Goedemiddag, Onze meid drinkt nu sinds een week of 2 nog maar de helft van haar flessen leeg. Zelfs haar papflessen (ochtend en avond) waar ze zo gek op was laat ze voor de helft staan. Ze krijgt nu met moeite 300ml melk op een dag binnen. Een bordje pap of melk uit een gewone beker slaan ook niet aan. Water en diksap gaan wel goed gelukkig. De avondhap gaat de ene dag wel goed en de andere dag eet ze maar een paar hapjes. Boterham gaat wel goed, maar ze zit veel met haar eten te klieren. Ook lijkt ze alles te willen wat wij eten. Is dit een fase of moet ik mij druk gaan maken om het feit dat ze haar melk niet meer wil? Alvast bedankt!
Hallo, Klopt het dat je dochter nu 11 mnd oud is? Vanaf een jaar heeft je dochter ongeveer 300 ml melkproducten per dag nodig. Misschien is het goed niet teveel diksap te geven omdat het dan in de plaats kan komen van melk. Kinderen van haar leeftijd gaan minder hard groeien dan ze het eerste jaar gedaan hebben en dan eten ze weleens minder. Dit is niet erg zolang je dochter goed groeit, levendig en tevreden is. Besteed er niet teveel aandacht af maar biedt haar op vaste tijden eten en drinken aan. Succes, Groeten, Astrid
Trouwens vanaf 12 maanden mag je kindje met de pot mee eten. Het is niet erg als ze niet alles op eet. Als ouders bepaal je wat en wanneer je eet. Je kindje bepaalt hoeveel ze eet.
Ja ze is vandaag precies 11 maanden. Omdat melk nog zo belangrijk is qua voedingstoffen begon ik me een beetje zorgen te maken over de hoeveelheid die ze tot zich neemt. In totaal krijgt ze wel genoeg vocht en eten binnen op een dag, alleen haar melk is dus een drama.
Hoi, Ze zou nu nog wat meer melk mogen hebben, maar minimaal 300 ml is al fijn! Fijn dat het eten en drinken verder goed gaat. Groetjes Angelique