Wie kan mij helpen? Had vanmorgen een positieve test, vijf weken na de miskraam. Geen streep die eraf knalt maar wel een duidelijke streep. Ik had de mk met 6 weken en kwam spontaan op gang en na een week controle-echo gehad en alles zowat schoon (alleen nog beetje oud bloed) en weer normaal. De vorige keer had ik een week na de mk (met 6wk2dg) alweer een helemaal witte test. Ik ben helaas zo dom geweest om dat nu niet te doen. Ik heb nu dus geen idee of ik ooit een negatieve test gehad zou hebben of dat ik nu opnieuw zwanger ben. Er zit denk ik niks anders op om een weekje af te wachten en dan opnieuw te testen. Maar diep in mn hart denk ik toch stiekem: na 5 weken nog genoeg hcg hebben voor een positieve test....zou ik niet 'gewoon' weer zwanger zijn??! Zou natuurlijk wel een geweldig wonder zijn. Maar goed. Ben ook bang voor een grote teleurstelling dus ik probeer maar even niet te hopen en er niet over na te denken maar dat valt niet mee. Iemand ervaring hiermee??
Hoi, niet 5 weken, maar ik zit nu 3 weken na mijn miskraam en test ook nog steeds positief. En niet licht, maar heel duidelijk. Bij liet controle echo van ruim 2 weken geleden ook een "schone" baarmoeder zien. ik heb vanmorgen mijn vk gebeld en zij raadde aan contact op te nemen met mijn gyn om hcg te laten prikken. Ik heb inmiddels van meerdere meiden hier vernomen dat het best lang kan duren, maar na 5 weken kan ik je twijfel goed begrijpen. Mss dat jij ook hcg mag laten prikken? Gr. sprits
Jij hebt al heel wat meegemaakt zeg. En nu weer een miskraam. Sterkte! Vk zegt: week afwachten en dan opnieuw testen. Streep zou dan dikker moeten zijn. Dus niks over HCG prikken ofzo. Ik weet wel dat het bij iedereen weer ander is hoe lang het hcg in het bloed blijft. bij jou lijkt dat wel lang aangezien je minder dan 6 weken zwanger was. Hopelijk ben je gauw weer hcg vrij of wordt er een oorzaak gevonden. Vervelend he dat je dan toch positief blijft testen!
Ja inderdaad. Voor jou spannend hoor. Hoop voor je dat het een nieuwe zwangerschap is en geen lange nasleep van je mk!
Ik werd al ongerust na een week, en nu is het 3 weken geleden en is mijn hcg nog rond de 150. Het kan dus lang duren, mijn baarmoeder is allang schoon verklaard. Voel je je verder goed? Ik heb nog heel lang buikpijn gehad en ik voel me nu nog steeds beurs, ik vond het allemaal maar raar en eng want voor mijn gevoel was ik het snel en in zijn geheel kwijt. Ik vloeide ook maar 6 dagen dus ik was heel verbaasd nog positief te testen. Geen idee wat er al die tijd nog rondgezworven heeft in mijn lichaam maar het begint nu de goeie kant op te gaan. Ik was 6w3d zwanger
Als je baarmoeder goed schoon was, lijkt me de kans vrij klein dat dit nog oud HCG is. Het kan wel, maar na een relatief vroege miskraam en dus al snel weer een schone baarmoeder, is de kans groter dat dit een nieuwe zwangerschap is, lijkt me. Voor opnieuw testen hoef je trouwens niet een week te wachten hoor: met 2-3 dagen moet je al verschil gaan zien als je HCG stijgt. Dat is een goede manier om vast te stellen of je opnieuw weer zwanger bent, of dat het toch nog oud HCG is. Wel even zorgen dat je met hetzelfde merk test de test doet natuurlijk
Bedankt voor jullie reacties. Volgens de vk op het forum is dit een nieuwe zwangerschap maar als ik jullie verhalen lees dan hou ik toch een slag om de arm tot ik echt zie dat de test donker gaat worden want dan kan ik er toch echt niet meer omheen. Na een week was het vloeien echt helemaal gestopt en ik had na een dag al geen pijnklachten meer en ook daarna voelde ik me meteen weer lichamelijk fit. Dus heb niet het idee dat er nog iets zit ofzo. Nou ja. Ik ga idd geen week wachten met weer testen, zolang kan ik echt niet wachten. Ik ga morgenochtend weer een test doen, heb weer van zelfde merk en soort test gekocht, en dan zullen we zien. Als ik weer opnieuw zwanger ben zou het heel goed kunnen dat ik wat aan de vroege kant getest heb want bij vorige zwangerschappen altijd getest na de NOD en dan was het meteen een duidelijke streep. Ik heb ook geen flauw idee van m'n cyclus want ben erg onregelmatig.
Ik duim voor je! Denk dat de kans dat het een nieuwe zwangerschap is, echt het grootste is! Hopelijk bevestigt de test dat morgen!
Het is jammer dat je niet een test hebt gedaan een week of 2 na je miskraam, maar ik denk dat dit wel eens een nieuwe zwangerschap kan zijn. Ik had met 6 weken een miskraam en 5 weken later weer een positieve test. En 8 maanden later een mooie zoon!
Ik had ook na zes weken een positieve test(curretage). De arts zei dat ik wel een van de weinigen was die zo snel de cyclus weer op gAng had maar het kon wel, we hebbe er nu een gezonde zoon bij, dus het kan zeker wel. Ik hoop het voor je!
Door jouw verhaal ga ik morgen ook even een test doen on te kijken of de mijne weer wit is. Ik vind het heel spannend of jij nu weer opnieuw zwanger bent. Mijn vk zei dat de periode na de mk je extra vruchtbaar bent dus dat je dan grotere kans hebt op zwangerschap. Had een onderzoek op internet gelezen dat 6 manden na de miskraam zwanger worden er een grotere kans is dat de zwangerschap goed blijft gaan en dat je extra vruchtbaar bent. Laat je ons weten als je de ter hebt gedaan?
Hoi, hoe gaat het nu? Mijn testen worden donkerder nu 3 wk na de mk. Heb alleen 19 feb gemeenschap gehad, kan ik nu toch niet posi van testen? Omdat ik vanaf de mk positieve testen had, maar ze worden nu donkerder. Ga maandag toch maar de gyn bellen. Snap er nu helemaal niks meer van! Ik blijf voor jou duimen.
Hoi meiden, wat lief dat jullie zo meeleven... Ik heb gister weer een test gedaan maar die was hetzelfde als dinsdag. Maat volgens de vk op het forum hoeft de test niet donkerder te worden. Ze zegt dat dat niks zegt over hcg gehalte. Tja. Ik durf er gewoon nog niet vanuit te gaan. Zou wel erg mooi zijn. Onze zoon heef het 2 jaar geduurd eer ik zwanger was en het goed bleef gaan. In Jan dus spontaan zwanger, ook een hele verassing, en zou het nu meteen weer raak zijn?! Heb wel wat oud bloedverlies sinds gister dus dat maakt me ook weer extra onzeker. Straks ben ik zwanger en gaat het voor de 3e keer mis...
Een test reageert op hoger HCG door ofwel donkerder te worden, ofwel doordat de streep steeds sneller verschijnt, (of beiden). Over een paar dagen dus maar weer een test...
Het kan wel, als jij op of een paar dagen na de 19e je ei hebt gehad... Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar goed. Zorg even dat er bloed geprikt wordt op HCG, en dat dat met een (halve) week even herhaald wordt: dan heb je het duidelijkst hoe het zit en kun je naar aanleiding daarvan bekijken of een echo handig is, (beneden de 1500 is vaak nog niets te zien).
Ja. Lijkt mij ook logisch. Maar toen ik na mijn vraag over wel/niet zwanger een felicitatie kreeg reageerde ik met: zou mooi zijn maar pas als de test donkerder wordt durf ik het echt te geloven... Daarop zei zij dat het niks zegt over de zwangerschap en hcg dus dat nog weer testen overbodig is. Tja. Ik heb met mn eigen vk afgesproken dat ik volgende week even zou bellen mocht het dan nog steeds positief zijn. Ik wil dan wel uitsluitsel over wel/niet zwanger want deze onzekerheid is erg vervelend. Verlies sinds gisteren ook nog eens oud bloed dus misschien toch gewoon ongesteld. Of een vroege miskraam. Bah, zo spannend. En is toch wel teleurstelling mocht ik nu 'ongesteld' worden. Vervelend dat het alle kanten op kan gaan. Zou het liefst pas met 12 weken erachter komen dat ik zwanger was die eerste weken zijn echt killing, helemaal met al 2 mk achter de rug. Gelukkig is het nu wel beter te dragen doordat we een prachtige zoon hebben. Maar leuk is het allemaal niet natuurlijk.
Rozemarijke: hoe ver ben jij nu? So far so food toch? Duim voor je dat alles goed blijft gaan en op naar die 12 weken. Maar die goede echo's is natuurlijk hartstikke mooi! Super! Sprits: je kan idd zwanger zijn. Net toevallig goed getimed dan Als je testen donkerder worden dan lijkt me de kans vrij groot. Heb je al contact gehad met gyn?
Late reactie, maar ik word zo teruggebeld door de gyn. Heb mijn verhaal aan de assistente uitgelegd en die zou gaan overleggen met de gyn over hoe en wat en hoe verder.
@Isa: wat je VK over die testen zegt, is deels waar. Ik heb hier tot aan de eerste echo om de dag getest, gewoon om te weten of HCG steeg, (dan wist ik iig dat het goed KON zijn, als ze lichter werden, had ik geweten dat het fout zat). Bij stijgend HCG hoeft het idd niet goed te zitten, maar bij lichter wordende testen weet je tenminste wel waar je aan toe bent. En als testen niet lichter of donkerder worden, dan zou ik toch denken dat bloedprikken wel even fijn zou zijn. Ik zou het ook wel prima vinden om pas met 12 weken achter te komen, maarja... Maar hier tot nu toe idd goede echo's. Morgen weer en dan zijn we ons kritieke punt als het goed is een beetje voorbij, (9weken). Hopelijk kan de spanning dan wat gaan zakken. @Sprits: hopelijk zet de gyn even een concrete actie in die je wat duidelijkheid gaat geven. Dat wachten en niet weten waar je aan toe bent, is zo frustrerend