Ervaring met late eisprong

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Rosalyn, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Zit in mn tweede ronde clomid, maar ziet er naar uit dat hij niet aanslaat. Tot op heden geen positieve ovulatie test helaas of temp verhoging. Wel ineens een stabiele temp. Ik temp iedere ochtend netjes om 07.00 uur. Snap niet waarom hij bij sommige dagen toch een open bolletje aangeeft. Iemand ervaringen met een stabiele temp??

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.479
    8.738
    113
    Je hebt iedere dag hetzelfde tijdstip getemperatuurd zeg je. Maar dan ook meteen op ff ingevuld? Of op een later tijdstip?

Zelf geen ervaring met clomid, dus daar durf ik niets over te zeggen.

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Nee meestal temp ik, kijk en val in slaap als ik dan wakker wordt vul ik FF in.

4. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Dan zou je de tijd van invoeren gelijk moeten maken. Bijvoorbeeld aan de tijd van tempen. Dan verdwijnen de open bolletjes.

Hou er rekening mee dat je ovulatietesten niet werken bij pcos!

Heb je geen follikelmetingen meer?
    Bij mij betekende een stabielere temp dat mijn eisprong eraan kwam. Terwijl mijn temp daarvoor erg kon schommelen door de pcos.

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Met nana eens!

Alleen heb ik eens een ronde gehad met clomid waarbij er cd 30 ook nog geen eisprong was geweest. Dus ik naar zkh voor echo om te starten met provera. Stonden er 2 eitjes klaar van 21 mm die zijn op cd 32 gesprongen.

Zou toch ff contact opnemen met zkh!

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Thnx dames, helaas geeft mijn ziekenhuis geen gehoor. Want na mn clomid kuur heb ik 4 dagen bruin bloed verlies gehad. Gebeld na tien dagen weer terug gebeld en van de week te horen gekregen wacht nog maar 2 weken... nee klopt met pcos heeft ovu testen geen zin maar ronde 1 met clomid op dag 15 een knaller. Heb 22 september evaluatie en dan ga ik ook zeggen dat ik follikelmetingen wil want dit is mega stressvol..

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wat vervelend zo zeg! Voor hetzelfde geldt doet clomid dus niets en kun je wachten tot je een ons weegt ;) heb je de eerste ronde ook geen fms gehad?

Ik ben ook bekend met een late eisprong, van mezelf maar ook met clomid. Toen werkte het dus niet en ben ik naar een hogere dosis gegaan. Uiteindelijk overgegaan op spuiten..

En stabiele temp, dat heb ik ook altijd van mezelf, met en zonder hormonen. Alleen maar fijn:) dat geeft meestal wel duidelijke kaartjes.

FF kun je instellen dat je op een vast tijdstip tempt, dus dan komt er standaard 7u te staan, ipv de tijd wanneer je je temp invoert. Dan hoef je dat niet steeds te veranderen. Even zoeken tussen de instellingen (ik weet niet of het ook via de app kan, maar op de site sowieso).

8. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Nee ook de eerste ronde geen follikel metingen gehad. Vind ons ziekenhuis laks, als je der vanuit gaat dat er in 2014 is vastgesteld dat ik pcos heb en pas in april dit jaar hormonen kreeg. Heb ook echt last van bijwerkingen van de clomid dus ga inderdaad voorstellen om spuiten te proberen.

Bedankt voor je tip over ff ga kijken of ik dat kan instellen dat hij automatisch op 07:00 gaat staan. Vanmorgen was mn temp 37.2.. maar loop nu al twee dagen te snotteren en te hoesten. Ook gisteren een wijntje op dus denk dat daarom de temp hoger is. Heb wel al dagen alleen maar witte afscheiding.

Deel Deze Pagina