Beste UWV-webcareteam, ik heb een vraag over de hoogte van mijn ZEZ-uitkering: - begin 2011 ben ik als zelfstandige aan het werk geweest (resultaat overige werkzaamheden) - vanaf februari tot en met oktober ben ik in loondienst geweest - vanaf november 2011 tot en met nu ben ik weer als zelfstandige aan het werk (resultaat overige werkzaamheden). Ik heb hierbij 2 vragen: - hoe wordt de hoogte van mijn uitkering berekend? - wordt ook rekening gehouden met mijn inkomsten in 2012? Groet, henh
Beste henh, De hoogte van de ZEZ-uitkering wordt berekend over de winst of het gewerkte aantal uren in het jaar voorafgaand aan het jaar waarin je de ZEZ krijgt. De inkomsten uit 2012 worden dus niet meegenomen in de berekening. Hoe de hoogte van de uitkering wordt berekend, kan ik op basis van deze gegevens niet beoordelen. Dat hangt er onder andere vanaf hoeveel uren je hebt gewerkt en of je het hele jaar stond ingeschreven als zelfstandige. Actuele informatie over de ZEZ vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team http://www.uwv.nl/webcare