Zes weken na mk (6wk) nog positief testen en niet zwanger, het kan dus

Discussion in 'Miskraam' started by Isa, Mar 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Voor iedereen die onverhoopt in deze situatie terecht komt:
    Het kan dus wel. Heb zes weken na mijn miskraam nog steeds positieve testen. Wel een lichte streep maar goed te zien.
    Had een vlotte miskraam met precies zes weken, na een week was op de echo te zien dat de baarmoeder schoon was.
    Vandaag op de echo te zien dat er geen nieuwe zwangerschap is dus nu menstruatie afwachten.
    Ik kreeg zelf toch wel de hoop dat ik weer zwanger was omdat na zes weken nog positief testen wel erg lang is.

2. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    Dat is echt balen zeg! Het zit je niet mee. Ik hoop dat je nu snel een negatieve test mag krijgen hoe tegenstrijdig het ook mag klinken. En hierna dan maar een mooie positieve test met een plakkerd!

3. samkids

samkids Niet meer actief

Hoi Isa.

Ik zag je berichtjes bij de verloskundige en zat me een beetje op te winden dat ze zo stellig zeiden dat dit van een nieuwe zwangerschap moest zijn en dat twee weken na de miskraam de hCG uit je lijf is. Je bent nu erg teleurgesteld en ik baal voor je dat ze je hoop hebben gegeven.
    Ik heb bij beide spontane miskramen nog tot 6-8 weken er na positieve zwangerschapstesten gehad. En pas als die test negatief is, heb je twee weken later je eisprong. Poeh, wat duurde dat wachten steeds lang zeg. Alleen bij de ma en de curretage die daar op volgde was de hCG sneller weg, na 2 wkn inderdaad. Maar daarna had ik erg moeite met opnieuw zwanger worden, dus ook dat was geen pretje.

Hopelijk heb je nu snel eindelijk een negatieve test, hoe stom het ook klinkt.

4. tulip

tulip Niet meer actief

och meis wat vervelend, n.a.v. de reacties in je andere topic had ik toch wel goede hoop op een nieuwe zwangerschap.

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben nu bijna 5 weken verder en ik zou ook nog positief testen als ik er nu een zou doen en ik baal er ontzettend van. Het is trouwens niet normaal hoor, mijn gyn vindt het ook raar. Ze wil me over ruim een week weer zien en een nieuwe bloedtest doen. Ik heb hier ergens gelezen dat iemand wel 3 maanden positief bleef testen, schijnbaar helpt een nacurrettage soms wel maar ik heb het daar nog niet met de gyn over gehad. Mijn baarmoeder is ook gewoon schoon dus in principe zou het niet nodig zijn.

6. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Mama van Simone,
    hebben ze nog verder gekeken dan je baarmoeder? mijn baarmoeder was ook schoon na de "miskraam" ruim 4 weken geleden en toch hebben ze een vruchtje in mijn eileider ontdekt na lang speuren.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ze heeft goed gezocht maar ze zei dat ze alleen iets kon zien als mijn eileiders gezwollen waren, en ze zag ze helemaal niet dus er zat niks. Bovendien zou ik nu 11 weken zijn, en dan heb je er vast wel last van. Mijn HCG daalt wel, maar niet zo hard. Ze kon afgelopen maandag ook geen eitjes zien liggen, dus hoe mijn cyclus ervoor staat is 1 groot raadsel.

Maaaaarrrr ik had vorig weekend het gevoel een eisprong te hebben en gisteren op 5DPO (als het inderdaad zo was) een klein beetje bloedverlies en wat krampen dus wie weet wel een innesteling. Allemaal speculatie natuurlijk maar wie weet gaat mijn HCG wel niet op 0 komen en ben ik binnenkort alweer zwanger. Dat zou wel heel speciaal zijn :)

8. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Je hoeft dus geen klachten te hebben, had ik ook niet. Ik was anders ook 9 wkEn eileiders zie je niet op de.
    echo. Hoop dat je hcg snel daalt en je cyclus snel op gang komt..

9. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Op de echo is volgens mijn vk bij een bbz wel te zien aan de baarmoeder dat deze in zwangere toestand is. De baarmoedermond is dan anders en de baarmoeder is dan ook niet on normale toestand (zwart peertje) maar op de echo zie je dan wit ofzo. Want bij mij heeft ze natuurlijk ook ernaar gekeken. Ze heeft verder niet eens naar de eierstokken gekeken. Heb een oude rot in het vak ddus zal wel zo zijn. Zou anders ook 11 weken zijn geweest op moment van echonmanavansimone, hoop dat je weer eisprong gehad hebt. Zou super zijn. Ok kan ook niet wachten tot het zover is. Ik verlies nog steeds bloed maar heel weinig en echt lang niet zoals een normale menstruatie. Maar in elk geval zal het wel betekenen dat het hcg aan het afnemen is denk ik. Zal volgende week nog weer eens testen voor de zekerheid.
    Vervelend zo n lange nasleep hè? Bah. En het als je juist zo graag verder wilt!

10. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Zo zie je maar dat ze er allemaal anders over denken. Aan mijn baarmoeder was ook niks te zien.
    Mijn gyn zag eerst ook niks in de eileider maar heeft voor de zekerheif een andere gyn er bijgeroepen. Die maakte de echo op een andere manier en zij zag het wel.
    Vind sowieso dat je met zulke dingen naar de gyn moet en niet naar de vk.
    Maar vervelend is het wel die nasleep.
    Raar ding soms, je lichaam.

Share This Page