Hallo allemaal, Ik zou graag advies willen bij mijn situatie. Deze is als volgt ; Ik was al een tijdje zonder de vader van mijn 3 kinderen. In die tijd heb ik iemand ontmoet met wie ik het leuk had. Hij heeft 1 kind van langer geleden en een kind met een ex uit een lange relatie. Hij zei geen contact met haar te hebben en haar te haten. Hij houd wel heel veel van zijn al bestaande kinderen. We zagen elkaar elke dag, We deden alles wat je in een relatie doet alleen hadden we geen relatie. Hij zei regelmatig dat ik hem mooie kinderen zou geven en dat hij de stiefvader van mijn kids zou worden. Hij was ook erg lief en hielp me goed met de opvoeding van mijn eigen kinderen. We deden het dus onveilig en snel bleek ik zwanger. Ik dacht dat hij blij zou zijn door allerlei uitspraken maar hij wou het totaal niet. Het paste niet in zijn leven en het zou zijn toekomst met een andere vrouw verpesten. Ik moest een abortus doen maar dit wou ik niet. Ik kreeg met 6 weken een miskraam. Dacht dat het over was tussen ons maar hij verscheen binnen enkele dagen weer. Hij vond het jammer dat ik een miskraam had gekregen en had spijt dat hij zo op abortus heeft gehamerd. Alles werd weer leuk en op en gegeven moment vroeg hij of ik een grote tas met zn kleren kon wassen. Dat deed ik en sindsdien bleef hij bij mij. Na enkele weken bleek ik weer zwanger. Wederom wou hij het eigenlijk niet, Maar begon toch mijn buik kusjes te geven ed. Doordat hij zo deed maar toch over abortus bleef zeuren was ik het zat. Ik wou rust met me kids en tijd om na te denken waar ik echt voor wil gaan. Ik zat ook nog met mijn ex in een twijfelfase.. Ik heb hem toen de deur gewezen , Hij kwam de volgende dag weer terug proberen maar ik heb me voet bij stuk gehouden. Ik wou rust en ik heb echt heeel gemeen tegen hem gedaan om hem weg te krijgen. 2 weken daarna is hij zijn kleren komen ophalen. Hij was erg agressief en hij zei weer met zijn ex (+kind) te zijn. Hij heeft geschreeuwd dat ik het weg moet halen en als ik hem lastig val of zijn vriendin erachter komt dat hij me kind uit me buik zou laten trappen. Sinds die dag ben ik overal geblokkeerd en heeft niemand van ons nog contact gezocht. Ik was er okee mee. Met de nadruk op was, want het gevoel dat ik contact moet zoeken word nu wel steeds sterker. Dan niet voor mezelf maar voor de kleine die onderweg is. Ik heb wel meerdere manieren waarop ik hem kan bereiken maar ik ben ook bang dat zijn vriendin er dan misschien achter komt. Ook hier heb ik dubbele gevoelens over; Ergens wil ik niet verantwoordelijk zijn voor gedoe in hun relatie Ik wil dat ze gelukkig blijven, Maar ik heb ook zoiets van dat ze eigenlijk zou moeten weten dat hij een kind met iemand krijgt. Na wat speurwerk ben ik erachter dat hij in elk geval zeker bij zijn ex is. Wat zouden jullie doen, contact zoeken of niet? Zijn vriendin/vrienden/familie erbij betrekken of niet? Hij heeft zijn vrienden en vader wel verteld dat ik zwanger ben. Alimentatie vragen ben ik eigenlijk niet van plan, Maar zouden jullie dat doen? Zouden jullie hem op de hoogte stellen van het geslacht, En de geboorte? Ik kan en wil het graag alleen doen , Maar ik hoop mijn kind de kans te kunnen geven om zijn of haar vader ooit te kennen. Een hoop vragen maar misschien zitten hier mensen met ervaring op dit gebied hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Zijn reactie over 'je kind uit je buik trappen' was duidelijk. Wil je dat als vader? Ik ben helemaal voor wanneer het gaat om vaders toe te laten in het leven van hun kinderen maar er zijn grenzen. Ik persoonlijk zou het lekker zo laten en wanneer je kind op latere leeftijd er naar vraagt alsnog zijn naam doorgeven. Meer niet.
Ik snap eerlijk gezegd niet waar jullie mee bezig zijn/waren. Na de eerste zwangerschap en alle drama die dat met zich mee bracht had je toch wel moeten weten van dit gebeurd me niet nog een keer op deze manier dus we doen het veilig. En je zat zelf nog met je ex in een twijfel fase. Meid hoeveel ellende wil je nog meer. Het is duidelijk dat hij niks met jullie te maken wilt hebben, hoe hard ook. En bedreigingen als ik laat het kind uit je buik trappen moet je ook absoluut niet pikken. Opzouten met zo een persoon. Wat je verder moet of kan doen..vrij weinig denk ik.
Ik zou t echt zo laten, geen contact. Agressieve mensen mogen niet in de buurt komen van baby's. Zijn huidige vriendin komt er vast wel een keer achter hoe hij is, daar zou ik me vanwege eigen veiligheid niet mee bemoeien
Mee eens met de eerdere reactie van Jessy77, hij behandelt je ook niet goed en zoekt ook geen toenadering. Er zijn zat manieren om contact op te nemen, al dan niet verborgen voor zijn vriendin. Jij bent niet van plan alimentatie te vragen (al zou je dat wel dan, dan nog), dan zou ik het verder even op zijn beloop laten. Het is nu een aantal weken maar je hebt er nog heen wat voor de boeg. Wie weet neemt hij later contact op. Zo niet dan toont hij verder ook geen interesse.
Ik zou het er ook bij laten zitten. Maar los daarvan vind ik eerlijk gezegd ook wel dat je niet bijster slim bezig bent geweest! Bij een eventuele nieuwe relatie mag je wel wat voor jezelf vragen of verwachten, iemand die wel 100% voor jou gaat!
Wat is dit vreselijk voor alle kinderen die hierbij betrokken zijn. Ik maak me zorgen om hen allen, het is vreselijk en onvergeeflijk wanneer kinderen het moeilijk hebben doordat de zogenaamde volwassenen er een zooitje van maken. Jij hebt er straks 4. Kies je voor de kinderen of voor jezelf? Ik wens je wijsheid.
Even herhalen: Die man heeft nu 3 kinderen van 3 verschillende moeders (jouw ongeboren kindje inbegrepen) als ik het goed begrijp. Hij bezwangert 2x zijn huidige "vriendin" en stuurt 2x aan op abortus en dit in minder dan een jaar. Als het dan niet goed gaat tussen jullie gaat hij direct naar zijn ex toe en begint daar weer een relatie mee. En bedreigt hij jou en zijn ongeboren kind op de koop toe. En jij wil dat deze persoon in je leven blijft of erger nog: een invloed gaat uitoefenen op je eigen kind? Ik zou daar 2x over nadenken en me niet laten ompraten moest hij morgen van gedacht veranderen (want blijkbaar doet hij dat vaak). Jij lijkt mij een sterk persoon, je hebt al kinderen dus je weet hoe het moet. Ik zou me nu tijdens de zwangerschap echt niet met hem inlaten. Als het kind geboren is en hij daadwerkelijk toenadering zoekt en bewijst dat hij verantwoordelijk genoeg is kan je nog altijd op je mening terugkomen...
Hoi meid, Handig bezig of niet, dit kindje komt er. Het verleden kan je niet meer veranderen maar op de toekomst heb je nog wel controle. Wil je zo'n man in het leven van je kind? Ik zou voor stabiliteit kiezen, voor jezelf en vooral voor je kids. Zij hebben jou nodig om een veilige en geborgen omgeving voor ze te creëren. En als ik jouw verhaal lees, ben je een sterke vrouw en kan je dat. Heel veel succes!!!!
Wat een puinzooi. Het lijkt mij duidelijk dat als iemand zegt dat hij het kind uit je buik gaat trappen je deze persoon niet in de buurt van je kind(eren) wil hebben.
Eerste bericht van ts en ik hoop van harte dat dit een onzin verhaal is. Anders kan ik niet geloven hoe je jezelf en je kinderen in deze situatie hebt gebracht. Contact met de vader lijkt me zeer onverstandig.
Ik zit momenteel ook in een situatie waarbij ik altijd dacht dat het nooit iemand kon overkomen, dus ik oordeel niet zo snel meer..... maar bij zulke personen moet je niet willen zijn, zeker niet met kinderen in het spel. Daar ben ik zelf ook wel hard achter gekomen..... sterkte met de situatie
Lijkt me duidelijk, geen contact zoeken. Hij heeft meerdere keren aangegeven dat hij t kind niet wil en dat ook niet op een vriendelijke manier. Het is nu niet meer aan jou om verder te beslissen wat hij wel en niet moet weten, laat staan zijn omgeving. Ondanks dat het nu niets veranderd moet ik toch zeggen dat ik het behoorlijk naïef vind. Raakt zwanger, krijgt nogal wat over je heen. Vervolgens bij miskraam doet hij weer poeslief, toen hadden er al alarmbellen moeten klinken. En dan raak je zo snel weer zwanger! Maar goed, aan verleden is niets te veranderen maar zorg dat je ervan leert en dat doe je door nu eerst te kiezen voor wat het beste is voor je kinderen.
Het feit dat je het bespreekt hier dat je contact wil zoeken met hem zal onze meningen weinig uit maken. Want volgens mij maakt het niet zoveel uit en zul je contact zoeken met hem. Is het verstandig om contact met iemand te zoeken die jouw kind bedreigd heb? Je zei zelf dat je hem zelf de deur heb gewezen, daar was je sterk genoeg voor, ben je dan ook sterk genoeg om je kind te beschermen tegen hem? Ik zou hem zelf los laten en je gaan concentreren op jou en je kind.
Ik vind hoe jij met relaties omgaat én met kinderen op deze wereld zetten volstrekt onvolwassen, onverantwoordelijk en onwenselijk. Niet te geloven.
Wat mist je kind precies aan deze jongen? Als bonustip misschien een goed idee met een coach te praten over hoe het kan dat je in dit soort situaties verzeild raakt. Je bent er zelf namelijk 24/7 bij geweest...
wat een marginaal verhaal. een eerste keer ongepland zwanger tot daar aan toe maar dan nog een 2de keer?? ik zou geen contact zoeken, net ook om het kindje dat onderweg is. veiligheid eerst
wat een uhm.. "bijzonder" verhaal... 2x zwanger raken en hem zelf de deur uitzetten omdat je in twijfel zone met je eigen ex zit en dan zorgen maken om zijn huidige relatie.. en twijfelen of je contact moet zoeken? ook ik denk dat je toch je eigen lijn trekt en wellicht contact zoekt om wat voor reden dan ook... maar verstandig lijkt het mij absoluut niet... het lijkt mij een geval " kan niet met... kan niet zonder" maar om eerlijk te zijn vindt ik je erg naïef... toen kon je voor jezelf kiezen maar ik zou je toch adviseren om voor je kind(eren) te kiezen en een veilige en stabiele situatie creëren ....