Bij welke medicatie tbv IUI last van overstimulatie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MLady, Apr 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Wie van jullie heeft wel eens overstimulatie meegemaakt, zodanig dat de IUI die ronde niet doorging?

- Hoe werd de overstimulatie ontdekt?
    - Welke medicatie nam je toen?
    - Hoe erg was de overstimulatie?
    - Hoe liep het die ronde af?
    - Had het daarna nog consequenties voor je traject en je medicatievoorschrift?

Elk lichaam is natuurlijk anders en reageert dus ook anders op medicatie! Maar ben toch nieuwsgierig. Zelf ga ik deze 2e IUI naar 100mg clomid.

Alvast dank voor elke reactie! :)

2. Niandra

Niandra Actief lid

Sep 19, 2013
    311
    1
    16
    Ik gebruikte Clomid 50 mg. Het was mijn eerste IUI. Ik had veel buikpijn tijdens de stimulatiefase. Uit de follikelmeting bleek dat er 6 grote eitjes zaten. De gyn was erg verbaasd omdat dit niet vaak gebeurt bij zo'n lage dosering. Poging werd afgebroken en we moesten veilig vrijen.
    Nadat ik ongesteld was geworden bleek dat ik er cystes aan over had gehouden, dus toen moesten we een maand overslaan. Daarna was alles weer goed en moest ik Clomid 25 mg slikken (halve tabletjes). Daar kreeg ik steeds 2 of 3 eitjes van dus dat was een goede dosering voor mij.

3. mmmmmm

mmmmmm Actief lid

Feb 5, 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wij hebben geen IUI, maar 10 rondes o.i. gehad, waarvan de eerste ronde Clomid 50mg. Hierbij geen overstimulatie, maar het werkte niet zoals het zou moeten werken en op advies van de gyn overgestapt naar Puregon.
    De exacte doseringen weet ik niet meer precies, maar ik heb hierbij regelmatig overstimulatie gehad.
    Mijn lichaam reageerde per ronde heel wisselend op de doseringen Puregon, de ene keer begon ik met een hele lage dosering en had ik veel te snel veel te veel follikels (tussen de 6 en de 20). Een ronde later kwam er met dezelfde dosering lange tijd helemaal niets.

Bij overstimulatie werd de ronde afgebroken en werd een 10-daagse 'Provera-kuur' gegeven.

Per ronde werd gekeken hoe mijn lichaam op de dosering Puregon reageerde en werd de aanvangsdosering voor de nieuwe ronde bepaald. Bij het spuiten met Puregon kan tussentijds de dosering bij iedere toediening worden bijgesteld.
    Na 3 jaar dokteren en 10 rondes zwanger geworden.

Heel veel succes met jullie behandeling!

4. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Pff heftig... dat moet ook veel uithoudingsvermogen gekost hebben, wat geweldig dat het gelukt is!

Gelukkig vonden ze snel de goede dosering voor jouw lichaam! Was het toen meteen de IUI daarna raak? :D

Thx voor jullie reacties! Ik heb om 10u de verlossende follikelmeting... Ben benieuwd ;)

5. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Ik heb 2 follikels, van 1,7 en 1,8cm! De dosering van 5 dagen 100mg clomid werkt voor mij dus goed, ik ben enorm opgelucht! :D

Share This Page