50 jaar getrouwd, cadeau

Discussion in 'De lounge' started by Krabje, May 13, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Stel:
    Je (schoon)ouders zijn bijna 50 jaar getrouwd. Ze zijn heel actief samen en gaan regelmatig samen op vakantie.

Om het te vieren dat ze 50 jaar getrouwd zijn nemen ze de kinderen en kleinkinderen mee op een vakantie.

Maar nu:
    Wat doe jij als kind cadeau voor hun.

1.
    Je geeft ze een reisje cadeau, zodat ze samen weg kunnen.

2.
    Je gaat een dag met het hele gezin (ouders, kinderen en kleinkinderen) op pad op kosten van kinderen.
    Beginnen met champagne ontbijt en afsluiten met diner.

Waar zou jij voor kiezen en waarom?

Mijn keus zal ik straks geven

Nb. Ze krijgen als cadeau sowieso een foto van kinderen en kleinkinderen. Dat hebben ze al aangegeven als wens

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Beide opties mogelijk.

Als ik moet kiezen dan zou ik voor de eerste optie gaan. Ik zou hen een weekend weg cafeau doen namens het gezin.

Krabje likes this.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    Mijn keuze zou de tweede zijn alleen dan zonder ontbijt. Daar houden mijn ouders helemaal niet van ;)

Maar heel eerlijk. Als ik mijn kinderen later mee zou nemen op vakantie dan zou het al voldoende kado zijn dat ze vrij nemen en mee gaan. Ik zou helemaal geen kado verwachten/willen. Ze mogen hun geld lekker besteden aan hun eigen gezin.

chrystel73 and Krabje like this.
  4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik zou ze een vakantie cadeau doen.

Krabje likes this.
  5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Een dag met zijn allen weg. Maar dat komt doordat mijn schoonouders al zo vaak samen op vakantie gaan, die maak ik veel blijer met een dag met al hun kleinkinderen en kinderen.
    Mijn ouders net zo, die werken beiden nog dus gaan geen 10 keer per jaar op vakantie, maar ook zij genieten enorm van een dag met kinderen en kleinkinderen

Krabje likes this.
  6. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

Mar 5, 2018
    1,165
    868
    113
    Thuis
    Optie 2, ik maak mijn ouders en schoonouders echt blijer met een dagje kinderen en kleinkinderen dan samen weg. Ze zijn al zovaak samen.

Krabje likes this.
  7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik zou voor optie 2 gaan. Aangezien ze jullie al meenemen op vakantie vind ik een reis/vakantie terug geven niet zo origineel.

Krabje likes this.
  8. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,272
    17,147
    113
    2. Sowieso.
    Met schoonouders wil ik niet op vakantie (ook geen dag weg liever). Net mijn familie op vakantie wordt het ook niet denk ik. Dag weg is wel gezellig.

Maar ze nemen ons dus al mee op vakantie? Dan zou ik denk of in die vakantie iets extra's voor ze doen. Of is totaal anders voor thuis. Nog een keer weg voelt dubbelop

Krabje likes this.
  9. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Optie 2 zonder ontbijt zou ik doen.

En de foto zou ik ze zelf ook op laten zetten, ze zijn nu ook op een leeftijd dat het (in mijn ogen) ook waardevol is dat je ook mooie foto's van hun hebt.
    Dus dan ik een fotoshoot cadeau doen ipv foto's.

Krabje likes this.
  10. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,482
    113
    En met zijn allen op vakantie een uitje doen? Of bijv een diner met iedereen? Is dat ook een optie?

Beide opties die je omschrijft zijn prima. Het is denk ik in dit geval misschien leuker om een uitje met familie te geven omdat ze toch al vaak op vakantie gaan. Dan voegt nog een extra reisje misschien niet zoveel toe.

Krabje likes this.
  11. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    Idd een fotoshoot met de hele familie. Een mooie portretfoto van je (schoon)ouders is ook erg fijn om te laten maken.
    Bij de opties dienen geeft zou ik optie 2 kiezen.
    Maar ligt ook wel aan de situatie. Als (schoon)ouders nooit samen weg gaan en járen hebben gespaard voor de familie vakantie is een reisje voor samen wel leuk. Mijn (schoon)ouders gaan geregeld samen op vakantie en zouden blijer zijn met een familie dag.
    Maar de optie die iemand anders gaf van uit eten in de familievakantie als kado vind ik ook een goed idee

Krabje likes this.
  12. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

Nov 3, 2016
    664
    467
    63
    Female
    werkloos
    Den Haag
    Ik ga voor de 2de optie.
    Wij hebben een soort gelijke situatie, en ik wil me schoonouders dan op vakantie meenemen voor een leuk dagje weg met kinderen en kleinkinderen.
    En door jouw extra zit ik nu te denken om die dag een mooie foto te (laten) maken en op canvas af te laten drukken of iets. Misschien verzenden naar mijn moeder (woont vlakbij schiphol) dat ze het cadeau brengt wanneer we geland zijn...

Krabje likes this.
  13. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ligt aan de situatie. Zien ze de (klein) kinderen al met regelmaat, zijn ze erg op zichzelf, hebben ze nauwelijks tijd met z'n tweetjes door drukte/verplichtingen, dan zou een reisje voor twee leuk zijn.

Is de hele familie weinig samen, zijn ze graag met de hele groep samen, dan is optie twee heel leuk.

Krabje likes this.
  14. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Bedankt voor jullie visie.

In dit geval gaat het dus om mijn schoonouders die in oktober 50 jaar getrouwd zijn. In de herfstvakantie gaan we naar een luxe resort all inclusief met de familie. Mijn schoonouders betalen deze reis.

Mijn man's idee was ook een reisje cadeau van de kinderen maar ik kijk daar anders tegen aan ( 1. Mijn ouders zijn na 13 jaar huwelijk gescheiden en 2. Mijn moeder leeft niet meer ).
    Ik vind het bijzonder dat ouders 50 jaar getrouwd zijn. Zoveel mensen halen dat niet meer. En daarbij gaan ze al zovaak samen weg (Om de maand, 2 maand zeg maar).
    Ik vind dit geval een reisje geven niet bijzonder.
    Ik vind het meer waardevol om allemaal vrij te nemen en dan iets leuks te gaan doen op de trouwdag zelf. Dat mag gevierd worden.
    Mijn man was het na mijn verhaal wel met mij eens.

Maar nu.... sz vind het raar om een dag weg te gaan. En we gaan al met ze op vakantie op hun kosten , ze vind het maar vreemd...

Echt ik vind die reactie om te kotsen, echt te belachelijk. Maar he, het zijn niet mijn ouders...

Gewoon wat geld betalen en stuur ze maar weg en verder niks aan doen??? Dat je ouders altijd voor jou klaarstaan en alles voor je doen is blijkbaar normaal.

Iemand zei ook : ze nemen vrij om mee te gaan op vakantie. In dit geval is alleen mijn man die vrij moet nemen daarvoor. Kinderen hebben vakantie en ik ook. Sz werkt niet en zwager is eigen baas en heeft alle vakanties vrij om met gezin weg te gaan. Dus nee, er wordt door hun niet extra vrij voor genomen.

Man en ik hebben besloten dat wij vrij nemen, zoon van school halen en die dag ouders flink in de watten te leggen. Dan maar zonder de rest.

xElles and Happymam like this.
  15. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    Hele prima keuze lijkt me!
    Je hoeft ook niet iets samen te geven toch? Door het vanaf jullie gezin te doen geeft ruimte om je eigen idee te doen, veel beter en je hoeft alleen maar met elkaar rekening te houden ;)

Krabje likes this.
  16. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Aanvulling op mijn eerdere post:

Ik zei optie 2 zonder ontbijt, maar nu ik lees dat je het op de trouwdag zelf wilt doen zou ik zeker uitpakken met een champagne ontbijt ja, dat past er helemaal bij!

Krabje likes this.
  17. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

Mar 5, 2018
    1,165
    868
    113
    Thuis
    Zou ik zeker dan zo doen! Leuk kado en hopelijk hebben jullie een heerlijke dag! Fijn samen herinneringen maken.

Krabje likes this.
  18. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,566
    113
    Mijn ouders hebben een etentje gegeven en er stond een brievenbus om te doneren aan een specifiek doel van het rode kruis.

Ze hadden alles al en gingen heel veel samen erop uit en hadden daar geld genoeg voor

Een fotoshoot lijkt me wel heel leuk om te geven.

Krabje likes this.
  19. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,482
    113

Lijkt me heel leuk zo’n dag op de trouwdag zelf, voor je schoonouders.
    Super speciaal is het ook, 50 jaar, daar hebben jullie helemaal gelijk in!
    Ik weet niet hoe het zit met jullie werkgevers maar bij mijn werkgever kun je weleens vrij krijgen bij bijv. Zo’n trouwdag viering.

Krabje likes this.
  20. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Het staat niet in de cao als bijzonder verlof. Maar man en ik nemen daar graag zelf een dag vrij voor. Mijn schoonouders verdienen dat! Het zijn zulke schatten van mensen.
    Ik weet zeker als we het niet doen dat ze teleurgesteld zijn. En terecht.
    Op onze trouwdag komen ze ook elk jaar met een bos bloemen. Dat vieren we dan ook elk jaar met hun

mamameer likes this.

Share This Page