Hoi Meiden, Ik heb een vraag. Ik ben op dit moment 40 + 3 zwanger van de tweede. Afgelopen maandag waren mijn weeen begonnen. Met 4 cm ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan. Daar onder de douche gezeten en vervolgens had ik 5 cm ontsluiting. Echter stopte mijn weeen om 1.30 in de nacht. In overleg toen besloten toch naar huis te gaan met het idee dat ik die dag erna wel zal bevallen. Maar dit is niet het geval. Ik ben dus nu thuis met 5cm ontsluiting. Wie heeft hier ervaring mee en kan dit kwaad? Ik heb dit bij mijn eerste nooit meegemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie mening en eventuele ervaringen. Groetjes en bedankt alvast!
Uhm geen ervaring maar zoals ik hier en elders lees moeten ze je toch gewoon houden in het ziekenhuis ivm infecties e.d.?
Dat is als je vliezen gebroken zijn. Ontsluiting kan je al lang mee rond lopen. Bij beide zwangerschappen een paar weken met ruim drie centimeter ontsluiting rond gelopen. Misschien kan je vragen om ingeleid te worden of dat ze je vliezen willen breken, geeft net dat zetje wat misschien nodig is. Je hebt er een mooi termijn voor. Ik hoop dat je snel mag gaan bevallen. Succes
Helaas konden ze mijn vliezen niet breken omdat het hoofdje nog niet diep genoeg was ingedaald. Daardoor was er te veel risico. Erg spannend nu dus wanneer de kleine komt! Hopelijk duurt het niet te lang meer.
Ben eens benieuwd! hoop dat het hoofdje snel wat indaald zodat ze je vliezen kunnen breken als het misschien nog niet vanzelf gebeurt is! Spannend! Zolang inderdaad je vliezen nog niet zijn gebroken is er zover ik weet nog geen kans op infectie. Bij mij is het nu ook afwachten wanneer het komt ben nu 37+2.
Hier ook niet in gedaald en gewoon vliezen gebroken door vk bij 4 cm ontsluiting. Was wel nr 4 maar dat zegt niks. Kan dus wel maar je moet dan gewoon blijven liggen.ivm de navelstreng. Succes
Ik had 5 cm ontsluiting zo'n 10 uur na het (spontaan) breken van de vliezen maar geen weeën (althans niet voelbaar). Een paar uur later was de kleine man er zonder verder ingrijpen.
Hoi, Bedankt voor de reacties! Maar helaas zit de kleine nog lekker in mijn buik! Zo vreemd! Nu denk ik wel... Was ik maar gebleven in het ziekenhuis. Maarja, dat is achteraf! Verloskundige gaf aan dit ook nog nooit vaker te hebben meegemaakt.
Ik heb bij de laatste vier zs'en dagen en bij de laatste zelfs 1 week rondgelopen met 5 cm ontsluiting. Voordeel is dat de eigenlijke bevalling lekker vlot gaat. Kan geen kwaad hoor, het duurt vast niet lang meer voordat t doorzet! Succes meid!
Vreemd idd normaal breken ze de vriezen of wee opwekkers met 5 cm ga je toch niet meer naar huis, maar wat je zegt dat is achteraf. Hopelijk inmiddels wel bevallen
Hierbij een update: vanochtend bevallen in 3.5 uur van een gezonde grote zoon! 4300 gr en 56 cm! En de bevalling ging inderdaad erg snel dankzij de 5cm ontsluiting die ik al had!