wie zit er met 3 maand ook al op 5 keer 200ml? elijah laat bijna nooit meer wat staan. krijgt hij teveel? van het cb krijg ik verschillende adviezen, dus vandaar dat ik het hier maar plaats onder de ervaringsdeskundigen
Wij zaten op 5 keer 180 water en 6 schepjes dus 210 voeding. Sinds gisteren geven wij 4 flessen van 210 water en 7 schepjes (dus 240 voeding). De fles van 23 uur hebben we laten vervallen en het ging gelukkig goed! Ik moest haar om 9 uur wakker maken!
mijn meisje kreeg ook 5 flessen van 200cc dus 180/6 heb afgelopen maandag het advies van het cb gekregen om door de laaste fles 1 eetl nutrix te doen hierdoor slaapt ze nu door waardoor ik uitkom om 4 flessen maar ik geef haar ook al fruit..
oh wat goed zeg! dan slaapt ze lekker lang door zeg! moet maandag weer naar het cb, zal het eens voorleggen, misschien mag elijah dat ook wel, heb het idee dat hij helemaal niet tevreden is met deze flessen. heb al friso extra geprobeerd, maar hij geeft veelste veel terug, comfort bevalt beter..
Hier precies hetzelfde probleem. Jarissa krijgt ook Comfort. Ze is nu 2 maanden en 5 kilo. Volgens Friso mag ze nu dus 5 flessen van 180 + 6. Die gaan schoon op. Gisteren heeft ze zelfs 6 flessen gehad. En ik ben bang dat dat vandaag ook weer gaat gebeuren. Ik meng nu Comfort met Normaal in de hoop dat ze wat langer vol zit maar het lukt nog niet echt. Als ik er meer dan de helft normaal door doe, begint het spugen weer. Zolang Elijah op 5 flessen zit, is er volgens mij niets aan de hand. Tenzij hij er niet tevreden mee is, dan zou ik inderdaad eens overleggen. Misschien kan je Comfort met Extra mengen? Het CB weet vast raad. En anders de dietisten van Friso wel. Daar heb ik ook goede ervaringen mee.
bedankt voor de antwoorden, ben vandaag op het cb geweest en elijah groeit goed volgens hun, heb het verder niet meer over de voeding gehad, hij is nu bijna 6,5 kilo, dus ik hou het gewoon zo
Ik mocht van het cb 5x210/7 gaan proberen, maar moest eerst kijken hoe het gaat als ik om en om doe. Dus 1 fles 180 en de andere 210 om te kijken of hij niets terug geeft. Finn is 6,5 kilo en 62 cm. Ik meng extra met normaal voor 180 geef ik 4 extra en 2 normaal dit omdat finn anders nog minder poept.
maar dan kom je toch ook boven een liter uit? hier zeggen ze dat ik absoluut niet boven een liter uit mag komen raar dat dat allemaal zo verschilt zeg! ik kom soms op 5 flessen uit en soms op 6 nou ja, wij hebben ook wel eens meer honger toch? ik heb 4 keer 210/7 geprobeerd, maar ben toch maar weer terug naar 5 keer 180/6 anders komt hij rond 3.30 u of 4.00 en zit ik zo weer op de nacht voeding, en dan heeft hij overdag 3 flessen, dus dan maar weer 5.
Boven een liter is een belasting voor de nieren. Maar het gaat vooral om het aantal schepjes. Een liter fv is 33 schepjes. Meer water is niet zo'n probleem. En een dag meer voeding is ook niet zo erg. Dus een keer een dag 5 x 210 + 7 = 35 schepjes is maar 2 schepjes teveel. Elke dag 2 schepjes teveel zou kunnen betekenen dat de nieren te hard moeten werken.