Wazo-uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kokkiej1987, 1 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kokkiej1987

6 mrt 2016
    28
    0
    1
    Vrouw
    Leerling VIG/MMZ
    Goededag medewerkers van het uwv,

Ik liep i.v.m. zwangerschaps gerelateerde klachten in de ziektewet. Mijn contract liep tot 31-10-2016 (gisteren)

Per 30 oktober ging mijn zwangerschapsverlof in.
    Ik heb 10 oktober een brief ontvangen met de bevestiging van mijn aanvraag.

Binnen hoelang kan ik nu een beslissing ontvangen?

De eene medewerker zegt dat het vanaf 30 okt 4 weken kan duren, een andere medewerker zegt dat het vanaf 10 oktober 4 weken kan duren. Tis allemaal een beetje onduidelijk maar ik dacht omdat het de laatste 2 dagen van mijn contract waren dat het in ging, het gewoon automatisch doorliep dus ik gewoon deze week al betaald zou krijgen.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
    Kathy van der Zwan - Kok

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kathy,

Ik geef je graag duidelijkheid over de termijn waarbinnen je de beslissing over je aanvraag kunt verwachten.
    Je ontvangt de beslissing binnen 4 weken na ingang van het verlof. In jouw geval binnen 4 weken na 30 oktober.

De betaling van de uitkering zal aansluitend met terugwerkende kracht aan je overgemaakt worden. Daarna ontvang je de betaling wekelijks.

Ik wens je een fijn verlof verder.

Actuele informatie over de beslissing over de aanvraag vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

3. kokkiej1987

6 mrt 2016
    28
    0
    1
    Vrouw
    Leerling VIG/MMZ
    Beste Yvonne,

Dus ookal zit de verlofperiode nog binnen contract, het kan nog 4 weken duren voordat ik het geld op me rekening krijg?

Want meerdere medewerkers aan de telefoon zeggen dat het gewoon doorloopt dus ik deze week al uitbetaald zou krijgen.

Met vriendelijke groet,
    Kathy van der Zwan - Kok

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kathy,

Klopt. 4 weken is wel de maximale termijn hoor. Er wordt natuurlijk altijd geprobeerd zo snel mogelijk een beslissing te nemen en uit te betalen.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina