Vraag aan meiden die misbruikverleden hebben

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gusam, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb nooit last van mijn misbruik verleden, en ik ben van mn 7jr tot 19 sexueel misbruikt door verschillende jongens.

Maar nu heb ik een dochtertje, en ik voel me soms er ongemakkelijk bij haar luier verschonen.
    bij een jongen is het wat makkelijk, maar bij een meisje moet je af en toe de schaamlipjes open doen om vuil er tussen uit te halen.
    en als ik haar moet smeren ivm luieruitslag heb ik er moeite mee.

Ik doe niets verkeerd, maar toch denk ik dan is het normaal en beschadig ik haar daar niet mee.

Even voor de duidelijkheid, het enige wat ik doe is af en toe de schaamlipjes opzij voor beter schoon te kunnen maken.
    ik voel me ook ongemakelijk dat ik deze vraag stel, ik ben bang dat mensen dit verkeerd begrijpen.

maar mijn vraag is hebben jullie ook weleens last van dat ongemakkelijke gevoel?

XXX Gusam

2. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hoi

ten eerste; is het heel vervelend voor je dat je er zo'n slecht gevoel bij hebt want dat betekend dat je het zelf nog niet zo goed verwerkt heb..

ten tweede: onthou je bedoeling... jij doet dit niet om 'foute' redenen... jij wil goed voor je kindje zorgen.. en dus hoef jij je hier niet ongemakkelijk bij te voelen. mensen die kinderen misbruiken hebben hele andere bedoelingen en daar is bij jou nu geen sprake van dus absoluut niet te vergelijken.

(maar ik weet dat het waarschijnlijk makkerlijk gezegd dan gedaan is)

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Het is heel normaal wat je bij je dochtertje doet.
    Als jij je er niet prettig bij voelt dan betekent het denk ik da tje je verleden nog niet goed verwerkt hebt.

En zoals hierboven gezegt wordt, jou bedoelingen zijn anders je bent er om je kindje te verzorgen en niet om je kindje te misbruiken.

praat erover met andere of zoek toch nog hulp om je verleden goed te kunnen verwerken.
    Je kindje gaat op een gegeven moment ook voelen dat er iets aan de hand is met jou.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ach meisje je doet echt niets verkeerd en door je ervaring met misbruik weet je heel goed wat wel en niet kan.
    helaas heb je die ervaring laat ik dat voorop stellen.

Ik zou het erger vinden als je het niet schoon zou maken maar ik kan je vertellen dat mijn vriend er ook moeite mee heeft omdat het toch wel een prive plek is.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik vind het ook raar om bij mn zoon alles schoon te maken en met het in smeren er aan te zitten. en ik heb niet zn verleden gelukkig.
    dus schaam je niet meid en heel goed dat je het toch durfde te vragen. hopelijk kunnen we je een beetje gerust stellen.

iedereen is minstens 4 jaar lang van onder schoon gemaakt door hun ouders en niemand heeft daar trauma's aan over gehouden.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lieve schat je doet absoluut niks verkeerd. Je kleine meid is nu eenmaal afhankelijk van jou. Jij bent diegene die haar moet verzorgen en daar hoort ook de verschoning van een luier bij en het schoonmaken van haar plasser. Toch kan ik me enigszins wel voorstellen dat je er moeite mee hebt, er zijn meer vrouwen die het zelfde gevoel erbij hebben als wat jij hebt, en die hebben geen verleden zoals jou.

Ik kan je geen tips geven maar wat ik je wel wil zeggen is schaam je er niet voor. Jij bent de mama, en zij heeft nu eenmaal jou nodig voor haar verzorging.

Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap, zie dat je net weer zwanger bent

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het heel knap dat je je zorgen hier toch durft te melden, ondanks dat je je daar ongemakkelijk bij voelt! Even een pluim voor jou! En verder wat de rest al zegt: Het is normaal!
    Ik heb er bij mijn zoontje ook geen last van, maar dat komt ook omdat het daar allemaal aan de buitenkant zit. Je hoeft nergens tussen te gaan wroeten... Ik snap je wel hoor!

8. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Ik heb gelukkig geen misbruikverleden maar wil je toch even zeggen dat ik het knap vind dat je je twijfels en vragen bespreekbaar maakt! Je doet echt NIETS verkeerd als je je meisje gewoon schoonmaakt. Je zult wel moeten want daarvoor (en voor alle dingen nog) is ze afhankelijk van haar mama (of papa) en dat ben jij.
    Ik hoop dat je je in de toekomst iets gemakkelijker bij gaat voelen.

Groetjes Claudia

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje meis wat een nare ervaring heb jij!! Ik heb er echt respect voor dat je dit zo neer durft te zetten, want ik kan me voorstellen dat je je er niet gemakkelijk bij gevoeld hebt.

Ik heb gelukkig nooit zoiets mee hoeven te maken, maar wat je beschrijft had ik ook wel in het begin. Ik kan je vertellen dat het niet meer als normaal is dat jij je meisje goed schoonmaakt daar beneden. Ze kan het niet zelf en is afhankelijk van jou en je bedoelingen zijn toch heeeeeel anders? Je wil gewoon dat ze schoon is en dat is logisch. Het zou inderdaad niet netjes zijn als je het niet deed ;)

Maar ik maak wel uit je verhaal op dat je het nog niet verwerkt hebt. Kan ook niet zo makkelijk lijkt me, maar misschien is het voor jezelf prettig als je er met iemand over gaat praten?

Liefs

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

meid,

ik weet wat je voelt..
    ik ben sexueel, lichamelijk en geestelijk misbruikt van mijn 10e tot mijn 15e en, ik heb het niet elke keer maar soms gaat er dan iets door me heen.. maar weet niet hoe ik dat uit moet leggen..

als je eens een keer met me wilt praten ofzo, twijfel dan niet en stuur me een priveberichtje!

xx

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ach arme Gusam,

ik kan me er helemaal niets bij voorstellen maar vind het vervelend dat je je er zo ongemakkelijk bij voelt.
    Ik kan er dus niets over zeggen verder maar hoop wel dat je er overheen komt.

Wat ik me wel kan voorstellen is de gedachte dat ze het bij jou ongevraagd deden en dat je Riley er een heel groot plezier mee doet om het schoon te houden.

x

12. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wat knap dat je er zo over praat, snap dat je het erg moeilijk vind om je kindje op haar intieme delen schoon te maken.
    Maar weet dat je het met een goede reden doet, je dochter kan zichzelf nog niet schoonhouden en daar moet jij als moeder zijnde zorg voor dragen! Je doet niets verkeerd je doet wat elke moeder moet doen: haar kindje verzorgen en dat moet dus ook op intieme plaatsen.

13. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Meid ik weet wat je bedoelt,
    ik heb er ook altijd nog moeite mee..

maar net wat de andere meiden hier boven al zeggen je
    doet het met een goede bedoeling,
    en je kindje is nou eenmaal afhankelijk van je.

Ik moet zeggen dat ik er op mijn werk ind e kinderopvang ook veel moeit mee heb gehad hoor het wordt wel minder gelukkig

dikke knuffel

en gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Deel Deze Pagina