Hallo meiden, Ik ben net bezig met het maken van een lijstje van vragen die ik morgen bij de intake van de verloskundige wil stellen.. Hebben jullie nog handige vragen? Had zoveel vragen, ben de helft vergeten.. Grrr.. Hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen..
Ik weet het niet meer. Ik heb iig gevraagd naar of bepaalde dingen normaal waren of niet (wisselen van symptomen), en hoe erg het was dat ik zo'n slechte eetlust had. Maar ze gaan je echt genoeg vertellen hoor! Je HOEFT geen vragen te hebben
Ow, meende me te herinneren eerder gelezen te hebben dat sommige ook een lijstje met vragen hadden, vandaar.. Maar goed, de vragen zullen morgen met en met tijdens het gesprek wel opkomen.. Thank iig
ik had ook bijna geen vragen, Alleen of ik alle verloskundige (zijn er 6) tegen zou komen bij de controles, (leek me zo gek om opeens een "vreemde" bij mijn bevalling te hebben ) je kan nog genoeg vragen tijdens alle controles, en dan zit ik vaak nog: "euh vragen? nee hoor heb ik niet " zij snijden alle belangrijke onderwerpen aan wanneer het daar tijd voor is, in je intake ga je het bijv. nog niet hebben of je thuis wilt bevallen o.i.d.
Heelveel dingen komen aan bod bij latere gesprekken. Wij hadden bv. rond 34 weken het bevallingsgesprek. Dan heb je al een groot deel van de zw-schap gehad en ook al meer gedachten daarover. Over dat soort dingen hoef je je nu geen zorgen te maken.
Het ligt er een beetje aan hoeveel informatie de verloskundige verstrekt, mijn verloskundige is niet zo spraakzaam en heb ook geen enkel informatie foldertje of iets meegekregen, niet over voeding, over het verloop van de onderzoeken/echos enz, niets, en kan haar ook nooit bellen (spanje). Dus had ik wel altijd een lijstje met specifieke vragen die ik niet van internet kon halen, zoals bv of het nodig was om een vitamine preparaat te slikken, hoeveel echos ik zou krijgen, wat ik wel en niet mocht eten....enz. Dus het kan nooit kwaad om een lijstje te maken met eventuele vragen of twijfels in geval dit net niet besproken wordt. Succes!
Hallo, Ik was even benieuwd hoe het gesprek was gegaan bij de verloskundige Heeft ze ook al naar het hartje geluisterd?? Wat nog meer?? Ik ben heel benieuwd ,wij moeten donderdag over een week naar de verloskundige. spannend... Nog gefeliciteerd trouwens
Hoi! Allereerst ook gefeliciteerd met je zwangerschap.. Ons gesprek zat boordevol met informatie.. Ze heeft echt super veel verteld en ik heel veel folders mee gekregen.. Heb naar aanleiding van dit gesprek al wat vragen, dus die schrijf ik me op voor de volgende keer.. We hebben ook de eerste echo gekregen (maar dat verschilt per verloskundigenpraktijk), ze heeft het eerst uitwendig geprobeerd maar het beeld was veels te donker.. Dus uiteindelijk een inwendige echo gehad, was wel blij dat ik dat hier had gelezen, zodat ik ervan op de hoogte was, is toch fijn als je je er een beetje op voorbereid.. Het is toch raar om daar je hele hebben en houden bloot te moeten geven, tenminste voor mij.. Maar is prima gegaan, ze gaf me een fijn gevoel waardoor ik me geen moment ongemakkelijk heb gevoeld.. We hebben het hartje nog niet gehoord, dat kon in dit stadium nog niet.. We hebben het zien kloppen op de echo, heel erg duidelijk zelfs.. Een geweldig moment, vriendlief heeft het mogen filmen, dus ik kan nu telkens even terug kijken.. Verder uitleg of onderzoek naar downsyndroom, afspraak gemaakt voor de termijnecho, en over 4 weken mag ik weer terug komen op controle.. Wens je veel plezier!