5 weken zwanger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door menneke1990, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Zover ik op internet heb kunnen vinden is dit gewoon normaal. =)

ShaYo vindt dit leuk.
  2. Bloempie83

19 jul 2017
    15
    4
    3
    Vrouw
    Ik herken er inderdaad wel een paar: oververmoeidheid en lage rugpijn. Toen ik pas zwanger was van mijn zoontje had ik wekenlang een zeurend gevoel in mijn onderrug. Precies zo’n gevoel zoals je menstruatie er moet doorkomen. Ik weet nog dat ik hierdoor de eerste weken heel ongerust was voor een miskraam, maar na een bezoekje aan mijn gynaecoloog was ik gerustgesteld. Blijkt inderdaad heel vaak voor te komen.

3. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Hello :)
    Leuke topic, ik ben ook 5 weken zwanger. Bij mijn vorige zwangerschap had ik vrijwel nergens last van alleen van mijn borsten en zwart worden bij het opstaan.

Op dit moment heb ik geen last van mijn borsten, maar wel ontiegelijk snel op mijn tenen getrapt, word erg snel emotioneel. Ook wel lage rugpijn. Misselijk was ik de afgelopen 2 weken wel alleen nu niet meer.. verder wel heeeeel erg moe en een bijzonder gevoel in mijn buik..

Dat was het denk ik wel zo'n beetje :)

menneke1990 vindt dit leuk.
  4. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Hoi ik ben 5w4 zwanger. Ik durf nog geen banner te plaatsen omdat mijn hcg heel laag, te laag, gestart is. Ik ben via icsi zwanger geworden dus er is niet te vroeg getest ofzo ;) vorige keer op 5w mk maar nu toch al een paar dagen verder. Ik heb volgende week dinsdag de eerste echo (op6w2). Ik hoop dat er al een hartje te zien gaat zijn en zo niet heb ik een week later terug een echo.

In week 4 deden mijn borsten echt suuuper veel pijn. Verder af en toe lichte kraampjes maar vaak ook een hele dag niks. Eens ik mij neer leg en geen afleiding heb krijg ik altijd een zeurende ondderrugpijn.

Vandaag voelde ik me niet zo lekker en wat moe. Haaruitval gelukkig nog niet! En emotioneel ben ik zowiso door heel ons traject enz.

5. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Hallo!

ik heb een vraagje over de duur van jouw zwangerschap.
    Ik lees overal dat ik nu 5 weken ver ben, bevruchting moet een 3-tal weken geleden zijn.
    Maar ben ik dan 5 weken of 3 weken zwanger?
    Dus als jij zegt 5 weken zwanger, is dat dan al 5 weken bevrucht of 3? :)
    Ik vind het zo onlogisch dat ik al op 5 weken zit :p

6. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Omdat de dag van bevruchting niet zeker is, hanteren alle medici op de wereld de eerste dag van je laatste menstruatie als ‘eerste dag zwangerschap’. Dus ja het is raar, maar je bent dus zwanger vanaf die datum gerekend. De eerste twee weken van de veertig krijg je dus cadeau ;) en de dag van bevruchting maakt dus niet zo veel meer uit. Je bent dus 5 weken zwanger als je drie weken geleden je eisprong had

Deel Deze Pagina