na 11weken misschien weer zwanger.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wolchu, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    pfff moet fff van Me afschrijven want kan er met niet veel mensen over praten. op 9 oktober ben ik bevallen van mij lieve mooie meisje. en afgelopen zaterdAg heb ik met mij man voor het eerst sinds de bevalling gevreeën. er is toen iets misgegaan. dit terwijl ik in mijn "happydays" zat. nu denk ik dat ik weer zwanger zal zijn. mede omdat het bij mijn dochter gelijk raak was. daarnaast had ik na mijn bevalling heel sterk het gevoel dat ik snel weer zwanger zou zijn. dit heb ik zelfs bij de na controle met de gynaecologie besproken. deze vertelde mij dat mijn lichaam pas zwanger word als het er klaar voor is. daar moet ik bij zeggen dat ik mij al gelijk de dag na de bevalling top fit heb gevoeld. ik worstel nu met zee fff gemengde gevoelens. want het kindje zal enorm welkom zijn. maar ben erg bang voor de reacties uit mijn omgeving. daarnaast lijkt het me erg zwaar om een baby te krijgen als de eerste nog geen jaar oud is. het lijkt me voor mij kinderen overigens leuk om bijna dezelfde leeftijd te hebben. zijn er hier vrouwen die het zelfde hebben meegemaakt en hebben jullie tips. mmm Werther niet wat ik ervan vind als het zo is.

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zal weinig anders opzitten nu dan de 2weken afwachten en dan eentestje er tegen aan gooien. En je moet niet kijken naar wat de omgeving zegt/denkt maar naar wat jij en man willen!

3. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ik heb er geen ervaring mee maar wil zeggen meis je omgeving heeft er niks over te zeggen. wees gelukkig met je gezin.
    ik heb nu twee gezonde kindjes toevallig ben ik ook 9 okt bevallen van de eerste maar tis dat mijn man niet wilt anders had ik geen anticonceptie genomen.
    en dat terwijl ik twee keer hg heb gehad mijn familie zullen me voor gek verklaren en denken ook te weten dat ik het niet meer wil. maar ik wil ook niet meer zo ziek zijn maar ik zou het zou fijn vinden om drie mooie kindjes te mogen hebben.
    ik ben benieuwd of je zwanger bent.

4. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    jullie hebben gelijk. hoef me ook van mijn omgeving niets aan te trekken. over 2 weken maar eens kijken. hoewel mijn gevoel steeds overduidelijker word. als het zo is zijn mijn man en ik er sowieso erg blij mee. :D

5. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    @ Titus wat een toeval dat jij ook op 9 okt bent bevallen. ik ben tijdens mijn zwangerschap ook erg ziek geweest. ik ben 20 kg afgevallen. had wel overgewicht. maar toch. dat is dan ook het enige maar ik tegenop zie. bevalling was easy. en meteen daarna kon ik alles. zat een dag na bevalling op de fiets.

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Om te beginnen gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje.
    En je omgeving heeft hier inderdaad ook wel helemaal niks over te zeggen!

Maar even de realist uithangen: hou je er rekening mee dat je nog vol zit met hormonen van je vorige zwangerschap?
    Ik gun je natuurlijk van harte een nieuwe zwangerschap, maar wil je even behoeden voor een teleurstelling voor het geval dat je door je lichaam gefopt wordt.

7. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    het zal ook geen teleurstelling zijn als het niet zo is. wat is volkomen ongepland. het is voor mij gewoon heel erg dubbel dit mee te maken zo kort na de geboorte van ons prinsesje. maar wat ook komt ben volkomen gelukkig op dit moment :D

8. Sillepil

Sillepil Actief lid

20 jan 2010
    376
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je vol hormonen zit die nu schreeuwen om een nieuwe zwangerschap. Ik herken het van mezelf na de geboorte van m'n eerste. Ik dacht ook door een ongelukje zwanger te zijn vlak na de bevalling, en was erg teleurgesteld toen dit niet zo bleek te zijn. We zijn toen bewust voor een tweede gegaan. mijn meiden schelen een klein jaartje.

Ik kan je vertellen dat het loodzwaar is twee kleine kindjes die afhankelijk van je zijn. Twee kinderen die niets zelfstandig kunnen. Die je de trap op en af moet tillen. Tillen terwijl je hoogzwanger ben of net bevallen. Het is ook een enorme aanslag op je lichaam. Ik Heb bijvoorbeeld zowel een blaas als een baarmoederverzakking hieraan overgehouden.

Je schrijft dat het je ook leuk lijkt voor de kinderen als ze zo weinig in leeftijd verschillen. Het goed met elkaar omgaan ligt meer aam karakter dan leeftijdsverschil hoor. Mijn meiden zijn twee tegenpolen waardoor ze vooral veel ruzie hebben.

Nu klink ik hartstikke bitter misschien, maar ik wilde je dit toch even vertellen omdat ik de grote wens voor twee kindjes vlak op elkaar herken. Het is mij echter enorm tegengevallen. Het is echt heel zwaar twee kinderen vlak op elkaar. Vooral moeilijk omdat ze zo afhankelijk van je zijn en je ze niet kan uitleggen waarom de ene even moet wachten. Ze niet tegelijkertijd slapen. Je verteld dat je ziek was tijdens je zwangerschap. Bij een tweede zwangerschap kan je niet je rust pakken wanneer je die nodig hebt omdat je ook voor je kleine moet zorgen.

Ik raad je aan eerst even te ontzwangeren, en dan er weer voor te gaan. Als ze minder dan twee jaar schelen is het ook weinig leeftijdsverschil.

Geniet van je kleine meid. Kleintjes zijn ook hartstikke leuk en zwanger zijn erg bijzonder (als ik het alleen maar verschrikkelijk vond was ik niet voor een derde gegaan ;) )

9. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik ben bang dat jullie me niet geheel begrijpen. het is niet zo zeer dat we nu al voor een derde gaan. maar meer dat ik denk dat ik weer zwanger ben. mocht nu blijken dat ik niet zwanger ben dan laten we het erbij. we willen zeker nog een 2de maar zullen dan pas beginnen wanneer de de kleinee kan lopen.

10. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    mijn meiden schellen ook 15 maanden vond het erg zwaar ben zwanger geworden toen ik borstvoeding gaf kreeg een huilbaby ze had verschrikkelijk last van reflux en heb mijn oudste voor mijn gevoel te kort gedaan en merk dat ze nu echt een papa kindje is.
    gelukkig was mijn oudste makkelijk en sliep met 7 weken door de jongste kwam met 2 jaar nog z;n 4x per nacht en slaapt nog steeds niet door maar mis is dat nu haar ritme.

daarom zou het niet mijn keus zijn en denk dat de meesten erzo over denken. ze worden nu gelukkig wat vriendinnetjes

maar onthou goed je hebt niks met een ander nodig en als het zo is het zij zo en geniet er dan van het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed!

11. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe weet je zo zeker dat je in je "happydays" zat? Zo snel na je zwangerschap heb je toch geen regelmatige cyclus? Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden...maar zal ook wel door de borstvoeding komen.
    Succes met afwachten, ben benieuwd!

12. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    gelukkig is mijn oudste ook makkelijk huilt weinig en slaapt goed. over dat tekort
    doen. hier ben ik ook erg bang voor. maar zal het accepteren hoe het ook komt. sabrina bedankt voor je reactie.

13. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    graag gedaan wolch

14. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    en hoe denk je er nu over? wanneer zou je ongie moeten worden?
    ben wel benieuwd eigenlijk

15. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    Pfff moest vandaag ong worden en nog niets. Veel pijn in rug borsten en rommelen in buik. Vrijdag testje doen als ik nog niet ongesteld ben. Ben benieuwd

16. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oeh spannend... Het zal zeker zwaar zijn mocht je inderdaad zwanger zijn, maar uiteindelijk ook erg mooi. Ik geloof niet zo in toeval, dus schijnbaar heeft het dan zo moeten zijn. Succes met afwachten!

17. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Maar hoe weet je wanneer je ongesteld moet worden terwijl je 3 maanden geleden bent bevallen... of ben je daarna iedere maand wel ongesteld geweest?

Ik ben zelf 11 weken geleden bevallen en ben tot nu toe 1x ongesteld geweest. Kreeg van de verloskundige te horen dat na de bevalling je ongi onregelmatig is.

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik kan elk moment bevallen van de tweede terwijl mijn zoontje pas twee weken geleden 1 jaar is geworden......

Soms grijpt de angst me wel eens naar de keel maar aan de andere kant denk ik dat het straks heel leuk voor die twee gaat zijn. :)

19. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18

20. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    Het is een gok je maar de 12 de was mijn eerset dag. Moet er ook bij zeggen dat we de vorige keer meteen zwanger waren. Ik test vrijdag en anders zien we verder

Deel Deze Pagina