Hallo , Sinds augustus ben ik niet meer in staat om 100% te werken. Mijn baas was echter met vakantie en regeld dit nu. Vanaf augustus ben ik voor 50% aan het werk. Ik heb een contract van minimaal 16 tot max 24 uur per week in de thuiszorg. Nu heb ik echter voor mijn verlof mijn 3 weken vakantie. Deze heb ik apart verschoven omdat ik anders vakantie had , 3 week moest werken en dan verlof. Mijn verlof start 6 weken voor de uitgerekende datum. En daarvoor heb ik dus mijn vakantie. Hoe zit dit dan in die 3 week dat ik vakantie heb? Ook zei ze dat mijn verlof misschien 4 week van te voren pas ingaat daardoor? Al met al een beetje onduidelijk. En betalen jullie mij nu uit? Of het UWV 50% en tsn (bedrijf waar ik werk) 50%? Kunnen jullie mij verder helpen ? Vakantiedatum 28-09-2013 Verlofdatum 19-10-2013 Uitgerekende datum 30-11-2013 Ik hoop dat deze informatie voldoende is.
Beste Rockchick, Je wilt weten wie je loon bij ziekte betaalt. Dat is bij een oproepkracht niet zonder meer te zeggen, omdat dat afhangt van je contract. Als de reden dat je niet meer 100% kunt werken het gevolg is van je zwangerschap, wordt je loon bij ziekte sowieso door UWV betaald. Meestal betaalt UWV dit aan je werkgever, en verrekent die het met je loon (voor de overige 50%). Tijdens je vakantie laat je door je werkgever vakantie-uren uitbetalen over de uren die je anders zou werken. De ingangsdatum van je verlof zou hierdoor niet hoeven wijzigen. Jij bepaalt wanneer je met verlof wilt. Tenzij je ziek bent tijdens de periode van 6 tot 4 weken voor het verlof, dan wordt deze periode automatisch tot het verlof gerekend. Je gaat dan dus automatisch 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare