Onze dochter van 2,5wk krijgt 6x110 en 1x120 cc. Maar ze laat steeds minder tussen de flessen. Ze laat na de 120 fles er 'gewoon maar' 3 uur tussen zitten terwijl ze voorheen er 5-6 uur tussen liet. Zal ik toch maar flessen ophogen? Ik weet niet hoeveel ze weegt maar afgelopen dinsdag woog ze precies 4 kilo. Is dan 6x120cc en 1x 135cc te veel?
Voor 3 uur ertussen moeten we dus al rekken, ze begint soms na een uur, soms na 2 uur al te vragen om meer, snachts alleen om de 3 uur. Ze doet 15-20 minuten over een flesje. Soms drinkt ze wel gulzig (dan verslikt ze zich een paar keer) maar andere keren drinkt ze keurig. Ze boert erg slecht maar daar hebben we nu sab simplex voor besteld. Heb het idee dat het echt honger is en niet de darmkrampjes (waar ze wel last van heeft hoor, maar dan hoor ik haar persen). Ik denk dat ik het toch maar ga proberen vandaag, ze laat volgens mij redelijk goed staan wat ze niet wil. En ze is vrij groot, misschien dat ze ook weer wat gegroeid is en dus zwaarder is dan ik denk. Donderdag naar cb om te wegen.
Ik zou eerlijk gezegd toch kijken of je de voedingen wat langer kan laten duren. 120 voor een baby van 2,5 week, het is best veel. 15 minuten is dan ook best snel. Op die manier is de zuigbehoefte niet echt bevredigd, en blijft je kindje zoeken. Gebruik je een prematuur speen? 7/8 voedingen is volkomen normaal, en om de 2,5 uur drinken ook. Dus, minder voeding per keer en de voedingen langer laten duren. Halverwege even boeren en wisselen van kant.
Ik heb vier kinderen, de eerste drie een schema gevolgd, en bij eerder honger dus gaan rekken, resultaat veel huilen onrustig en in de nacht meerdere keren wakker De vierde is geboren met c.h.d, zijn organen waren verschoven, en zijn longen onderwikkelt, twee dagen na geboorte een operatie gehad en aantal weken ziekenhuis. De chirurg heeft ons gezegd " volg geen schema ! Laat het hem Zelf regelen, drinkt hij 10 dan drinkt hij 10 drinkt hij 70 ook prima en kan hij elke fles 120 ook goed ! Volg hem ( fles voeding !) Resultaat, doorslapen met 8 weken, huilt weinig, heeft een eigen ritme wat vaak overeenkomt met de vorige dag, hij is nu 16 weken, drinkt om 07.00 180 en soms om 9 uur weer 180 ! en vanaf daar gaat hij dan 13.00 1700 en 21.00 uur om dan de nacht weer door te gaan. Je zou eventueel voeding voor hongerige baby's kunnen proberen ?
WoW wat lekker @hippo!! Het lijkt hier toch meer een kwestie van omgekeerd ritme te zijn. Ik bied haar nu 120 per voeding aan, maar voor sommige voedingen wordt ze overdag nauwelijks wakker. Wat tot gevolg jeeft dat ze net zo veel drinkt dan als ik 110 geef. Ze regelt het dus prima zelf, alleen jammer datze snachts er dan het minste tussen laat. Nu weer 2 nachtvoedingen. Ze heeft snachts ook het meest last van darmkrampjes terwijl ze overdag nauwelijks tot geen last lijkt te hebben. Hopelijk is dit een korte fase. @zoe: 15-20 minuten is echt heel netjes voor een fles, zelfs kraamverzorging en verloskundigen waren verbaasd hoe rustig en relaxed ze dronk. Soms doen we inderdaad een boertje tussendoor, als ze onrustig drinkt, dan duurt jet wat langer. M'n oudste slokte haar fles in 5 - 10 min naar binnen, alles aan geprobeerd maar niets hielp. Zelfs boeren tussendoor niet want dan werd ze hysterisch. Dit is vergeleken met har een verademing haha.