@missG: BALEN! Ik snap echt dat het zo voelt dat je nu 3x voor niets puregon gespoten hebt! Je denkt iedere keer met de oplossing bezig te zijn en dan (b)lijkt het niet zo te zijn! Aan de andere kant probeer ik mezelf voor te houden dat de MMM ook een proces is.. met iedere keer toch kansen.. en als het dus niet lukt een voorbereiding voor een volgende fase..(het ziekenhuis weet nu al beter hoe je op puregon reageert).. En die volgende fase wordt zeker succesvol! Dat moet gewoon! Zo probeer ik er toch iedere keer iets postiefs in te zien...maar dat is/wordt steeds lastiger... Overigens... wellicht fopt je lichaam je.. en gaat het juist goed..Ik hoop het echt voor je! Wat ik ook herken is een kortere cyclus nu ik puregon spuit. Ik was altijd 28 dagen en nu was het opeens 23. Herken jij dit? Of gebeurt dit toevallig een keer? Gr!
Hey meiden, ik heb vandaag wel weer positief nieuws gehad gelukkig, heb een echo gehad en alles zag er keurig uit. Hij zegt we wachten even je eerstvolgende menstruatie af en dan kunnen we weer gaan starten met IUI nummer 1! Ik uhhh nee het word nu poging 6 alweer. Waarop de Gyn zegt, nee je bent zwanger geworden met IUI alleen je hebt een miskraam gehad, maar dan beginnen we weer helemaal opnieuw met IUI En de verzekering dekt dat gewoon, dus heb weer 6 pogingen IUI! Heb ik nooit geweten.... En hij zegt we weten nu in ieder geval dat je zwanger kan worden, dat is al heel positief! Dus hij schat de kansen hoog in en vooral omdat ik nu een MK heb gehad, hij zegt heb je de volgende keer meer kans, dus daar hoop ik dan maar op.. Dus weer iets beter nieuws gelukkig, zat er zo doorheen... MissG klote hè dat gevoel! Klinkt zo herkenbaar helaas...... Maar ik duim voor je hoor! Ik had dat zelf ook echt dat ongesteldheid gevoel, maar was toch zwanger! Het kan alle kanten op! Liefs Snowy
Snowy! Dat kan me een rondedansje waard voelen! Dat is nog eens fijn nieuws! Hoe rot die MK dan is geweest, brengt het je tegelijkertijd ook nog extra kansen voor deze pogingen. Tuurlijk had je vorige IUI "gewoon" moeten slagen en had je die kansen dan niet nodig gehad maar het geeft je nu wel wat meer lucht om als je wilt door te kunnen zetten.
hey meiden! weer effe een berichtje van mij. Zou eigenlijk gisteren weer moeten beginnen met Gonal F spuiten, maar hebben samen besloten een maandje rust te nemen. voel me er eigenlijk kei opgelucht door........ had nooit verwacht dat ik dat ooit kon zeggen maar toch is het zo! Effe pas op de plaats voor ons allebei. was zo aan de twijfel wat nou goed was om te doen, qua hoeveelheid hormoon spuiten. Tevens het feit dat mijn mannetje flink de griep had gehad, en de vorige x zijn zaad ernorm verslechterd was hierdoor (voor de griep 12 miljoen goede zaadjes en na de griep 100 duizend ) Miss G--> kop op en probeer hoop te houden! je weet het maar nooit. duim voor je! herken je gevoel helemaal. elke maand die hoop die je opbouwd en spanning voor nod....... daar zijn geen woorden voor, je gevoelens worden van hot naar her geslingerd. Ik heb trouwens nog het een en ander opgezocht over hoeveel behandelingen iui, en 6x is niet in alle gevallen de max. de verzekering vergoed ook meer behandelingen indien je behandelend arts hier achter staat! veel sterkte in ieder geval voor het gesprek dinsdag! Snowy --> super zeg! hopelijk is het gelijk devolgende ronde raak! ga je ook weer 112,5 spuiten? het is allemaal wat he meiden, ongelofelijk! wou dat we dit allemaal niet door moesten staan........ liefs ester
Hoi meiden! @snowy dat is eigenlijk heel goed nieuws...dus je krijgt nog 6 iui pogingen? Wat goed zeg! Fijn dat je je weer wat beter voelt, had erg met je te doen hoor. Maar de gyn schat de kansen hoog in, dat is ook heel positief zeg. Nou ik wens je heeeel veeel succes! @5je klopt idd ik heb nu ook echt het gevoel van nou de laatste 3x heb ik dus voor niets hormonen gespoten. Aan de andere kant wel weer fijn dat de gyn nu dus weet dat ik niet reageer op 50 ie puregon per dag. Ja dat is echt zo, mijn cyclus is er wel veel korter door geworden (sinds hormoongebruik). Hoeveel spuit jij eigenlijk? En wanneer heb je je volgende iui? Bij mij heeft de menstruatie nog niet doorgezet, balen, maar jah gewoon afwachten. Heel veel successss! @esterw je moet doen waar je je goed bij voelt en als dat een maandje pauze betekent moet je het vooral doen hoor. Wel fijn dat je je zo opgelucht voelt. Wat jij nu zegt over zaadjes heeft mijn man dus ook, de laatste iui had hij opeens veel minder zaadcellen dan normaal. Ik wens je veel succes! Misschien lukt het jullie deze maand wel op de gewone manier, wat zou dat leuk zijn he! Ik duim voor je.
Hoi meiden, @ Snowy: Wat fijn dat je weer een beetje goed nieuws hebt gehad. Het moet vast gaan lukken met IUI bij jullie, misschien de eerstvolgende keer al! Na een zwangerschap ben je inderdaad heel vruchtbaar, ik ga er alvast heel hard voor duimen, daar kun je neit vroeg genoeg mee beginnen. @ Missg: Wat een rotnieuws zeg, weet je zelf al of je wel IVF wil of niet? Sterkte meid. @ Esterw: Goed dat je even een maandje rust neemet en naar ejzelf luistert. @ all: woensdag en vrijdag FM gehad, 11 mm en 14 mm. Gisteren bloedgeprikt, LH nog laag, dus vanmiddag weer FM en bloedprikken. Ben benieuwd...
Goedemorgen, @snowy! Idd goed nieuws! En heeeeeeeeeeeeeel veel succes @MissG: Dit is mijn 5e IUI en ik zit in de wachtweken (11 maart NOD). Spannend dus. Ik ben nu 3,5 jaar bezig met zwanger worden en hoewel ik het heel lang heel rationeel kon bekijken en er echt op vertrouwde dat het uiteindelijk allemaal wel goed zou komen.. is dat nu lastiger geworden. Komt misschien doordat op het moment dat je medische behandelingen start eigenlijk verwacht met de oplossing bezig te zijn. En het dus dan wel (bijna) meteen raak zou moeten zijn. Maar ik blijf optimischtich ! De 1e iui met hormonen gaf een cyclus van 23 dagen.. erg kort dus. Even afwachten wat het gaat worden. Ik zal voor je duimen.. dat je ongesteldheid nog niet heeft doorgezet is toch eigenlijk goed nieuws... of weet je al zeker dat je niet zwanger bent.. Tot dat bericht blijf ik toch stieken voor je duimen! EsterW: Ik sluit me aan bij Zora en snap helemaal dat jullie even een maandje rust pakken. En wie weet... @Zora: Spannend dus vandaag. DUIM DUIM DUIM! @all Succes / Sterkte en meer!
Hoi hoi meiden, Ruim anderhalf uur weggeweest voor 1 FM en bloedprikken. Het liep gigantisch uit. Nou, mijn langzame ei blijkt supertraag te zijn, want is niet meer gegroeid. Voor de zekerheid even bloed geprikt om te kijken of ik niet al een eisprong heb gehad, maar dat denk ik niet. Vanmiddag wordt ik gebeld hoe en wat. Ze stelde voor de dosis clomid volgende keer toch weer te verhogen, maar ik ben bang dat ik dan weer te veel eitjes heb. Ik heb namelijk om en om rechts en links een ei. Rechts is snel, links is traag. Heb dat al een paar keer aangegeven maar volgens mij willen ze daar niet zo aan. De eerstvolgende keer is dus rechts weer aan de beurt en als ik dan de clomid verhoog heb ik weer kans op teveel eitjes. Zucht....snappen jullie het nog? Nou, wordt weer vervolgd, Liefs een ongeduldige Zora
Nou meiden, ben net weer gebeld en helaas geen activiteit ook niet in mijn bloed, we beginnen dus weer opnieuw. Ik moet met Provera beginnen en dan toch 50 mg clomid. Ik had nu de assistente aan de telefoon en zit nog op mijn werk dus had niet zo'n zin om een discussie te beginnen. Ik kijk het even aan tot de volgende poging. Op hoop van zegen dan maar dat ik dan niet te veel eitjes heb. Als dat wel zo is zal ik tegen die tijd dan wel mat mijn arts bespreken of spuiten niet beter is of dat we de dosering clomid om en om doen. Voor nu ben ik alhoewel ik een beetje rust ook niet heel erg vind. Vind het alleen zo zonde van de verspilde tijd weer, maar ja het is voor een goed doel.
Lieve Zora, een hele dikke knuffel voor jou! Blijf naar je eigen lijf luisteren en onthoud goed dat jij ook mag aangeven wat jou goed lijkt. Sterkte!
Pffff Zora, wat een gedoe hè! Hoe bedoel je onzekerheid...... Ik duim voor je meid dat het toch goed uitpakt. Of word de IUI nou weer afgebroken? Liefs Snowy
Balen Zora... Dat voelt dan zo als een verloren maand bahhh....... Waarom is het toch zo hard hè.... We hebben het al zo moeilijk, maar het kan nog steeds moeilijker lijkt wel.. Hier gaat het best goed, heb het aardig een plekje gegeven.. Wil gewoon zo snel mogelijk verder en heb een heel goed gesprek gehad met de Gyn. En heb daardoor ook iets meer vertrouwen gekregen. Ik denk dat IUI voor ons wel kan gaan lukken. En zo moet ik ook maar denken, moet proberen positief te blijven hè.. 8) Nou meid sterkte! Liefs Snowy
Hoi meiden! Vandaag gesprek gehad en idd werd ons dus gevraagd of we door willen gaan met iui. Daarop hebben wij eerlijk gezegd toch te willen gaan beginnen met ivf. Afsprkn voor het startgesprek en de voorlichting zijn inmiddels gemaakt en waarschijnlijk krijgen we de behandeling ergens in april. Ik hoop dat ik hier desondanks toch mag blijven schrijven en jullie mag blijven volgen. @Snowy weet je al wanneer je weer een iui krijgt? @Zora jeetje meid wat erg voor je, het voelt als een verloren kans. Veel sterkte!
@5je wat spannend zeg, ik lees dat je 11 maar je nod hebt....ik ga heel hard voor je duimen meid! Ik hoop dat het eindelijk raak mag zijn na 3,5 jr, wij zijn ook al ruim 3 jr bezig. Ik hoop zo dat de 1e ivf (na de 6 mislukte iui's) voor ons positief zal uitpakken.
MissG, wat spannend zeg, door met IVF. Ja, na 6 mislukte IUI's zou ik daar denk ik ook voor kiezen, toch meer kans. Ik hoop dat IVF je snel een beebje mag brengen. We meoten al zoveel geduld opbrengen. Snowy: Fijn dat je weer positief vooruit kan kijken, misschien, en dat hoop ik voor je, is het bij de eerstvolgende IUI weer raak. Hier 3e dag provera. Heb gelukkig een druk geplande week dus de tijd gaat wel snel.
Hi @missG. Is er een lange wachttijd voordat je mag beginnen met de IVF? Ik kan me voorstellen (en hoop) dat het een beetje een goed gevoel geeft om op een nieuwe manier aan de oplossing te gaan werken. Spannend dus! @zora.. Jammer dat je weer geduld moet hebben en hoop dat je week idd heel snel voorbij gaat! @ Postief zijn is idd erg belangrijk! Het gaat gewoon goedkomen met ons allemaal! gr
@all Ik ben druk aan het aftellen tot mijn NOD Daarnaast ben ik druk aan het nadenken wanneer ik voor het eerst kan/mag testen.. Ik haal sinds de laatste paar iui's geen testen meer in huis en wordt ook altijd ongesteld voor of op NOD.. Maar..... deze keer is het zo erg aftellen dat ik toch stiekem twijffel of ik niet dit weekend al zal testen. Maar ja.. geduld is een schone zaak probeer ik mezelf dan maar voor te houden
Ik begrijp het helamaal hoor 5je. Je neemt jezelf voor niet te testen, maar hoe dichterbij je komt hoe meer het gaat kriebelen, duim voor je!
@5je er is geen wachtlijst voor ivf in de kliniek waar ik onder behandeling ben, ik mag halverwege april al gaan beginnen. Ik vind het erg spannend en probeer ook positief te zijn, dat is volgens mijn gevoel heel belangrijk. Wat spannend zeg, wanneer is je nod? Ik ga voor je duimen en hoop dat je positief mag testen!@zora bedankt ik hoop ook dat ivf ons eindelijk een beebje mag brengen, ik probeer er ook positief tegenaan te kijken. Hoe gaat het met jou? Wanneer verwacht je je nod? Want daarna mag je dan opnieuw gaan beginnen met de 3e iui toch?