Enorm grote eter

Discussie in 'Voeding' gestart door Purified, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    #1 Purified, 5 mei 2014
    Laatst bewerkt: 5 mei 2014
    Meneer van 2 maanden eet heel veel. Ik vraag me af als hij ooit gaat "minderen" met eten, of niet? Of krijgt hij juist meer honger na mate hij groter is. Hij woog vrijdag 6kg en was met de geboorte ook aan de hoge kant 3800.

Meneer heeft gisteren 3 flessen van 200 op, 1x 170, 1x 50 op, en nog is 150+schepjes is 175. 170 in totaal hiervan was borstvoeding.

Thuis eet hij 6 flessen van 150+schepjes, heel soms 7. Geen vaste schema trouwens. Een van die 6/7 flessen is een nachtfles.

Hij zit dus iedere dag bijna of boven de 1000ml, nog nooit boven 1200ml geweest gelukkig...

Als we thuis zijn krijgt hij minimaal 300ml borstvoedingsmelk, dus dan zit hij op maximaal 700-900ml flesvoeding.

Ik was eigenlijk gestopt met kolven, maar nu met behulp van andere LK een andere kolf met beter vormende schelpen en nu hoop ik wel de borstvoeding omhoog te krijgen omdat hij daar "onbeperkt" van maar hebben.

Het is echt honger.. hij is niet te stillen met een speentje. Het is ook niet troostend, niet krampjes.. Echt honger.

Hij doet zeker meer 10 minuten over de fles. Als het precies 15-20 minuten is weet ik niet. We hebben af en toe geprobeerd wat dikkere voeding te geven alleen dan is het te moeilijk en geeft hij het op en gaat hij huilen.

Des te meer wij binnen zijn en meer regelmaat hebben, des te minder hij drinkt, zo lijkt het. Hij wilt alsnog soms om de 2-3 uur een fles, hoe groot het ook is. Alleen s'nachts en sochtends gaat het beter.. na de middag lijkt te hamsteren..

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoi,

Hier ook een erg hongerig mannetje, altijd al geweest. Pas toen we zijn begonnen met bijvoeden kregen we de hoeveelheid flessen 'onder controle' zeg maar. Door de hapjes was hij meer verzadigd. Doordat hij dus altijd zo hongerig was (we gebruiken ook 100% Forte voeding) zijn we ook heel eigenwijs met 3,5 maand begonnen met bijvoeden. Hij heeft nauwelijks last gehad van krampjes dus durfde we het ook wel aan. Nu is hij bijna 7 maanden en is nog steeds een grote eter, maar zit qua gewicht en lengte 72cm/8,5kg) gewoon prima. Hij begint de dag met een bord pap van 180/6 en die gaat schoon op! Daarnaast een flink portie fruit en warme hap en nog 3 flessen van 180/6. Daarvan zijn we wel bezig er 1 te vervangen door een boterham (of 2??). Ons mannetje eet dus vooralsnog veel maar zo lang de verhouding lengte/gewicht goed is maak ik me er niet druk om. Het is ook nog eens een heel beweeglijk mannetje dus hij zal het wel nodig hebben denk ik:D

Succes

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Voeding voor hongerige baby's geprobeerd?

Deel Deze Pagina