500cc zuivel of 500cc opvolgmelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Stefanie78, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Mijn meisje is ruim 10 maand en doet het heel goed. Ze eet ook echt prima. Nu lees ik tegestrijdige berichten over de hoeveel zuivel die ze moeten krijgen. Soms wordt er gesproken over zuivel en soms over opvolgmelk. Van mijn CB mocht ik met 9 maand beginnen met melk introduceren (yogurt kreeg ze allang), ze krijgt nu het volgende

180cc/6 opvolgmelk met bambix 8 maand en een volkoren cracotte
    1 grote of 2 kleine stuks fruit met kruidenthee
    2 volkorenboterhammen met beleg (jam, appelstroop, kaas, zuivelspread etc) en 100 cc volle melk of karnemelk
    koekje/creacker met thee
    warm eten (bordje vol met veel groenten, aardappels/pasta en stukje vis of vlees) en 100 cc turkse (soms griekse) yogurt
    voor het slapen 120cc rooibosthee met 3 schepjes opvolgmelk

Ze wil de fles niet meer alleen nog maar de rietjesbeker.

Qua zuivel opgeteld zit ik op 500 cc maar opvolgmelk raak ik net de 300, ik neem aan met een gevarieerd eetpatroon kan dit toch prima. het lijkt me dat ze zo een gebalanceerd dieet heeft. natuurlijk krijgt ze ook haar D druppels.

En met 1 jaar is het dan max 300 cc zuivel of minimaal???

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Een kindje van 10 maanden heeft ongeveer 600 ml melk en melkproducten per dag nodig. Gewone melk wordt vanaf de leeftijd van 1 jaar geadviseerd. Vanaf 10 maanden kun je kiezen voor Groeimelk, dit is beter afgestemd op de behoefte van je kindje dan gewone melk.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina