Ons zoontje word over 2wkn 6mnd.Het is dus de bedoeling dat ie binnenkort overgaat op opvolgmelk2.Het lukt alleen niet om de 5e fles eraf te halen.Het is de bedoeling dat hij om 20.00 de laatste fles krijgt(voeding voor hongerige baby's 180+6 en 3scheppen rijstebloem) maar tussen 23.00/23.30 komt ie weer en drinkt ie weer zo'n fles leeg om vervolgens tot 8.00/9.00 te slapen. Hij krijgt al bijvoeding groenten en fruit. Als hij over een paar weken aan de opvolgmelk2 zit en hij is nog steeds niet van de 5e fles af kan ik em dan beter als 5e fles nog voeding1 geven.Ik heb namelijk ergens gelezen dat hij anders te veel ijzer binnenkrijgt. Iemand nog tips om de 5e fles eraf te krijgen?
Hoi Gijsje, als je met opvolgmelk gaat beginnen, die anders van samenstelling is en dus meer voedt kan het best zijn dat het ineens veel makkelijker gaat. Hier kregen we van het cb idd de tip om met nr.1 een extra flesje te geven mocht het niet lukken, (wij gingen toen van 4 naar 3 flessen) maar dat is nooit nodig geweest.
Niemand die verder nog tips heeft? Vanavond weer geprobeerd maar om half 12 werd ie toch weer wakker voor een fles.
ik zeg: dan zal hij het wel nodig hebben! ik geef mijn zoontje op verzoek de fles. En toevallig zit hij al sinds hij 11w is op 4 flessen (eerst van 180, daarna van 210). dus heb ik mss makkelijk praten. Hij krijgt sinds een kleine week hier RB door zijn laatse fles heen. Het helpt hem weer door te slapen Verder heb ik geen idee wat de max'en zijn voor opvolgmelk!