Op dit moment zit ik met mijn handen in het haar. Mijn dochter van 13 maanden weigert iets anders te drinken dan flesvoeding. Ik heb van alles geprobeerd; diksap, water, thee, smoothies, gewone melk. Zowel uit een tuitbeker als door een rietje. Ze neemt een slokje en drinkt dan niks meer. Ze krijgt nu alleen 's avonds nog flesvoeding van 210 cc. Hoe pak ik dit aan? Ze krijgt nu dus veel te weinig vocht binnen en ik begin me zorgen te maken.
Dat deed mijn dochter ook. Wat ik dan deed is om haar lauw water te geven. Dat dronk ze wel. Je kan eventueel ook 1 schepje (dreumes)melk in lauwwarm op 120 cc of 150 cc geven
Dan zou ik het even zo laten. Ze kunnen op deze leeftijd heel goed aangeven of ze dorst hebben of niet. Ze zal niet snel uitdrogen. Hou wel even haar luier in de gaten. Als deze te sterk ruikt (te geconfereerd), dan zou je eventueel ors kunnen gebruiken. Je zou ook een flesje of tuitbeker met water op tafel kunnen neerzetten zodat ze er zelf bij kan
Misschien wilt ze "zelluf" doen? Ik heb toen een anti-lek tuitbeker gekocht (bij de Albert Heijn te krijgen van Avent, lekken echt niet!) en nu drinkt hij veel beter.
Bedankt voor de reacties. De tuitbeker staat de hele dag op tafel zodat ze het zelf kan pakken, maar ze gooit er alleen mee of draait haar hoofd weg als ik hem aan haar wil aan geven. Sinds een week eet ze ook slecht en weigert alles wat ik haar 's avonds voor zet.
Bij ons ging de ene beker echt niet en een andere beter. Ook ging er vrijwel altijd lauw drinken in, koud lukte gewoon niet. Nu gaat het steeds beter, maar is nog geen grote drinker.
Mijn dochter drinkt ook bijzonder weinig. Ik heb er voor gekozen om haar 3x per dag opvolgmelk te geven, zodat ze wel wat vocht binnenkrijgt.