Hey, De titel zegt het al; momenteel zijn 4 meiden uit onze vriendengroep zwanger en een collega van mij. Een aantal vriendinnen hebben net een kleintje (tussen 5 maanden en een jaar) en dan zijn er ook nog twee kennissen zwanger. Super leuk voor ze, maar ik wil ook zo graag!!!!! Ook mijn vriend heeft er veel moeite mee en is bang dat het bij ons nog wel een tijdje zal duren. We zijn 'pas' in de 4e ronde bezig, maar zoals iedereen hier weet, is het moeilijk om geduldig af te wachten. Zou het eigenlijk wel uit willen schreeuwen dat wij ook zo graag een kleintje willen, maar aan de andere kant wil ik niet dat iedereen weet dat we bezig zijn (b.v. ouders). Mijn directe collega heb ik het verteld en ik ga straks naar een vriendin toe en als het aan de orde komt, wil ik het haar ook vertellen. Met al die zwangeren om me heen ben ik ondertussen al aardig 'deskundig' door het luisteren en meekletsen. Er zijn er vast veel meer hier die in een zelfde situatie zitten en ik wens dan ook iedereen succes ermee! Dat we er snel zelf over mee kunnen praten! Groetjes Olga
Heeeeeel erg herkenbaar Olga!! Net in de winkel vertelde een klant me ook weer dat ze zwanger is, afgelopen maandag een kleintje geboren, en afgelopen 3 weken ookal 4 andere baby'tjes geboren... Ik ben echt ontzettend blij voor hun allemaal en ben gewoon op kraamvisite geweest en heb kaartjes gestuurd, maar oooooooooohhhhh wat voel ik me daarna verdrietig Idd nu maar hopen dat wij binnenkort ook mee mogen praten! Succes met alles meid!!
ja idd. heel herkenbaar.. van vriendinnen heb nu 4 kleintjes om me heen (5 maanden,1 jaar, anderhalf jaar, 2 en een half jaar.. 3 vriendinnen zwanger waarvan er vorige week 1 is uitgerekend dus zal binnenkort op kraamvisite kunnen... Heel leuk voor hun, dat meen ik echt maar voor mij is het af en toe om gek van te worden,om nog niet over alle zwangere en pas moeders in de winkel te spreken. heb echt zo'n zwangerschaps radartje op mijn hoofd zitten. overal zie ik dikke buiken :S xxx
Hai Olga, Ik begrijp je volkomen. Wij zijn ook flink aan het klussen (4e ronde na MK) Ik zou ook vreselijk graag zwanger worden....zo snel mogelijk Lijkt me helemaal geweldig. De vriendinnen van de kamaraden van mijn broer zijn alle twee zwanger en ik zie elke keer dat hun buiken groter worden.......en dan denk ik .....dat wil ik ook...naja....we blijven klussen en hopen dat het snel raak is
Mijn overbuurvrouw heeft een dochtertje gekregen op de dag dat het bij mij mis ging...24 juli. Mijn schoonzus is in verwachting en twee vriendinnen ven mij zijn in mei bevallen...en idd ik wil ook
Ja dat is bij mij ook bij ons in de vriendengroep zijn er 4 zwanger onze tegenoverbuurvrouw onze andere tegenoverbuurvrouw is vorige maand bevallen en van mijn collega's zijn er ook 4 zwanger is echt een babyboom geworden in mijn omgeving. En idd dan denk ik trek ik dat aan ofzo maar dat is altijd zo he als jij net een nieuwe auto koopt zie je ook ineens dezelfde overal rijden. En zo is het met alles Maar ik denk maar zo over enkele weken kan ik misschien ook wel meepraten dus gewoon goede moed blijven houden. En je word er niet stommer van van al die verhalen maar af en toe heb ik wel genoeg gehad hoor en dan ga ik ook met iemand anders praten of loop ik door en ga aan het werk ligt vooral aan waar je bent in je cyclus tenminste dat heb ik. Als ik ongesteld ben geworden en chagerijnig ben hoef ik dat allemaal niet aan te horen maar als ik mijn eisprong heb gehad en flink geklust heb en nog alle hoop heb kan ik er goed naar luisteren en heb er helemaal geen problemen mee en buurt ik gezellig mee. Maar ik gun het ook echt iedereen hoor maar dat weet iedereen wel want iedereen weet hoe het is.
Ik heb dat "probleem" ook al! Om mij heen 3 zwangeren, en...alle drie roken ze ook nog als een schoorsteen, dat steekt dan nog het meest!
Ik dacht al dat veel meiden er last van hadden!Maar ook bij iedereen zijn er zoveel om hen heen zwanger of net bevallen. Ik ben net bij mijn vriendin geweest en natuurlijk over de andere zwangere vriendinnen gehad en veel babypraat. Heb gelijk ook lekker even met haar kleine (1/2 jaar) kunnen tuttelen. Heb het uiteindelijk ook aan haar verteld en toen het er eenmaal uit was, kon ik zowat niet meer stoppen. Zij natuurlijk heerlijk mee beppen. Lucht wel lekker op..... Britt1--> dat is wel lastig geweest om bij de overburen een vlag/ooievaar o.i.d. te zien terwijl jij net een miskraam hebt gehad. AntoniaH--> Ik ken ook iemand en die is ook de hele zwangerschap blijven roken en drinkt zelfs ook regelmatig 1 of 2 biertjes. Het kindje kan nu ieder moment komen en zelfs dan nog een sigaret en biertje nemen. Ik vindt dat echt onverantwoord; mijn vriend zou echt niet goed worden als ik dat zou doen. (nou rook ik zowieso al niet, dat scheelt) Jij hebt trouwens nog een korte cyclus; had ik dat maar. Ik moet zo lang wachten..... Allemaal succes met de zwangeren en baby's om je heen. Dat wij maar gauw aan de beurt zijn! Liefs Olga
Ja Olga, ik kan me er ook ontzettend over opwinden!! Nou ja korte cyclus, dit is pas de laatste drie maanden. Ik heb sinds vorig jaa maart het spiraaltje niet meer. Het eerste jaar had ik een erg regelmatige cyclus. Daarna was het erg onregelmatig, van 21 tot 42 dagen. Maar sinds kort gaan we er serieus voor, dus nu hoop ik dat het zo een beetje blijf! Dikke knuf!
HHHHHHHHHHeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllll herkenbaar, wij zijn ruim twee jaar bezig geweest en iedereen was zwanger of had al een kindje leek het wel. En ja inderdaad het roken tijdens de zwangerschap, niet normaal hoor. Wij roken allebei niet, maar waar ik me dan wel heel erg aan kan ergen is dat wij niet roken en al twee bloedingen hebben gehad en mijn vriendin die rookt minimaal 10 sigaretten op een dag en bij haar is er niets aan de hand, soms is het even niet eerlijk. Maar ja thats life, ik hoop dat jullie snel zwanger zullen zijn. liefs fredje
Ik heken het ook maar al te goed. In mijn handbalteam zijn er al 3 zwanger en een goeie vriendin van me.............. Dan denk ik wel eens van,grrrr ik wil ook . Ik heb zelf een mk gehad in april en ik was toen in de eerste ronde zwanger, en nu zit ik in ronde 4 maar ga waarschijnlijk naar ronde 5. Mijn vriendin is ook in de eertste ronde zwanger geraakt en bij haar is gelukkig alles goed, maar dan denk ik wel, waarom zij wel en ik niet........... Mijn paps is ongeneeslijk ziek en ik wil zo graag dat hij mijn beebje ook nog vast kan houden en leren kennen, maar goed daar moet ik niet teveel aan denken, want op dit moment gaat het nog aardig goed met mijn pa.
zo enorm herkenbaar: op min werk (groot bedrijf hoor) 12 zwangern, in omgeving 4 zwangeren, en ik weet dat er 2 ook 'bezig' zijn...ik ben van die 2 (3 dus) het langst bezig, hoop dan ook dat ik nu de gelukkige mag zijn.....en wie weet..ik ben al een aantal dagen heel licht misselijk, geen braakneigingen, maar wel zo van bleh t zit me hoog in de keel...zou t dan/??? bengel
.... en als je buiten om je heen kijkt zie je ook alleen maar kinderwagens en dikke buiken.... Chrizzzy
Ik zou bijna zeggen dat ik blij ben dat ik het niet herken....wat een druk moet dat geven zeg. Je word er steeds mee geconfronteerd.... Maar ja, bij mijn vriendinnen gaan de meeste kinderen naar het voortgezet onderwijs...hihiihh... Een andere vriendin van mij heeft er eentje van twee, en mijn buuf heeft ook nog samen met haar nieuwe hubbie een kindje van vier. Haar andere zoon is aan het puberen, samen met mijn zoon...
nou heel herkenbaar dus.... wij hebben een erg grote vriendengroep van 11 koppels. ik en leon zijn naast zijn broer en vriendin de enige die nog niet zwanger zijn of al kinderen hebben. er zijn 2 vriendinnen die echt weten dat ik ben gestopt met de pilt etc. en die het ook echt hopen voor me en er samen met mij mee bezig zijn. alleen hebben die al een kleine en die ander is nu net 9 weken zwanger. het is wel heel moeilijk om dan nog elke keer te moeten w8 tot het nu bij jou ook zo ver is. verder is er 1 collega die er vanaf weet (en ja die heeft natuurlijk ook 2 kleintjes van onder de 2). wel fijn dat iker toch met iemand over kan praten want in mijn hoofd maak ik mezelf gek. aan de ene kant denk je steeds van... hmmm het duurt zo lang en nu moet ik weer een maand w8 als je weer de duivels krijgt. maar aan de andere kant denk je ook van... tja we zijn nog niet eens zo heel lang bezig en nu ik niet zwanger ben kan ik nog even doorsparen voor wat extra's op de babykamer. dus het is en blijft allemaal heel erg dubbel. maar ik denk dat je hier genoeg meiden hebt om erover te praten
In mijn vriendenkring valt het mee, maar op mijn werk... Gisteren kwam er een collega terug van vakantie en ze was zichtbaar zwanger. Het werd een tweeling, vertelde ze. Een andere collega had het een paar weken eerder al verteld en van een derde collega had ik het vermoeden al. Dus toen het gisteren naar aanleiding van de tweeling van collega 1 toch over zwangerschappen ging, wist iemand te vertellen dat mijn vermoeden inderdaad gerechtvaardigd was. Collega 3 is zwanger van haar derde. Collega 4 is net terug van zwangerschapsverlof. Tja, de zorg hè. Het blijft een vrouwenwereldje. Ik vind het echt hartstikke leuk, al die groeiende buiken in mijn omgeving en ik wou dat ik al mee kon doen. Nou ja, we wachten af, met ongeduld en frustratie gaat het toch ook niet sneller gebeuren. Kind komt wanneer kind wil, daar heb ik zelf niets over te zeggen. (Maar schiet toch eens op, kind! )
Ja, hier ook.. Heel frustrerend. Het lijkt of iedereen wel meteen zwanger kan worden maar bij jezelf niet. Maar je moet niet vergeten dat er ook vast mensen zijn die het niet vertellen (net als jezelf) en waarvan je niet weet dat ze ook al een tijdje bezig zijn. Ik had laatst wel een goede kennis die zei. Nou deze keer moest ik echt lang wachten hoor. We waren al 3 maanden bezig. Ik vond het van mezelf al goed dat ik zo spontaan haar begon te feliciteren maar toen ze dat zei werd ik toch verdrietig. Hoe kan ze nou zoiets zeggen! Tja, ze weet ook niet wat er in me omgaat dus boos mag ik niet worden maar ik had echt zoiets van: ik loop even een rondje om want je weet niet waar je het over hebt.