5e kindje ...nog meer mama’s met grote gezinnen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Noah2013, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noah2013

    Noah2013 Lid

    1 okt 2013
    48
    23
    8
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ede, Gelderland
    Yes....we gaan er voor ons 5e kindje.

    mijn naam is Rachel , 35 en al mama van 4 kanjers. (8,5 /6/bijna 5/bijna 3)
    Wij hadden altijd al een wens voor een groot gezin, maar toen we zwanger waren van nummer 4 ... ja waren de reacties niet altijd goed. En dat heeft bij heel veel gedaan. Maar na goede gesprekken met man lief, toch de knoop doorgehakt. Onze wens is groot en ons hart ook!
    Zijn hier nog meer mama’s met grote gezinnen of de wens voor nummer 5?
    Gr Rachel
     
    Mitsy, Willemijntje19 en Cupcake01 vinden dit leuk.
  2. Redrose28

    Redrose28 Actief lid

    6 jun 2021
    225
    142
    43
    Vrouw
    Hier een mam van 7, en ja commentaar uit de omgeving (leuk én negatief) blijf je krijgen als je een groot gezin hebt!

    veel succes met jullie wens voor een wondertje!
     
    Noah2013 en Cupcake01 vinden dit leuk.
  3. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar heb asjeblieft maling aan de meningen van een ander wat betreft jullie kinderwens.
    Je kan het niet voor de hele wereld goed doen maar wel voor jullie zelf en dat is wat telt! Wat leuk een 5e kindje! Ik heb ook 4 kindjes, ik ben wel babynamen aan het verzamelen maar de knoop is nog niet doorgehakt. Ik ben 30. Wij weten het nog niet maar houden de optie wel open! Onbewust hebben wij het er vaak over meer van " dat is ook een leuke naam" "wedden wij zouden dan weer een meisje krijgen" of hij zegt "ja dit kunnen wij altijd nog weggeven aan iemand anders als je zelf niet eerder zwanger bent dan een ander uit de omgeving" allemaal van die uitspraken waarin er toch wel hoop is voor een 5e kindje. Voor mij hoeft het voorlopig even niet maar ik zeg nooit nooit. Ik merk het vooral bij mijn vriend dat hij het wilt omdat hij tegen sommige wel gezegd heb dat ik er vast nog wel een wil. Maar dat verdoezelt hij dan lekker en schuift mij naar voren.:roflmao:

    Ik wens jullie veel geluk en dat je maar snel weer een wonder mag hebben groeien in je buik!❤
     
    Willemijntje19 en Noah2013 vinden dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Spannend en ontzettend leuk!

    Hier blijft het bij 4, maar heb gelukkig nooit echt negatieve opmerkingen gehad moet ik zeggen, meer in de trant van ‘pff, moet er niet aan denken’ en ‘ga je voor een heel elftal?’ zeg maar. Verder doe ik die opmerkingen maar af als jaloezie. ;)
    Als jij en je man er voor kunnen zorgen in alle opzichten, wat maakt het dan uit wat de omgeving denkt?

    Heel veel geluk en plezier gewenst voor de komende tijd:)
     
  5. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Super leuk! Ik hoop bijna ons vijfde kindje te krijgen. We hebben er zo'n zin in!
    Onze kinderen zijn ongeveer van dezelfde leeftijd, zie mijn onderschrift. Ze waren en zijn zo enthousiast!
    Ik heb trouwens weinig negatieve reacties gehad.
    Mijn man wel wat, maar die is nogal handig in snelle reacties.
    Pas vroeg iemand aan hem: hoeveel nemen jullie er eigenlijk nog? Zijn reactie: zoveel als de natuur toe laat. Dat gezicht:roflmao: :roflmao:
     
  6. Babywens7

    Babywens7 Actief lid

    5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het is nog eventjes spannend. Vandaag ben ik een dag overtijd en morgen wil ik gaan testen.
    Maar het lijkt er op dat er bij ons ook een 5e op komst is.

    Ik wil nog niet te vroeg juichen….
     
    toch3 vindt dit leuk.
  7. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat leuk! Wij willen ook graag een 5e.. maar we vinden het beide “eng” of zo om er echt voor te gaan. Dus we twijfelen nog even voort. Succes met zwanger worden, hopelijk is het jullie snel gegund!
     
    Babywens7 vindt dit leuk.
  8. Jurassic

    Jurassic Actief lid

    13 jan 2014
    475
    68
    28
    Onze 5e is nu 6 weken en het is echt genieten! We hadden haar niet gepland, maar we zijn zo ontzettend blij met ons cadeautje, ze maakt het echt af!
     
    Mitsy, Willemijntje19 en Babywens7 vinden dit leuk.
  9. Babywens7

    Babywens7 Actief lid

    5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Woooooow….. ik kan het nog niet geloven hoor…. maar volgens de dipstick van Sensitest ben ik zwanger!!!!!

    ZWANGER!!!


    in een ander topic had ik al even aangegeven dat de digitale test van Sensitest ‘niet zwanger’ aangaf, terwijl de dipstick wel duidelijk twee streepjes had. Maar ik had met middagurine getest… misschien dat het toch nog net te verdund was of zo.
    Morgenochtend kan ik de digitale nog een keer doen, maar dan met ochtendurine.
     
    Mitsy en toch3 vinden dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    geen tweeling deze keer? :p
     
  11. Jurassic

    Jurassic Actief lid

    13 jan 2014
    475
    68
    28
    Haha nee! En het is heel bijzonder om nu een baby te hebben...de rest van de kinderen zijn ook heel trots op hun kleine zusje, gut kan wel uren doorgaan hoor. Bottom line, 5 kids...nooit verwacht, maar het is echt heerlijk! (en op.sommige momenten niet maar dat zal overal zo.zijn)
     
  12. Fultimemommy

    Fultimemommy Bekend lid

    27 dec 2017
    727
    643
    93
    Vrouw
    Fulltime mommy since 2013
    Nordrhein Westfalen
    Hier ook bezig voor nummer 5:oops:
     
    Mitsy, toch3 en Babywens7 vinden dit leuk.
  13. miffy

    miffy VIP lid

    15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Wij gaan proberen voor ons 3e kindje, maar binnen ons (samengestelde gezin) word het nr 5
    Ik dacht nooit een groot gezin te worden, maar nu het op mijn pad komt vind ik het zooo gezellig en fijn juist
    En nu hopen dat het ons ook daadwerkelijk gegund is
     
    Babywens7 vindt dit leuk.
  14. Aroma34

    Aroma34 Actief lid

    3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Telt een 4e ook mee;)
    We zitten alleen nog een beetje met de timing.
    Op dit moment zit ik nog in de ziektewet ivm een heftige periode afgelopen jaar waardoor ik op het werk niet meer alle ballen hoog kon houden. Maar ik ben alweer aan het opbouwen en na m'n zomervakantie, dat is ongeveer half augustus dan ga ik weet volledig mijn werkuren werken. Het voelt alleen gek als ik bij wijze van spreken vlak daarna aan kom zetten dat ik zwanger ben.
    Dus misschien toch ook wel een beetje die angst voor de reacties ofzo. Ik ben daar toch wel gevoelig voor.
    Maar de wens voor een 4e is er, en we gaan het er zeker niet om laten, maar wanneer we gaan proberen is nog niet helemaal duidelijk:rolleyes:
    Mn andere lieve dames zijn nu 6, 4 en 2. Dus ik lees graag hier mee:)
     
    19Summer87 en Babywens7 vinden dit leuk.
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ik heb er 5.
    Qua reacties was het bij nr3 erger dan nu. Maar hier in het refo-dorp is 5 ook normaal, dat scheelt ook ;)

    Qua liefde etc zou ik best een 6e willen maar mijn bekken vindt zwangerschappen steeds vervelender + ik moet heel veel alleen doen ivm beroep man waardoor hij doordeweeks nooit thuis is
     
    Babywens7 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  16. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    Zou er ook super graag 5 willen maar de 4 e laat al 2 jaar opzich wachten en ben ook 35 ja als het lukt krijgen we vast ook nare reacties maar ik leef niet voor een ander we hebben ruimte zat op de boerderij en financieel is het ook echt geen punt heb jullie hebben die wens dus ga ervoor
     
    19Summer87 vindt dit leuk.
  17. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Beetje laat misschien mijn reactie. Maar gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Een 5e is geweldig weet ik uit ervaring. Het is super gezellig, maar af en toe ook flink aanpoten.(eerlijk=eerlijk) De kinderen zijn stapel gek op hun kleine zusje. Lekker van genieten!!
    Tja en wat de omgeving zegt....de leuke reacties tot je nemen en de vervelende reacties ,ene oor in, andere oor uit.
     
  18. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Leuk 5 kinderen! Hier wens voor een 5e (en misschien wel 6e en 7e of nog meer :p). 4e is net 6 weken en ik verwacht pas weer een cyclus te krijgen als die 1,5 jaar is (borstvoeding). Dus tot die tijd blijft het alleen een wens en moeten we nog wachten.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  19. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw

    Leuk! Grappig hoe het kan gaan in het leven. Ik dacht eerder ook dat ik minimaal 1 en maximaal 2 kinderen zou willen. Nu hebben we er samen 3, en hopelijk is een 4e ons gegund!
    Hoe is de samenstelling bij jullie, hebben jullie wel al samen kinderen?
     
  20. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Wauw gefeliciteerd!!
     

Deel Deze Pagina