Het lijkt wel of ik er elke zwangerschap een bij krijg en ze worden steeds groter ook Net een knoepert ontdekt, volgens mijn man zo groot als een flinke knikker Ik dacht niet eens dat ze zo groot konden zijn.... Heeft iemand hier ervaring mee, gaan ze ooit nog weg, kan ik er iets aan doen? Ik heb crème die verdoofd, al voel ik hem nu niet. Doet niet pijn ofzo, en ik heb geprobeerd om terug te duwen, lukte niet...
De bron aanpakken helpt hier het beste. Dus mn ontlasting soepel houden. Ik gebruik nu sinds een paar dagen weer movicolon drank en mn aambei puilt nu niet meer uit. Als ik moet persen dan word de aambei weer geboren. En inderdaad zalf ( curanol tabletten schijnen voornamelijk uit vit C te bestaan, beetje oplichterij dus! )
Dus vitamine C bruistabletten zouden ook goed kunnen zijn? en laxeermiddelen. Die heb ik wel in huis. Ga ik proberen, bedankt!
Pas met laxeermiddel wel even op, het mag je geen darm krampen geven maar je ontlasting soepel maken. Dat gaf de apotheek tenminste aan toen ik roosvicee laxo wou kopen doordat ik door mn staal tabletten vast loop. Ze gaven toen als advies laxeermiddel even met de huisarts of gyn te overleggen.
De tabletten hebben toch nog wel wat meer ingredienten, dat heb ik dus verkeerd onthouden, https://www.deonlinedrogist.nl/curanol-tabletten-p-50628.html Vit C had ik dan wel goed onthouden Aambeien - Behandeling, oorzaak en symptomen | Mens en Gezondheid: Aandoeningen
Ik gebruik voor m'n zwangerschap ook al Movicolon omdat ik een erg luie darm heb. Nu tijdens zwangerschap extra zakje per dag want anders krijg ik een verstopping. Ondanks dat ik zakje neem kan ik nooit witbrood en veel vlees (bijv. Griek) eten. Wanneer ik dit doe krijg ik hetzelfde probleem... Aambeien... Zoals hier al word gezegd even met huisarts bespreken want laxeermiddel moet je mee oppassen. Movicolon mag wel tijdens je zwangerschap. En die laxeert niet maar maakt zachter. In samenwerking met letten op je voeding moet het dan goedkomen.
Ik heb laxeermiddel op recept van de huisarts, weet de gynaecoloog ook van. Ik gebruikte het vooral toen ik nog morfine moest slikken, maar sinds ik die niet meer gebruik eigenlijk ook geen laxeermiddel meer gebruikt. Maar ik mag het gewoon weer gaan gebruiken als het nodig zou zijn, het niet ook veilig voor de zwangerschap. En wat ook gezegd werd, het maakt alleen de ontlasting soepel. Zijn er misschien hier die voor een permanente oplossing hebben gekozen, zoals dat afbinden?
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en voor het eerst ook last van aambeien en behoorlijk pijnlijk ook. Nadat ik zalf van de drogist gekocht heb en aambei doekjes doet het niet meer pijn. Ik heb de speciale zalf voor bij zwangerschap en borstvoeding gekocht. Ik weet van mezelf dat ik te weinig drink en daardoor harde en moeilijke ontlasting heb. Dus ik probeer echt veel te drinken nu!
Vervelend aambeien!! Bij de eerste alleen na de bevalling gehad curanol tabletten en de zalf hielpen heel goed.. Nu al aambeien tijdens de zwangerschap, erg pijnlijk, gebruik nu alleen de zalf en het trekt al wat weg, na de bevalling gebruik ik ook de tabletten (mag nu ook al maar wil even afwachten of de zalf voldoende is) Ik eet voldoende vezels en drink rond de 2 liter water per dag, toch sinds begin zwangerschap obstipatie.. Succes ermee! Hopelijk ben je er snel vanaf
Kreeg der 1 anderhalve week na de bevalling met keizersnee. Na 3 dagen curanolzalf verdween die weer.
Wacht maar tot je bevallen bent, dan weet je wat aambeien zijn! Haha nee hoor dat is heel flauw!! Maar, uit eigen ervaring; ze gaan weer weg! Alleen het kan wel een tijdje duren!
Wat een akelige bijkomstigheid toch ook he? Ik heb ze nu door medicatiegebruik ook weer, harde ontlasting, van het weekend had ik, ondanks dat ik nu dus wel weer iets gebruik voor de stoelgang soepeler te maken, een enorme aambei die echt elke stap en beweging pijn deed. Met curanol zalf was hij na 2-3 dagen smeren een stuk dragelijker geworden maar toen sprong hij bij toiletbezoek open, schikken zeg zoveel bloed in het toilet! Ik zie nu inderdaad ook alweer op tegen dat aambeien leed na de bevalling... Bij mn zoon had ik een aambei geperst die een eigen hartslag had...
Bij mij werken de sperti zetpillen altijd heel snel, naar de wc gaan doet na 1 of 2 pillen al geen pijn meer en aambeien verdwijnen snel. Weet alleen niet of je die tijdens de zwangerschap mag gebruiken.