50% van de Nederlanders staat rood, en jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Sta je rood?

1. Nee

2. Ja, maar ik heb meer spaargeld dan ik rood sta

3. Ja, een beetje

4. Ja, vrij veel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij ook.

Hier kunnen we momenteel elke maand krap aan rond komen dankzij allerlei bezuinigingsmaatregelingen vanuit Den Haag die ons hard treffen.
    Terwijl we geen gekke dingen doen. Dus af en toe staan we nu helaas wel rood.
    De maand mei zal een dure maand worden voor ons. Tig verjaardagen waaronder die van Finley en kregen ook nog een uitnodiging van een neef die die maand een etentje wil organiseren ter ere van de verjaardag van mijn overleden oma. Ieder wordt geacht een bijdrage te doen. Het is dat we die maand vakantiegeld krijgen, anders zou het weer een erg rode maand worden :(. Vakantie zit er niet in dit jaar. Zullen alleen een paar goedkope uitstapjes worden.

2. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ja wel geteld 2 cent :D wij kunnen ook maar 10 euro rood staan en dat gebeurd eigenlijk nooit. wel soms een paar cent zo als nu wanneer alle rekeningen en spaargeld zijn over gemaakt dan pin ik namelijk altijd het overgebleven geld voor boodschappen en dergelijke en dat word dan afgerond zeg maar. zo houd ik makkelijker overzicht in mijn uit gaven:p

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Op mijn rekening structureel, tot -500, op de gezamenlijke kunnen we niet rood staan...

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee. Ik heb nooit rood gestaan. Ik kán ook niet rood staan :)

Voor de mensen met het antwoord 'ik heb meer spaargeld dan ik rood sta'... betaal je dan niet meer rente over rood staan dan wat je over je spaargeld ontvangt?

5. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Nee, maar ik kan ook niet rood staan. Op is op

6. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Nee, en heb het ook uitgeschakeld

7. Geel123

Geel123 Lid

13 mrt 2015
    26
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee ik kan niet rood staan. Zou het ook niet willen aanpassen.

8. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Ik heb nog nooit rood gestaan, op onze gezamenlijke rekening ook nog nooit :)

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik moet altijd zoo ontzettend lachen dat hier op ZP dus dé mensen zitten met geld, die nooit rood staan, het perfecte leven hebben (en als het niet zo perfect is wordt er een anoniem account aangemaakt) maar komop de statieken wijzen voor zich, ik geloof echt wel dat deze tijden voor iedereen moeilijker zijn en dat de helft van NL rood staat, ik kan mij dan niet voorstellen dat de 50% die niet rood staan hier op ZP zijn ;), wij kunnen overigens niet roodstaan omdat wij een negatieve bkr codering hebben, maar eerlijk gezegd had het gekund dan had ik zeker ook rood gestaan ;)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Eens ;) En ik geloof ook best dat het in sommige gevallen klopt hoor, maar niet van iedereen ;) Wij hebben ook wel in de min gezeten, niet dramatisch, ik loste dat de maand erop wel weer op. Maar het is in deze tijd echt wel een stuk moeilijker rond komen dan 20 jaar geleden. Momenteel werk ik weer een stuk meer, dus kunnen we ook eindelijk weer eens flink sparen ;)

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat bedoelen ze daar eigenlijk mee? Staat nu rood op de bankrekening? Of wel eens? Ik heb wel eens rood gestaan, maar nooit dat ik geen geld meer had, gewoon vergeten op tijd naar mijn andere rekening over te maken. Of bedoelen ze je totale waarde? Sta je 'rood' als je een hypotheek of andere leningen hebt?

12. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan en wil echt niet rood staan hoor :p
    En fake accountjes aanmaken doe ik ook niet :p (niemand kent me hier ook haha, dus moet het nog faker? :p )

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hahaah ik denk dat je het nu een beetje over de top benoemd.
    Ik heb geen perfect leven. Mijn man is een monteur, werkt heel hard voor zn centen en is veel van huis. Ik ben een gastouder met een wisselend inkomen.
    En juist omdat wij allebei flexibel verdienen hebben we de mogelijkheid tot rood staan uit laten staan (nadat hij uit moest voor de hypotheek).

We hebben met mazzel een huis kunnen kopen 5jaar terug (starterslening) omdat onze inkomens gewoon te laag waren.
    Sindsdien hebben we ons omhooggewerkt. We betalen nu de volledige hypotheek sinds 2 jaar. Ik heb meer kindjes in de opvang waardoor we meer overhouden en we in theorie ook leuk kunnen sparen. Daar ben ik heel trots op :D

In de praktijk blijft er alleen weinig over want doordat we niet het geld hebben voor een nieuwere auto hebben we er 1 met regelmatig mankementen..dus reparaties.
    Ons huis is uit 1960 en heeft ook het nodige onderhoud nodig.

momenteel stapje voor stapje de tuin verder veilig en naar wens maken en dan sparen we ernaast nog door voor dubbelglas en kunststof kozijnen boven omdat we zelfs met de ramen los nog vocht hebben en de schimmel in de kitranden slaat. Daarnaast moet de badkamer weer opnieuw gekit en geschilderd worden, doordat die zo klein is dat het vocht ontzettend blijft hangen hoe goed je ook poetst en ook daar maandelijks de schimmel behandeld moet worden (hoe behandel je schimmel in de hoge kitranden?? Iemand ideeen?)

Dus als jij vind dat het feit dat we niet meer rood kunnen staan betekend dat we het perfecte leven hebben..prima.
    Zo zwart wit is het echter absoluut niet...

Maar ik klaag niet hoor. Ik geniet ervan mijn dingetjes weer mooi te maken. Ik ben ondanks de mankementen gelukkig in het huis waar ik in woon. Waar ik praktisch onmogelijk verlies op kan draaien vanwege de lage hypotheek en de verbouwingen die we zelf bekostigd hebben van zuur gespaard geld.
    Maar perfect... nee.

14. Verox

Verox Niet meer actief

Op onze lopende rekening staan we regelmatig rood.

Gek genoeg voelt dat niet als rood staan omdat ik weet dat het maar tijdelijk is en we op onze andere rekeningen voldoende geld hebben staan.
    Maar ja. Ik kan me dus goed voorstellen dat 50% rood staat.

15. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Over perfect gesproken. Hier absoluut niet. Ik weet bijvoorbeeld wel hoe ik met geld om moet gaan, maar echt goed doe ik dat niet altijd. Ik durf ook wel te wedden dat mijn totale waarde negatief is. Trots en blij ben ik daar niet om, maar ik ben wel blij dat ik mijn schulden aflos. Ik denk wel dat ik ruimer leef dan zou moeten. Ik haal de maand dus net en spreek soms mijn spaarrekening aan, die straks ook op is, als ik weer een schuld heb afgelost.

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.927
    113
    Vrouw
    Tja, ik kan het niet slechter maken dan dat het is... Ik moet zeggen dat als ik naar onszelf kijk, wij ook de afgelopen jaren geen moment last hebben gehad van de crisis en dat ik ook geen cent anders uitgeef dan daarvoor. Ook m'n naasten hebben geen last van de crisis. Dus het kan echt :)

Ontopic: wij staan dus nooit rood. Heb eigenlijk ook geen idee of wij rood kunnen staan. Als ik weet dat er een grote uitgave aan zit te komen, maak ik wat over vanaf de spaarrekening. Voor de gewone maandelijkse uitgaven staat er altijd genoeg op de rekening.

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Tja op onze betaalrekening kunnen we niet rood staan maar we hebben wel een gigantisch doorlopend krediet. Ik vermoed dat die ook bij roodstaan hoort. Is helaas van een huis wat we met veel schuld verkocht hebben... Is niet anders ooit zal het afgelost zijn ;)

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij staan wel eens rood ja.

19. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Wordt er niet met rood staan bedoeld dat je als je al je bezittingen optelt en je schulden ervanaf haalt, dat je dan in het rood staat? Dus een negatief saldo door huis onder water, studieschuld oid?

Wij hebben gelukkig het bedrag dat ons huis onder water stond op het diepste punt van de crisis af kunnen lossen. Nu de huizenprijzen weer stijgen krijgen we opeens overwaarde, dat is dus een mooi gelukje :)

Deel Deze Pagina