50% ziekmelden, tot 36wk werken?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Manon21, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manon21

Manon21 Lid

28 aug 2008
    14
    0
    0
    Beste UWV,

Op dit moment ben ik 28 weken zwanger en werk ik 32 uur per week. Ik heb al langere tijd last van spannings- en vermoedheidsklachten door het werk. Dit heeft ook zo zijn effect op de zwangerschap. Het kindje groeit weinig en er is af en toe sprake van verminderd leven. Hiervoor ben ik ook naar het ziekenhuis geweest. Het ziekenhuis heeft aangegeven extra controles bij mijn eigen verloskundige nodig te vinden. Ik merk dat ik het rustiger aan moet gaan doen.

I.v.m. deze klachten heb ik mij vandaag ziek gemeld. Morgen heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over de verdere invulling van mijn werk. Ik zou graag 16 uur per week gaan werken, dus 50% minder dan nu. Ook zou ik graag tot 36 weken zwangerschap door blijven werken, het zij minder uur. Is dit mogelijk? Of ben ik verplicht om met 34 weken te stoppen i.v.m. mijn 50% ziekmelding?

Bedankt alvast.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Manon21,

Ziektedagen in de periode van 6 tot 4 weken voor het verlof worden automatisch bij het verlof gerekend. Ook als je slechts gedeeltelijk ziek gemeld bent. Het verlof begint daarom 6 weken voor de uitgerekende datum, tenzij je voor die tijd weer volledig hersteld gemeld wordt.

Actuele informatie over de ziektewet vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    http://www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina