5e dag cyclus positieve ovulatie-test?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Vanilia, May 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik had even een vraagje. Ik ga deze maand beginnen met ovulatietesten omdat ik benieuwd ben of ik wel een eitje heb en wanneer mijn eitje is. Het is vandaag de 5e dag van mijn cylus en ik ben nog een beetje ongesteld (heèl weinig maar).
    Ik heb vandaag uit nieuwsgierigheid de eerste ovulatietest gedaan. Ik dacht dat hij toch wel negatief zou zijn omdat dag 5 wel heel erg vroeg is. Maar binnen 10 minuten verscheen er toch een lichtrose streepje. Veel minder duidelijk dan de controle streep natuurlijk maar toch echt een rose lijn.
    Mijn vraag is: kan dit al zo vroeg? Want als ik de test mag geloven dan zal een van deze dagen mijn ei waarschijnlijk springen?

2. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    hoi vanilia, weet niet welke testen je hebt maar bij mijn testen was het zo dat de teststreep even dik of dikker dan controlestreep moest zijn dan was het positief en als hij lichter was negatief want er schijnt altijd wat lh in je lichaam te zitten dus kan je een licht streepje krijgen dat was wat er bij mijn test in de bijsluiter stond! succes

3. pipi24

pipi24 Actief lid

Mar 2, 2007
    359
    0
    0
    huisvrouw en moeder van 1 prachtige dochter
    gelderland
    hoi

dat staat ook in mijn bijsluiter heb ze ook van deze site
    ik heb in me album een mooie foto staan van dag tot dag
    misschien heb je er wat aan

gr patricia

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Lot,

Oke inderdaad. Ik heb de test van deze site, de goedkoopste.
    Dus ook al zit je niet in je vruchtbare dagen kan het toch een streepje geven? Ik weet wel dat de test pas echt postief is als de streep net zo dik of dikker is dan de controle streep.
    Maar dacht dat als je niet in je vruchtbare dagen zat of nadert er dan ook helemaal geen streepje kwam.
    Maar waarschijnlijk heb je gelijk.
    Dank je wel :) .

Hoi Pipi, ik heb je tests inderdaad gezien. En mijn streepje is net zo licht als jouw eerste test. Dus waarschijnlijk duurt het bij mij ook wel een dag of 6 dat mijn eitje eraan komt. En dat klopt wel, want ik heb op dag 11/12 altijd last van mijn eisprong (de cylussen dat ik hem voel dan, sommige maanden voel ik hem niet).

Groetjes.

5. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    succes vanilia hoop dat je test snel vet positief is en succes met klussen

6. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Vanilia,

Ik had voor mijn eisprong altijd lichte streepjes op mijn ovu-testen en na de eisprong vrijwel geen streepje meer. Het stofje is dan blijkbaar uit je lichaam verdwenen. Succes hoor, ben benieuwd!

Kari

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Dank jullie wel meiden voor de lieve woorden.
    Ik ben begonnen met ovu-testen in de eerste plaats om zeker te weten dat ik uberhaupt wel een eisprong heb want na zoveel maanden klussen zonder resultaat ga je aan alles twijfelen.
    Ik wacht het rustig af :) .
    Dus dat lichte streepje is toch wel positief. Ben benieuwd wanneer hij donkerder wordt.

Liefs Vanilia

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vanilia, je hebt altijd lh (hormoon wat gemeten word) in je plas, de ene keer wat mee dan de andere keer.
    Als deze een piek bereikt (dit heb je nodig voor je eisprong) dan word hij dikker of net zo dik als de controle streep.

9. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Oh ok, nu snap ik het. Dat lichte streepje zegt dus niks.
    Ik vond het al veel te vroeg. Ik wacht een paar daagjes en dan test ik opnieuw. Thanx.

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes!

11. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    Hoi, in de bijsluiter staat wel op welke dag je ongeveer moet beginnnen aan de hand van je gemiddelde cyclusduur.

Groetjes en sterkte dr mee! (ik heb 1 cyclus gemeten en was gelijk zwanger! Twijfelde ook aan mn ei, we zijn ook 14 maanden ofzo bezig geweest)

Groetjes Sanneke

12. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Toen ik de ovu testen ging gebruiken, ging ik ook de dagen met elkaar vergelijken. Zo van nu is het streepje donkerder dan gisteren, komt mijn ei eraan? Dit schijn je ook niet te mogen doen. Iedere test staat los van de dagen ervoor. De test zelf detecteert of er een stijging is.
    Ik kan mij goed voorstellen dat je het zeker wilt weten. Hou er rekening mee dat je niet altijd je ei detecteert. Heb ik namelijk gehad. Daarom ben ik gaan tempen, voor mij valt dat betrouwbaarder uit.
    Dus laat je niet direct gek maken als je geen eisprong vindt.
    Veel succes!

13. Janneke123

Janneke123 Actief lid

Apr 10, 2007
    148
    0
    0
    Je ovulatietest mag je pas als 'positief' zien als de teststreep even dik is als de controlestreep. Een licht streepje zegt dus eigenlijk niets.
    Hopelijk heb je snel wel een vette streep meid!

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Dank jullie wel meiden.
    Ik heb mijzelf voorgenomen om dinsdag te beginnen met testen. Ben benieuwd wat eruit komt.
    Iedereen veel succes en geduld toegewenst.

Liefs Vanilia

Share This Page