50% van de Nederlanders staat rood, en jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Sta je rood?

1. Nee

2. Ja, maar ik heb meer spaargeld dan ik rood sta

3. Ja, een beetje

4. Ja, vrij veel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik kan niet rood staan.

Dus nee :)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee hoor, hier ook :)

3. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Wij staan soms in het rood. Op de rekening waar de lasten vanaf gaan komt iets minder binnen dan er aan lasten af gaat. Dit moet vanaf een andere rekening worden bijgevuld en soms zit hier wel eens een aantal dagen in.
    Ook wel eens dat we boodschappen hebben gedaan of wat extra uitgaven hebben gehad o.i.d. en ik dan net een paar dagen voor het loon komt een paar euro in het rood sta. (gaat niet om grote bedragen).

Ik heb wel een spaarrekening waar een mooi bedrag op staat maar daar blijf ik zo veel mogelijk vanaf. Heb geen zin om de hele tijd heen en weer geld over te maken. En ik ken mezelf. Ik kan nogal een gat in mijn hand hebben dus als ik er iets af haal om de eigen rekening bij te vullen dan komt het er toch niet meer van om dit de maand nadien terug te storten. Dan maar liever iets zuiniger aan de volgende maand.

Overigens ben ik blij dat we het rood in kunnen. Ik snap niet en had ook niet gedacht dat zoveel mensen het niet kunnen. Ik vind het fijn voor onvoorziene dingen. Stel er staat bijna niets meer op je rekening en je moet net een belangrijke uitgaven doen. Nou dan maar even het rood in (als ik het maar voor een paar uur of een dag) dan dat ik terplekke moet gaan stressen omdat ik bij mijn spaarrekening moet om het weer over te boeken naar mijn gewone rekening etc.

4. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Op de rekening die ik nu gebruik sta ik nooit rood. Het schijnt wel te kunnen, maar niet omdat ik dat wil.
    Er is nog wel een oude en-/ofrekening met mijn ex-man waar een krediet op staat, die staat dus wel 'in het rood', maar wordt afbetaald.

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Daar mag je ook trots op zijn!

6. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Dit inderdaad!

Om mij heen hoor ik veel mensen die toch regelmatig rood staan. Dus ik denk dat die uitspraak best zou kunnen kloppen. Niet iedereen gaat dit natuurlijk zomaar op een forum vermelden en wellicht dat bepaalde doelgroepen waarbij dit speelt niet veel op dit forum zitten.

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik vind het juist fijn om niet in het rood te kunnen, daardoor letten we goed op de uitgaven, en mocht er met spoed iets tussen komen dan is er binnen 2 min geld overgezet vd spaarrekening, zeker nu met mobiel internetbankieren, dus dat houdt me in ieder geval niet tegen..

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Soms wel ja maar dat is meer als er iets onverwachts komt ! Ik hoop aankomende week te starten bij mn nieuwe werk en dan gebeurd t niet meer :D

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ja maar, als je wel spaar hebt, en wel over kunt boeken... waarom dan rood staan?? das duurder, en kost je indirect dus veel meer geld dan het overboeken van de spaar?! komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer?? hahaha, je kan geen geld uitgeven dat je niet hebt, dat moet je toch weer terug betalen MET mee rente dan dat je misloopt omdat je iets van de spaar afhaalt ;) ik snap dat het anders voelt, maar dat is gewoon echt de slechtere (financiele) keuze :)

Voor mensen die echt de eindjes moeten knopen en geen terugval op de spaar hebben snap ik dat het soms nodig kan zijn om rood te moeten staan, niet leuk, maar wel een veilig gevoel voor het geval dat! Kost nog steeds geld dan natuulijk, maar in zo'n geval kun je even niet anders.

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

hier ook:) Geen spaarrekening dus kan ook geen geld overmaken. Op de gezamenlijke kunnen we niet in het rood! Dus alleen mijn eigen rekening.

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Wij staan ook regelmatig rood hoor!
    We hebben op dit moment echt hele hoge lasten maar eind van het jaar zullen we een paar honderd euro per maand meer gaan overhouden dus ik denk dat het daarna wel afgelopen is met rood staan. :)
    Sparen kan niet op dit moment dus we kunnen ook niets terugstorten op de rekening oid.
    Maar goed, een prettig gevoel is het natuurlijk niet........

12. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ja maar ik heb mijn spaarrekening bij een andere bank. Staat altijd de dag later pas op de gewone rekening. De gewone rekening heb ik bij de SNS en daar mag ik 3 dagen per maand in het rood staan zonder rente te betalen. dus voor mij us dit dan handiger. :)

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    aha, ik snap :)

14. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    hihi :D

15. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Heel soms staan we een klein bedrag rood op de betaalrekening, omdat er iets onverwachts wordt afgeschreven. Verder niet structureel.

Wij kunnen rood staan, maar dat hebben we alleen aangezet i.v.m. de hypotheek. We hebben 1 keer gehad dat het salaris veel te laat overgemaakt werd en toen kon de hypotheek niet afgeschreven worden en dat wil ik nooit meer meemaken, vandaar dat wij wel voor rood kunnen staan hebben gekozen.

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij kunnen dat niet eens.

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties

18. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik kan niet rood staan en ik wil niet rood staan. Als ik gewoon normaal leef en let op wat ik uitgeef dan hou ik ook gewoon geld over (helaas kan ik ook alles kopen wat ik wil en dat merk je dan soms ook wel haha)
    Straks met een kleintje moet ik wel iets anders gaan leven, maar dan nog kan en wil ik niet rood staan;)

Ik kom ook amper geld te kort door (on)voorziene uitgaven, en heb ik dat wel eens op mijn eigen rekening dan leen ik mezelf even geld en boek ik dat weer terug als mijn loon gestort is, maar dat komt amper voor :) en ik denk dat je die discipline ook wel moet hebben inderdaad om t weer terug te storten (maar dat heb ik gelukkig)

Gezamenlijke rekening staan we ook niet rood.

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee wij staan nooit rood. Heb die optie uitgezet want vind dat geld dat ik niet heb, ik ook niet uit kan geven. Maar we redden het meer dan prima, dus het is ook nergens voor nodig.

20. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Nee wij staan niet rood! :)

Deel Deze Pagina