Word niet wijs uit de echo....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamatje77, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    #1 mamatje77, 2 feb 2011
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
    Hoi hoi,

Heb al eens eerder hier vragen gesteld betreft me vroege miskramen, maar ben dan nu bijna 7 weken zwanger!!
    Ik had met precies 6 weken een inwendige echo gekregen.
    Nu was ze heel snel met de echo, ze wilde het ook nog niet opmeten omdat het te klein zou zijn voor een goede meting...
    Eerst dacht ze door de haast niets te zien in de holte, maar daarna zag ze toch iets op mijn aanwijzing, ik dacht wel iets te zien, ff draaien met dat echoding..en ja hoor volgens haar een vruchtzakje en een dooierzakje....Maar ze ging niet eens verder kijken of er al een vruchtje zat.....Vond het geen leuke dame, ze was ook niet erg geruststellend of zo. ze kon er nog weinig over zeggen...

Maar wat kon ik uit die echo opmaken?? Wat is wat? Wat is het dooierzakje en wat is het vruchtzakje?
    Er zijn namelijk meerdere mensen die denken dat het onderste met die lichte streepjes erin, dat dat het vruchtje is??
    Hoop dat jullie een uitleg kunnen geven?

Alvast bedankt!!

Liefs van mamatje

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Mamatje.

De vruchtzak is de grote holte en daarin zit de dooierzak, dus het kleine rondje.
    6 wkn is ook erg vroeg om al een echo te kunnen maken omdat er dan nog niks van hartactie te zien is.
    Aan de hand van dit echobeeld is ook helaas niks te zeggen of het verder groeit tot een goede zwangerschap. Wat nu te zien is ziet er goed uit.
    Dus echt nog even geduld.

Groetjes Ineke.

3. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hoi,

Dus de grote zwarte holte is de vruchtzak??
    En het dooierzakje is wat ik als vruchtje aan zag??
    Of is dat lichte vlekje met die andere lichte streepjes erin wel het vruchtje??

Weer bedankt voor je antwoord!!

Liefs mamatje

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Mamatje.

Inderdaad de grote holte is de vruchtzak en het kleine daarin is de dooierzaak, aan de onderzijde hiervan zie je een witte schil/streep, dit zou het vruchtje kunnen zijn, maar daar is het nog te vroeg voor om iets over te zeggen.

Groetjes Ineke.

5. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Wauw wat ben je snel met je antwoord!! Helemaal lief van je!!

Nu snap ik het helemaal!!

Waarom ik het vraag....als ik hem uitvergroot zie ik in dat onderste
    wat jij als schil/streep benoemd, zie ik allemaal hele kleine witte streepjes vind het erg op een vruchtje lijken....

Vrijdag as heb ik weer een echo.....dus dan moet het hartje al wel kloppen denk ik??

Liefs van mamatje

6. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Mamatje.

Ik zit toevallig de vragen te beantwoorden, dus kan ik nu even snel reageren.

A.s vrijdag ben je zeven weken, als dat termijn klopt, zouden ze dan een hartje moeten zien, ben je minder ver zwanger dan kan het zijn dat er nog geen hartje te zien is.

Vraag bij de echo ook uitleg dat ze zeggen wat ze zien. Dan ga je niet met zo'n onzeker gevoel naar huis.

Groetjes Ineke.

7. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Ik ben as vrijdag precies 7 weken....dus dat hangt er nog een beetje om denk ik??

Het was ook van de snelle jelle gyn die de echo nu gedaan had....
    Was ook heel kort van stof....was niet echt tof als je zoveel miskramen gehad hebt.....Het was dat ik iets zag...anders had ze nooit ff beter gekeken totdat we dit zagen!!

Gelukkig heb ik vrijdag weer me eigen gyn!! En die is vet gaaf en super!!

Liefs van mamatje

8. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Mamatje.

Ik heb nog even mijn boek naast de echo gelegd. Omdat ik toch begon te twijfelen.
    Ben namelijk geen echoscopiste.
    Maar ik heb het verkeerd gezegd. Die grote holte is de chorionholte. En die kleine holte met de schil is de amnionholte en de dooierzak. Of de schil de amnionholte is of de dooierzak is niet te zeggen.

Sorry voor de eerst verkeerde uitleg.

Ik duim voor jullie dat de echo van vrijdag duidelijker is en meer duidelijkheid geeft.

Groetjes Ineke.

9. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hai hai,

Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg!!

Hoop idd ook op meer duidelijkheid en een kloppend hartje!!

Liefs van mamatje

Deel Deze Pagina