Hoi, Gisteren naar HA geweest omdat onze kleine meid uitslag had, wat nu de 5de ziekte blijkt te heten Voor haar op zich niets ernstig, maar wel voor mijn zwangerschap wist de dokter me te vertellen... Dit zou namelijk ons beebje kunnen aantasten, zodat deze vocht begint vast te houden, er zou dan ook een wekelijkse echo moeten plaatsvinden om dit alles goed in de gaten te houden; nu hoorde ik een buurvrouw zeggen dat dit ook een kans van overlijden voor het beebje inhoud Kan iemand me hier meer over vertellen, of iemand die ook zwanger was/is en in aanraking hiermee is gekomen? Alvast heel erg bedankt.. maak me zoveel zorgen nu.... Ohja: er is bloed geprikt om te kijken of ik antistoffen heb gemaakt, maar daar weet ik pas vrijdag of maandag de uitslag van, ik kan ook nergens terug vinden of ikzelf de 5de ziekte ooit ook heb gehad.... Liefs xxx
Het is alleen gevaarlijk als jij de ziekte vroeger nog nooit gehad hebt, je hebt dan dus geen antistoffen in het lichaam. Mijn zoon heeft tijdens deze zwangerschap ook de 5de ziekte gehad. ik heb het zelf ook gehad toen ik klein was dus er was geen gevaar.
Wat mamavandelano verteld is waar, het is alleen gevaarlijk als je het vroeger zelf niet hebt gehad of als je te weinig antistoffen in je lichaam hebt. Zelf werk ik op een kinderdagverblijf, waar best wel eens de 5de ziekte voor kan komen. Wij moeten daarom eigenlijk bij een prille zwangerschap dit al melden bij je manager of hoofdkantoor, zodat ze je zo snel mogelijk kunnen waarschuwen voor jou en de veiligheid van je kindje.
ik werk ook op een kinderdagverblijf en bij ons is ook de 5e ziekte geweest tijdens mijn zwangerschap. het is idd alleen gevaarlijk tijdens de eerste 20 weken en dan moet je het idd zelf ook krijgen en doorgeven aan je kindje. ik heb het nagevraagd bij de vk en die adviseerde mij toen om bij 5 of meer gevallen thuis te blijven dus ik zou me niet te veel zorgen maken. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik woon in duitsland en onze zoon van vier gaat hier naar de kleuterschool. Daar heerste het ook een paar weken geleden. Van de gyneacoloog mochten hij en ik niet meer op de kleuterschool komen tot het gevaar geweken was. Hij is dus twee weken niet geweest. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ze hier wel heeeeel streng zijn op dat gebied. Maar ja, als je eigen kind het heeft, daar kun je moeilijk voor weglopen, toch? Laat je maar goed in de gaten houden en maak je niet te druk, dat is ook niet goed voor die kleine! Succes en sterkte!