kwaaltjes hebt, je kunt er zo veel meer van genieten! ik snap wel dat het je onzeker maakt maar je hoeft echt geen kwaaltjes te hebben om zwanger te zijn! ook ik heb weinig klachten gehad tot nu toe! voor mij was de eerste echo wel een opluchting hoor toen ik heg hartje zag bet os toch,een bevestiging dat er echt wat in je groeit!
nu 7 weken zwanger en ook totaal niet misselijk hoor! Alleen pijnlijke borsten en tja mijn broeken passen niet meer ivm opgezette darmen. Maar voor de rest ben ik zeer dankbaar dat ik de hele dag door van alles kan eten zonder dat ik daarna of ervoor over de wc hang Mijn advies en van de meeste meiden hier...geniet ervan het kan elk moment veranderen
hier pas met 7 weken misselijk .. dat duurt even voor het soms komt.. maar wees er nu nog maar blij mee intake vk had ik met 9 weken maar toen nog geen hartje luisteren.. dus alleen info ook! met 11 weken eerste echo gehad.. daarin bevestiging dat het goed zat.. eerste tijd is altijd zo onzeker.. doet het het nog wel? was de test wel goed? ik vond het ook heel raar om hardop te zeggen dat ik zwanger ben.. gelukkig nu niet meer..maar tis ff doorbijten die eerste tijd.. veel succes en hopelijk toch niet al te veel kwaaltjes
Ik kwam er pas met 8 weken achter en voelde ook helemaal niets en werd zelfs gewoon nog ongesteld het was dat ik intensief ging werken bij een restaurant en toen wat kwaaltjes kreeg dat ik dacht hmm even een test doen en die was positief, toen heb ik het ziekenhuis gebelt voor een echo omdat ik wilde weten hoever ik was en ik was in twijfel of ik het wel wilde en kon toen kwam ik erachter dat ik 8 weken en 6 dagen zwanger was en na het horen van het hartje helemaal verliefd! Geen zorgen dus dat je niets voelt
hallo dames, fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben die zo onzeker word van het niets voelen. als ik 10 weken ben dan krijg is mijn eerste bezoek bij mn verloskondige. misschien ga ik inderdaad maar stiekem een kleine leugentje vertellen en zeggen dat ik wat ini mini bloed zag bij mijn afscheiding zodat ik toch een echo krijg. aan de andere kant wil ik daar niet over liegen straks gebeurt het echt haha. misschien ben ik gewoon te ongeduldig
Te ongeduldig zeker niet! Hoe ik het zie is dat je blij ben en graag wil weten hoe het gaat met je kleintje, ik had in het begin dat ik wel elke dag het hartje wilde horen en kon niet wachten tot ik de bewegingen zou gaan voelen, nu met een kleine karatekid in me buik vraag ik af en toe wel of het wat rustiger kan hoor hihi