De titel zegt het eigenlijk al. Hoe vaak en hoe lang speelt jullie kindje in de box per dag? Ik heb de luxe gehad om 6 weken vakantie te hebben en heb ons kindje bijna niet meer in de box laten spelen. Nu ik weer ga werken vind ik het toch wel handig dat hij weer eens in de box speelt. Dan kan ik even poetsen, stofzuigen enzo en als hij ligt te slapen nog even verder werken. (in de vakantie heb ik steeds het huishouden gedaan als hij sliep) Ook vind ik het goed voor hemzelf om echt weer alleen te leren spelen. vraag me dus alleen nog af hoe lang per keer en hoe vaak per dag... ik dacht nu zelf aan 2 keer per dag een half uurtje.
Ik heb zelf 7 weken vakantie gehad, aan het begin van de vakantie merkte ik dat mijn dochter van toen 9,5 maand, geen zin meer had om in de box te spelen. Logisch, ze kon toen al staan en flink tijgeren, wat is er dan aan zo'n opgesloten idee? Inmiddels loopt ze aan één handje mee en loopt ze achter zo'n babyrollator (loopwagentje). Ze heeft dus echt geen zin meer om alleen in die box te zitten. Gelukkig kan ze ook heel erg goed alleen spelen als ze niet in de box zit, dus ze gaat eigenlijk alleen in de box als ik even snel boven iets moet pakken, of buiten moet zijn. Maar hier komt nr. 2 in december en dan kan ze toch niet meer in de box, omdat die dan hoog staat.
op die leeftijd had mijn dochter al totaal geen zin meer in de box, met 8 maanden wou ze er al niet meer in en liever op de grond spelen. wij hebben hem toen ook weg gehaald en nooit spijt van gehad.
Mijn dochter speelde op die leeftijd nooit meer in de box. Vond ze echt niets aan. Ik denk dat we 'm met 10 mnd ook uit de kamer weggehaald hebben, stond daar maar te staan... Maar 2 keer half uurtje lijkt me redelijk, je merkt snel genoeg als hij niet meer wil!
Hier wisselt het per dag. Soms zit Iris gerust een half uur te spelen in de box en soms is ze het al na 2 minuten zat. Het zijn ook periodes, merk ik. Een paar weken geleden begon ze gelijk te jengelen als ik haar in de box zette (dus zat ze er niet vaak in toen) en nu vindt ze het weer erg leuk (vooral om zich lekker op te trekken aan de spijlen en weer te gaan zitten)
De box is hier al heel vroeg weggegaan. Ik vind persoonlijk een box een beperking voor die kleintjes. Wij hebben het eigenlijk alleen gebruikt toen hij alleen op zijn rug kon liggen en naar de playmobiel kijken. Velen vinden het handig om een kleintje in de box te zetten om even wat te kunnen doen, maar ik doe gewoon alles terwijl mij zoontje in de huiskamer aan het spelen is en alle ruimte heeft. En alleen spelen kon hij altijd heel goed alleen, daar heb je box niet voor nodig om het te leren, vind ik.
Hm ik zou de box eigenlijk ook wel weg willen doen maar ik heb hem echt nodig denk ik als ik bijvoorbeeld naar de wc moet. Wij hebben namelijk een hond en ik wil die 2 niet samen alleen laten. Hetzelfde geldt voor schoonmaken, even de was uit de wasmachine halen etc. Dan is die box toch wel handig... Hij neemt alleen zoveel (lelijk) ruimte in...
mijn zoontje is 9 maanden en begint al met stapjes lopen enz. Alhoewel hij al vanaf 7½ maand niet echt meer in de box wil spelen (beperking van vrijheid en ruimte) doe ik hem er toch nog wel eens in. Ik ben alleenstaand moeder en heb dus niet iemand anders die een oogje in het zeil kan houden. Dus als ik even met wat bezig moet (koken of zo) doe ik hem soms even in de box. afhankeleijk van wat hij al aan het doen is. speelt hij al lief dan laat ik hem spelen en kijk regelmatig. is hij wat hangerig leg ik hem even met speen in de box en een speeltje en dan laat hij zich nog wel afleiden en gaat dan in de box spelen. ik vind het nog wel ideaal voor dat soort situaties. Al moet ik zeggen dat dat wel steeds minder wordt nu hij al zoveel kan als zitten, tijgeren, kruipen, opstaan aan iets en langs de bank lopen enz.
jamie speelt meestal gewoon op de grond. we hebben een tent voor hem weg gezet met zo'n slurf en daar ligt zijn speelgoed in. Jamie gaat alleen in de box als ik bv naar het toilet moet ofzo of ik hij zit alleen maar dingen te doen die niet mogen, stopcontacten, tv, gordijnen enzo te verkrachten dan gaat hij de box in. als hij lief speelt mag hij gewoon op de grond
Hier is de box (zoontje is 10mnd) ook nog wel érg handig... hij zit er niet veel in, maar wel als ik ff moet stofzuigen, naar het toilet moet, of even naar boven loop... Maar dit is voornamelijk omdat hij rond de tafel wandelt en langs de banken maar een beetje te overmoedig is en soms ook gewoon aanloopt, aangezien we een natuurstenen vloer hebben valt hij dan véél te hard!
Volgens mij zaten wij vroeger thuis in de box tot we eruit begonnen de klimmen. 'k Denk vrij lang dus