5e of 6de ziekte?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jelly, Jun 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    LIeve dames

Mijn zoontje werd van maandag op dinsdagnacht wakker en had koorts. De dag nadien niets... tot s avonds, toen weer koorts. Ik naar de dokter die constateerde een oorontsteking en een verkoudheid. De koorts heeft nog aangehouden tot donderdag, dan zijn we met een antibiotica-kuur gestart.
    Nu is zijn koorts genezen en onze zoon is weer zo helder als daarvoor. Sinds vrijdag staat Kian echter vol met rode vlekjes op zijn hoofd en achter zijn oren. Zou dit de 5de ziekte dan zijn? En moet ik dan terug naar de HA,

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Thomas heeft (naar alle waarschijnlijkheid) ook de 5de ziekte gehad.. Eerst keelontsteking en infectie bovenste luchtwegen. Na een week pas koorts en toen de koorts weg was pas de vlekjes.. (zeg maar alle symptomen achter elkaar en neit tegelijk).

Aan virusinfecties doen ze niet zo veel, dus in principe hoeft het niet, maar als je twijfelt kun je iig ff bellen en het melden voor de zekerheid

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    de HA zei tegen mij als ie vlekjes achter de oortjes heeft en in het gezicht enz is het de 6e ziekte

youame heeft beide gehad

4. Niet meer actief

romano heeft de 6e of de 7e net achter de rug. ben wel nog met hem naar de dokter geweest toen hij de vlekjes had, niet dat ze er iets aan doen maar dan staat het wel genoteerd dat ie het heeft gehad. verder gaat het waarschijnlijk nu heel snel over

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik weet dat de 6de ziekte begint met koorts en daarna uitslag en de 5de ziekte begint met vlekken en daarna pas koorts dus het zou de 6de kunnen zijn, daar hoef je niet voor naar de dokter gaat vanzelf over.
    Ik zou het gewoon in de gaten houden, misschien zijn het wel waterpokken ofzo dat begint geloof ik met een verkoudheid maar dat weet ik niet zeker.

6. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    hallo dames

Vandaag is de uitslag bij Kian al minder uitgesproken dan gisteren. Het is nog wel aanwezig, maar niet meer zo als gisteren... Hopen dat het snel weg is getrokken...

7. Eef79

Eef79 Actief lid

Jun 4, 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    ow, jelte heeft net 2 dagen koorts gehad en sinds vanochtend vlekjes (geen bultjes) in z'n nek, achter de oren, op z'n gezicht en z'n romp.

6e ziekte? En wel of niet naar de huisarts?

8. veertje

veertje Fanatiek lid

6de ziekte zou zeker kunnen, ik zou het eerst nog even aankijken, als hij erg ziek word of als je het niet vertrouwd dan kan je altijd nog naar de dokter gaan.
    Ik hoop dat jullie kindjes weer snel beter zijn.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

10. emmie

emmie Niet meer actief

dit heeft Seff vorige week ook gehad, 3/4 dagen hoge koorts en na die tijd helemaal onder de rode vlekjes, de ha doet er verder niks aan, gaat na een paar dagen weer over!

11. angel11

angel11 Lid

Oct 12, 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Als ze de vijfde of zesde ziekte hebben zitten ze dan van top tot teen onder de rode bultjes?
    En hoe lang duurt het voordat het wegtrekt?

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

niet van top tot teen, overal behalve armen, benen, en gezicht.

13. inge1983

inge1983 Bekend lid

Jul 27, 2006
    675
    0
    0
    Het kan toch ook gewoon uitslag van de koorts zijn?

Groetjes Inge

14. angel11

angel11 Lid

Oct 12, 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Ik heb even op internet rond gesurft en als ze de vijfde ziekte hebben dan zitten ze wel van top tot teen onder de rode uitslag en als ze de zesde ziekte hebben dan is het maar beperkt op een aantal lichaamsdelen.

15. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    heel herkenbaar!

valentijn had dubbele oorontsteking , heeft antibiotica gehad, vorige week maandg voor het laatst
    hij zat hele week aan zn oren te trekken, gister bij ha geweest en zei dat het een beetje irritatie was?
    wil ik hem net lekker in bad doen, zit zijn hele buikje onder de rode vlekken!

Share This Page