Onze zoon is nu 5 maanden oud en zit op het volgende schema: 7:00/7:30 210/7 10:00 fruithapje 12:00 180/5 15:30/16:00 180/5 17:30 beetje groente 19:20 210/7 dus bij 2 flessen geef ik al 30cc meer water en nog heeft hij harde ontlasting. Bij het fruit doe ik ook al een beetje extra water. Hij poept nu een keer inde 2 a 3 dagen het eerste gedeelte is altijd hard daarna is het iets meer 'pindakaas'. ik ben aan het denken om kindicol van vsm te gaan gebruiken maar weet ook niet of dit de oplossing is.
Wij gebruiken als sinds dat S 5 weken is Lactulose kan absoluut geen kwaad volgens KA. Kan je gewoon bij de kruidvat halen. Wel even CB bellen om te overleggen. Heeft hij last van de harde ontslasting? Zo niet dan zou ik het lekker zo laten!
Wat gebeurt er als je een weekje geen bijvoeding geeft? Hij is pas 5 maanden dus het kan goed dat het nog teveel is voor zijn darmpjes.
Geef je rijstebloempap ? Het kan goed door de bijvoeding komen maar zolang hij er geen last van heeft lekker laten gaan. Als mijn meisje paar dagen niet poept geef ik rooibos thee. Ze heeft al sinds 2,5 maand harde ontlasting. Ik ben toen ook begonnen met rijsebloempap. Maar ze heeft niet veel last gelukkig.
Als de inhoud te lang in de colon blijft kan het ook hard worden. Het dunne kan overloop ontlasting zijn en ik zou dit zeker bespreken met je huisarts om meer ellende zoals een blaasontsteking te voorkomen.
Geef je rijstebloempap ? Het kan goed door de bijvoeding komen maar zolang hij er geen last van heeft lekker laten gaan. Als mijn meisje paar dagen niet poept geef ik rooibos thee. Ze heeft al sinds 2,5 maand harde ontlasting. Ik ben toen ook begonnen met rijsebloempap. Maar ze heeft niet veel last gelukkig.
bedankt voor jullie reacties. Hij heeft er echt wel last van slaapt dan ook vaak s'nachts niet door. Rijstebloem heb ik in het begin gegeven maar nu niet meer. Aan de vaste voeding licht het niet. Ik denk wat bamjolan zegt nog eens waar kan zijn. vorige week heeft hij woensdag gepoept hard en daarna pindakaas en donderdag ook gepoept (ongekent voor hem) alleen maar pindakaas. Dus hij kan het wel. volgende week moet ik naar de kinderarts en dan zal ik hem dit eens voorleggen. of de ontlasting te lang in de darmen blijft en daardoor hard wordt. Ik vind het zo zielig voor het manneke.