eerlijk zijn of niet?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door han5, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. han5

han5 Lid

3 mei 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik mag blijven op mijn werk en dat ik weer een jaar kan blijven. Natuurlijk ben ik daar heel erg blij mee, alleen weet mijn baas niet dat ik ( pril) zwanger ben.
    Mijn gevoel zegt dat ik het gewoon moet vertellen, voordat ik het nieuwe contract teken, maar is dat wel zo slim?
    Ik heb eerder geen verlenging van contract gekregen doordat ik zwanger was. Dat was niet bij deze baas maar toch....

Wat is jullie mening?

Groetjes Han

2. charliegirl123

23 feb 2013
    32
    0
    0
    Ik zou wachten met vertellen tot je ong 12 weken zwanger bent. Daar heb je alle recht op hoor.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee ik zou toch eerst wachten tot je in ieder geval een goede echo hebt gehad. Het kan altijd nog mis gaan hè, al hoop ik dat uiteraard niet voor je,.... maar stel dàt.... dan zit je misschien met een miskraam en geen baan....

Dus nee, ik zou het nu nog niet vertellen hoor.

4. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Ben ook zo van het eerlijk vertellen maar ik zou zeker nog even wachten in dit geval. Het kan je, lelijk gezegd, alleen maar narigheid opleveren.

5. han5

han5 Lid

3 mei 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel een echo gehad gisteren en ben ongeveer 8 weken zwanger....ik vind het maar moeilijk,,

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    is helemaal niet raar om te wachten tot eerste drie maanden voorbij zijn. Zal je werkgever je echt niet kwalijk nemen. normaal gesproken dan :)

7. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Je bent wettelijk verplicht om uiterlijk 3 maanden voor de uitgerekende bevallingsdatum aan je werkgever te melden dat je zwanger bent. Je werkgever heeft dan nog voldoende tijd om een uitkering en vervanging te regelen tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Ik zou idd nog even wachten :)

8. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Heeft niets met eerlijkheid te maken hoor! Je liegt niet of je verzwijgt niets dat je ze eigenlijk wel zou moeten vertellen. Het gaat ze gewoon nog niets aan in dit stadium en het zou ook helemaal niet moeten uitmaken. Daarbij het is je werk, niet je familie...beetje professionele distantie (lees egoïsme) is raadzaam. Misschien verlengen ze volgend jaar je contract wel niet omdat je net moeder bent...lullig maar het gebeurd helaas wel vaak. Ik zou dat niet nu al riskeren.

9. Ismene

Ismene Actief lid

17 apr 2013
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind je het relevant, iets wat invloed zou moeten hebben op de beslissing om je contract te verlengen? Nee toch? Het gaat erom hoe je nu functioneert. Kennelijk zijn ze tevreden over je.

De meeste mensen vertellen pas dat ze zwanger zijn na drie maanden. Niemand zal er dus raar van op kijken als jij nog 6 weken wacht.

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bekijk het even andersom, steldat je nu wel verteld dat je zwanger bent en het gaat op een of andere manier niet goed. Heel vervelend toch, als je dat dan moet vertellen. Dat is de reden om het voor je te houden.

En de meeste werkgevers liggen er echt niet wakker van hoor, dat verlof. Dat is maar 16 weken, het kost ze geen geld en op de lange termijn niet relevant voor jouw functioneren.

11. han5

han5 Lid

3 mei 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor jullie reacties! Die had ik echt even nodig en vooral de kanten die jullie belichten had ik nog niet goed gezien.
    Ik wacht nog even met vertellen...

12. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb het zelfs 19 weken gewacht tot ik mijn verlenging had..... Dus, ach, een werkgever is nier altijd te vertrouwen én ik moet vooral voor mezelf kiezen en mijn aankomende gezin.
    Uit eindelijk was de reactie van mijn werkgever redelijk, eerst feliciteren en daarna moeilijk kijken ;) en beginnen, goh dat is wel lastig....:D

Deel Deze Pagina