einde contract tijdens verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Stella80, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Dag,

Ik heb afgelopen week gehoord dat mijn derde tijdelijke contract niet wordt omgezet in een vast contract.

Mijn contract zal dus aflopen tijdens mijn verlof periode.
    Nu zag ik op jullie website (http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_krijg_een_kind/ik_krijg_een_kind_met_werkgever/dienstverband_stopt_tijdens_zwangerschapsverlof/index.aspx) dat je dan nog steeds recht hebt op uitkering van je salaris.

Daarover heb ik twee vragen:
    1: Geldt dit ook voor je bevallingsverlof (dus de weken na je bevalling of alleen voor het zwangerschapsverlof, dus vóór je bevalling?
    2: Hoe en wanneer moet ik dit aanvragen wanneer ik dit wil laten uitkeren vanaf het einde van mijn dienstverband? (het zal om een week of drie maximaal gaan)

Dank jullie wel alvast!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Stella80,

Je wilt graag weten hoe de betaling van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) geregeld wordt als je contract eindigt tijdens je verlof.

Je hoeft hier zelf geen actie voor ondernemen. Je werkgever vult op de aanvraag van de WAZO in dat je contract tijdens het verlof eindigt. UWV stuurt je voor deze datum een brief met het verzoek je rekeningnummer door te geven.

De uitkering wordt dan vanaf de einddatum van je contract aan jou overgemaakt. Het maakt niet uit of je contract eindigt tijdens de zwangerschap of na de bevalling. Je hebt recht op minimaal 16 weken verlof en uitkering.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Dank jullie wel.

Alleen mijn verlof is al aangevraagd en goedgekeurd. Pas daarna is besloten mijn contract niet om te zetten in een vast contract.

Kan mijn werkgever dit dan ook nu nog wijzigen?

groet

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Stella80,

Als het verlof als is beoordeeld, kan je werkgever met dit formulier aan UWV doorgeven dat je contract tijdens het verlof eindigt. Vraag hem of hij daarop wil aangeven wanneer je uit dienst gaat, en wat jouw rekeningnummer is. Dan kan UWV de uitkering vanaf dat moment rechtstreeks aan jou overmaken.

Ik wens je een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina