Nee, nooit, echt nooit. Het kan wel, ooit zo geregeld zodat bij nood de huur e.d. Wel even betaald kan worden, maar heb het nog nooit nodig gehad.
Soms aan het einde van de maand, als ik te laat salaris overboek en de automatische incasso's al zijn afgeschreven. Maar dat is met m'n salaris weer opgelost en max 100 euro ofzo.
Never, jamais, nooit. Ik zorg altijd dat ik een buffer heb. Ik zou niet eens weten of ik effectief rood kan staan met mijn huidige rekening.
je hebt rood staan en rood staan. Er zijn mensen die het ene gat met het andere dichten en op het moment dat het salaris komt ze de roodstand niet op kunnen heffen omdat die zo ver oploopt. Maar je hebt ook rood staan wanneer je dus het binnenkomende salaris verdeeld en even niet oplet terwijl de saldo's bij elkaar dik in de plus zijn..ik praat dan over enkele euro's.
Ik heb het zo ingesteld dat ik elke maand 500 rood mag staan. Ik sta op dit moment in de plus, maar heb t afgelopen jaar ook wel eens rood gestaan, bijvoorbeeld toen ik de eerste maand huur dubbel moest betalen, waarna ik het aanvulde met geld van mijn spaarrekening. Vind het wel fijn dat het kan, bij mij nooit een piepend kastje als ik wil pinnen wegens te weinig saldo. Roodstand los ik savonds thuis wel weer op.
Een paar euro? Wat voor rekening heb je dan? Hier een gewone betaalrekening. Het komt bij ons weleens voor dat er 1 of 2 dagen voordat het salaris wordt gestort een rekening wordt geïncasseerd van de vaste lastenrekning. Dat ga ik voor die paar dagen niet compenseren met spaargeld als twee dagen later het spaargeld komt. Dat kost me dan hooguit 0,15 voor zo'n 100 rood staan.
Hier ook geen roodstand.. Ik kan ook niet roodstaan op mijn eigen rekening. Op rekening van man kan het geloof ik wel, maar komt ook nooit voor. Enige wat we wel eens als krediet hebben is als we de creditcard ergens voor gebruiken, maar die wordt altijd meteen aan het eind vd maand weer afbetaald.. (Al kunnen we die wel in termijnen betalen mocht het ooit eens nodig zijn, dus dat hebben we achter de hand voor nood, maar tot nu toe nog niet nodig gehad gelukkig )
Ik kan niet rood staan met mijn pinpas. Maar als er bijvoorbeeld een automatische incasso wordt afgeschreven, dan weer wel. Een heel enkele keer gebeurt het wel eens dat ik dan een paar euro rood sta. Als ik het zie, boek ik het gelijk terug van mijn spaarrekening. Echt zonde, rood staan als je spaargeld hebt.
Wij kunnen niet rood staan. Het enigste dat er dan kan gebeuren is op een rekening die wij als "parkeer" rekening gebruiken net geen geld staat en dan het jaarlijkse bedrag voor de rekening zelf er af gaat. Dan staan we spontaan 15 euro in de min (terwijl we dus niet rood kunnen staan). Dit corrigeer ik dan altijd gelijk zodra ik het zie. Hier kan ik me dus ook niet druk om maken.
NEe op onze vaste lastenrekening staan we nooit meer rood. Ik weet precies wat op welke dag van welke maand eraf gaat en hoeveel ik elke maand nodig heb. Dat is wat ik laat staan (+een klein vangnet). Op de boodschappenrekening gebeurt het wel eens. Maar dat is omdat daar wat persoonsgebondendingen van mij af gaan (rekening staat op mijn naam...dus telefoonrekening,verzekering,wat abbo's etc) en als dat weer eens wat eerder gaat dan verwacht dan haal ik dat van de andere rekening weer over want daar staat voldoende op..Het is namelijk wel in het vaste lasten budget meeberekend. Daarnaast kunnen wij onszelf niet roodzetten. Alleen door automatische incasso. Maar door goed planwerk, bezuinigingen etc gebeurt dat dus nooit meer.
Nooit. Alles wat overblijft na inkomsten-vaste lasten (incl sparen) pin ik er af, zo houdt je overzicht en kan je niet meer opmaken dan erin komt. Dat bedrag deel ik door 4.3 en dat is dan mijn weekgeld voor boodschappen en leuke dingen.
Als je financieel verder gezond leeft dan is dat geen punt. Helaas gaan heel veel mensen zo de boot in. Pinnen pinnen pinnen... En eigenlijk geen geld hebben.
Naar mijn weten hebben wij nooit in het rood gestaan, hier doe ik ook mn best voor. Ga geen dure dingen kopen als we er het geld niet voor hebben. Weet van mn szus en mijn ouders dat zijn wel regelmatig in het rood staan. Door hun pingedrag.