Mijn zoontje heeft op zn romp allemaal rode vlekjes. Dit zal de 5e of 6e ziekte waarschijnlijk wel zijn. Ik denk nl. dat hij op vrijdag koorts heeft gehad. Maar ik vraag mij af of dit met 3,5 maand ook al kan? Hij heeft toch nog genoeg afweerstoffen d.m.v. de borstvoeding? Hoe zat dit ook alweer???
ik weet niet hoe het zit, maar ik weer dat mijn zoontje net 4 maanden was toen hij de 6de ziekte kreeg. Dus die was ook nog erg jong.
de 6de ziekte is als de vlekjes NA het ziekzijn komen. Als je zegt dat hij koorst heeft gehad en nu vlekjes zal t dus de 6de zijn. Verder niks gevaarlijks, besmettelijks ofzo aan. De 5de wel, die is vooral voor zwangeren niet gunstig. Maar bv is geen garantie dat de ukje niet ziek worden natuurlijk. Ze krijgen veel afwerstoffen mee maar kunnen helaas gewoon ziek worden.
Plurkie nee hoor, mijn zoontje heeft de 5e en de 6e ziekte al gehad.. De 6e kreeg hij ook toen hij nog maar een maand of 4 was..
tja uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar meestal komt de 5de ziekte pas later. kun je overal teruglezen op internet, in het groeiboek etc. hier trouwens de 6de ziekte pas gehad www.kinderziektes.net Griep Vijfde ziekte (Erythema infectiosum) De vijfde ziekte is een virusziekte veel voorkomend bij kinderen tussen de 4 en 10 jaar. Mogelijke symptomen Met een incubatietijd van 5 a 10 dagen begint de 5de ziekte met felrode vlekken op het gezicht. Deze vlekken bereiden zich over het hele lichaam verder uit. In veel gevallen treed er ook koorts op. Besmettelijkheid Bij uitslag is de vijfde ziekte niet meer besmettelijk. Behandeling De vijfde ziekte gaat vanzelf over. Vloeibare paracetamol kan enige verlichting van de klachten geven. Overige informatie Ga bij zwangerschap naar je huisarts, ziekte is gevaarlijk bij ongeboren baby's. De maker van deze site www.kinderziektes.net is op geen enkele manier aansprakelijk voor gegeven informatie. De informatie op deze site is puur informatief. Neem altijd direct contact op met uw huisarts voor een juiste diagnose en mogelijke medicatie. De Bof Kinkhoest Mazelen Rode Hond Roodvonk Vijfde ziekte Waterpokken Zesde Ziekte Hersenvliesontsteking Krentenbaard Pseudokroep Diaree Koorts Overgeven DISCLAIMER Leuke en/of interessante links: Kindgebonden budget Ouderschapsverlof zwangerschapssite Een beedigde vertaling Hoe komt uw site hoog in google? Alles over onvruchtbaarheid Site over kinderziektes Wat is kindvriendelijk ? tips betreffende single reizen Uw document of site in het tsjechisch laten vertalen? Alles over een begrafenis regelen Alles over dementie en de ziekte van Alzheimer Kunst lenen Kunst uitleen Vakantiehuis huren Hoogste rente zoeken Hoogste spaarrente zoeken Beste spaarrente zoeken Goedkope verzekering Verzekering afsluiten Kinderkleding Auto importeren Huis verhuren Twitteren Laagste Hypotheekrente