Welke onderzoeken voor start iui/icsi/ivf?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by germini, Mar 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    Hallo meiden!
    Het onderwerp zegt denk ik al genoeg?
    Ik vraag me af welke onderzoeken een ieder gehad heeft voordat er gestart werd met iui, icsi of ivf?

Grzzz :p

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Wij hebben na een jaar de gewone routine onderzoeken gehad. Dus bloedtesten, soa's, cyclusmetingen, samenlevingstest en toen weer naar huis.

Half jaar later hebben we een HSG onderzoek gehad (baarmoederfoto) om te kijken of mijn eierstokken open waren en of er niets raars te zien was in mijn baarmoeder, ook alles weer goed en dus weer naar huis.

Toen we weer terug gingen (inmiddels 2 jaar bezig) zijn we meteen met IUI begonnen zonder verder nog extra onderzoeken te hebben.

Toen we met IVF begonnen, zijn er nieuwe hiv en hep. testen gedaan en verder eigenlijk niets meer. Wel weer even een echo om te kijken of alles nog hetzelfde was, maar dat vind ik niet echt een onderzoek.

3. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij kregen ook na een jaar standaard onderzoeken. Bloedtesten, inwendig echo en sperma test. Daarna kreeg ik een HSG en 3 maanden na HSG een kijkoperatie. Gelijk een maand later mochten we met IUI beginnen. Alle onderzoeken waren goed en ben na mijn 3 IUI zwanger geworden. Het ging dus heel snel met alles, we moesten alleen na het HSG onderzoek 3 maanden wachten.

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Oh ja, sperma onderzoek, dat hebben we natuurlijk ook gehad :)

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Na een jaar doorgestuurd door de HA.

Inwendige echo, bloedonderzoek en 2 x zaadonderzoek gehad. Verder een HSG en daarna nog een kijkoperatie. Al met al waren we weer bijna een jaar verder.

Momenteel bezig met IUI, helaas nog zonder resultaat.

6. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Inwendig onderzoek
    Bloedtesten
    Baarmoederfoto
    6 x zaadtesten

Begonnen in november 2007 (eerste zaadtest) en de eerste ICSI startte in augustus 2008. Vrij vlot dus!

7. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    angelbaby en enise..........gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is!

Zora en Annerie.......jammer dat het nog niet gelukt is tot op heden!

Wij hebben ook bloedtesten, sperma-onderzoek, inwendige echo en hsg gehad (dit laatste nooit meer!)....heb er nu bijna 3 maanden op zitten na de hsg. in principe zou ik na 3 maanden de gyn moeten bellen, maar mijn man loopt bij de uroloog ivm slecht zaad en zit 3 maanden aan de diclofenac. hij moet half april weer laten testen.
    Wij hebben geen samenlevingstest gehad, maar ik lees dat dit bij ieder ziekenhuis anders is. Ik denk zelf dat ik beter pas na de uitslag van april de gyn weer kan bellen. Wat vinden jullie?
    Ben als de dood dat ik een kijkoperatie moet.......maar begrijp dat niet iedereen dit gehad heeft voor iui of icsi/ivf?

8. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi Germini,

Hier geen hsg of kijkoperatie. Het was vrij snel duidelijk dat het bij ons een zaadkwestie was en dus IVF werd, dus de gyn zag geen reden voor dit soort vervelende dingen als het toch IVF/ICSI werd.

Verder wel 4 x zaadonderzoek, en bij ons allebei 3 x bloedonderzoek , dna onderzoek, inwendige en uitwendige echo's, cyclusanalyse etc.

groetjes

9. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    2bb,
    Fijn dat jullie gyn zo snel overgaat op ivf en je meerdere onderzoeken bespaard is gebleven! zie dat je gestart bent met hormonen. zal aan je dneken de 18e!

10. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Bij ons ging het ook erg snel.
    In januari heb ik een inwendige echo en bloedonderzoek gehad en mijn vent zaadonderzoek. Aangezien het zaad niet goed was heeft hij een tweede zaadonderzoek gehad met opwerktest, waarbij de indicatie ICSI kwam.

Omdat het zaad niet goed is heeft het volgens de gyn geen zin om een HSG of laparoscopie te doen. Als het zaad al niet goed is, maakt de rest ook niet uit. Wel hebben we zelf nog een doorverwijzing gevraagd voor de uroloog. Misschien is er een aanwijsbare oorzaak te vinden.

Nu kunnen we waarschijnlijk volgende maand al starten met ICSI.
    Van ons ziekenhuis hoeven we de uitslag van het chromosomenonderzoek niet af te wachten.

11. 2bb

2bb Niet meer actief

@Germini ja het is belangrijk dat de gyn met je meedenkt! Ik heb 'geluk' gehad ;)

Duim maar dat ik een goeie broedkip ben :)

Jullie ook succes met de hele procedure!

12. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    @sikki,
    Zo hee, dat is supersnel! wij zijn in oktober al voor het eerst naar de gyn geweest en nu moeten we wachten tot april van de uroloog om te kijken hoe het zaad dan is na 3 maanden diclofenac. en ik heb al zo veel geduld..pffff

13. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    @Germini, vreemd he, dat ze er in ieder ziekenhuis andere protocollen op nahouden. Wij vroegen ook of iets zou kunnen helpen om het zaad te verbeteren, maar onze gyn wilde daar niets van weten. Hebben zelf echt moeten zeuren om een doorverwijzing naar de uroloog.
    Nu heeft hij dinsdag daar een afspraak, maar ondertussen staan we al wel op de wachtlijst voor ICSI. Aangezien deze er in Düsseldorf niet is zouden we gelijk kunnen starten.
    Het heeft even geduurt voordat ik me er bij neer kon leggen, maar nu krijg ik er al zin in!
    Geduld is ook niet mijn sterkste kant, dus dat scheelt weer ;)
    Ben al andelhalf jaar aan het wachten, wordt tijd dat er iets gebeurd!

14. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    @2bb,
    hoe is je follikelmeting gegaan?

@sikki,
    Hoe is het gister met je man gegaan?

15. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Niets bijzonders gevonden bij de uroloog.
    Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ook wel fijn. Stel je voor als ze er nog wat heel erg vervelends hadden gevonden!
    Manlief heeft nog wel bloed in moeten leveren voor hormoononderzoek, maar waarschijnlijk levert dat ook niet veel op. Gewoon een raadsel dus waarom het zaad slecht is!

Wat slikt jouw kerel eigenlijk? Je hebt het over diclofenac. Is dat op aanraden van de gyn? Heb er nog niet eerder van gehoord. Mijn vent gebruikt op eigen initiatief Proxeed. Volgens onze gyn heeft slikken geen zin...

16. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    bij ons was het vrij duidelijk dat het aan mijn man ligt, dus ik hoefde bepaalde onderzoeken niet te doen.
    wat ik heb gehad zijn:
    - bloedonderzoek (hormoonwaardes + soa's)
    - inwendige echo
    - sis echo (of gis echo weet t niet meer precies hihi) is een pijnloze echo van de baarmoeder(dus geen eileiders),spuiten ze wat vloeistof in om te kijken of er poliepjes en dergelijke zitten (je voelt mischien menstruatiekramp).
    - en verder de vragenlijst ingevuld (over cyclus enzo)

mijn man had de volgende onderzoeken:
    -sperma onderzoeken (vrij vaak)
    -bloedonderzoek (soa's en hormoonwaardes)
    -dna-chromosonenonderzoek
    -echografie balzak
    -en ook de vragenlijst.

succes met alles!
    gr mounia

17. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

wij hebben gehad:
    spermaonderzoek (in totaal 3x)
    2008 bloedonderzoek (o.a. op chlamydia)
    2008 HSG
    en 13 februari hebben we na 3 jaar de 1e IUI in eigen cyclus gekregen.

Share This Page