meer haargroei tijdens zwangerschap!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jam87, May 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jam87

Jam87 Actief lid

Feb 9, 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    hallo Dames!

Misschien een gekke vraag maar wie heeft er ervaring met meer haargroei tijdens de zwangerschap? bij mijn eerste zwangerschap van mij zoontje had ik wat minder haargroei maar wel op mijn buik.

Ik merk nu bij deze 2e zwangerschap (15 weken zwanger) dat na het scheren de haartjes veel sneller terugkomen en dikke haartjes krijg en over mijn buik groeit nu ook wat haar terwijl in het begin van zwangerschap juist heel minder.

Is dit normaal??

2. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

Jan 17, 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zal er denk ik wel bij horen! Ik heb ook haartjes op mijn buik gekregen :(

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb geen extra lichaamshaar gekregen maar m'n hoofdhaar groeit als kool!!!!!

4. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omg hou op en schei uit!!! Als ik mezelf scheer van beneden, heb ik het idee dat het alweer aangegroeid is voordat ik het scheermesje heb neergelegd...ik krijg het niet meer zeer glad en straks als voorheen. Benen en oksels geen verandering. ..mn hoofdhaar is wel voller. Buik haar is mij niet opgevallen

5. Jam87

Jam87 Actief lid

Feb 9, 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Ik dacht dat ik de enige ben. Heb overal meer haargroei maar bij hoofdhaar is het andersom... enorm haarvlies :(

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Pffff jaaaa!! :( Ik voel me net een bosbaviaan! Overal meer haar en laat mijn haar nu van nature ook bijna zwart zijn...valt dus nog extra op ook!

7. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ja ik heb dat ook. Vreselijk

8. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

May 12, 2012
    226
    0
    16
    Ik krijg zelfs een baard :'(. Gelukkig wel blonde donshaartjes met hier en daar een hard haartje.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Mijn man en ik doen inmiddels al aan wedstrijdjes bij wie het haar het hardst groeit. Ik kan met weinig trots zeggen dat ik telkens de overduidelijke winnaar ben:(

10. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Oh dacht dat het aan mij lag. Ik hoef normaal mijn oksels maar eens in de 2 weken te scheren. Zit echt amper haar daar, maar sinds mijn zwangerschap red ik het niet meer met zelfs 1x per week. Wordt er gek van.
    Op mijn hoofd verlies ik trouwens geen haar. Maar dat zal na de zwangerschap weer allemaal los komen ben ik bang.

11. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Ik heb het juist precies andersom. Haar op mijn lichaam groeit super langzaam! Hoef mijn benen nu maar 1x per 6 weken te scheren, superhandig! Wel zijn de donshaartjes op mijn buik donker geworden (waren eerst blond). Wat betreft hoodhasr merk ik weinig verschil.

12. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hoort erbij en gaan na de bevalling weer over, heel irritant was dat... en ook mijn gewone haar. viel met bossen van mijn hoofd af....

13. moby123

moby123 Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik heb ook meer donshaar op m'n buik...

14. MollyFarouche

Jul 13, 2015
    73
    0
    0
    Heel herkenbaar, haren groeien als kool :(

15. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

Sep 19, 2015
    326
    1
    0
    aan het begin van mijn zwangerschap had ik ineens geen lichaamshaar meer... zelfs mijn snor hoefde ik niet meer te epileren. :)

mijn hoofdhaar wel dat groeit en is heel dik.

Maar nu aan het einde van de zwangerschap merk ik dat mijn benen weer in een oerwoud zijn verstopt en dat alles weer donkerder en dikker is gaan groeien...

Maar bij de vorige 2 zwangerschappen had ik wel veel lichaamsbeharing.. ook op mijn buik met zo'n bruine streep onder mijn navel.

het hoort er bij.. alleen jammer dat ik nu moeilijk kan scheren, mijn buik zit echt in de weg :)

16. Bumpie

Bumpie Bekend lid

Dec 28, 2015
    864
    523
    93
    Gek genoeg had ik hier aan het begin van de zwangerschap last van maar nu juist niet. Als ik nu iets weghaal blijft het echt zo lang weg.

17. Jam87

Jam87 Actief lid

Feb 9, 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Dag meiden,

bedankt allemaal voor jullie reacties.

Klopt het dat als je zwanger bent van een zoon meer haargroei hebt op je benen en oksels en zovoort ...?? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bij mijn zoontjes ( eerste zwangerschap) was niks te merken en normaal.

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier ook echt last van. Ook mijn buik en armen!!
    Vorige zwangerschappen ook gehad, dus ik dacht het zal wel een jongen worden!

19. anglca

anglca Actief lid

Oct 14, 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Op mijn buik heb ik veel haren erbij gekregen maar deze ga ik écht niet afscheren. Laat maar zitten, na de zwangerschap verdwijnt het wel weer. De haren op mijn benen daarentegen groeien heel langzaam en zijn erg dun geworden.

20. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    De beenharen groeien bijna niet maar dat is altijd al zo geweest. Hoef m'n benen ook maar 1 keer in de 3 a4 maanden te scheren. Bovenbenen nooit

Schaam haar daarentegen pffff.... dat groeit 1 cm per seconde volgens mij.

Oksels hoef ik ook maar 1 keer in de 3 dagen en dan zijn het stoppels.

Hoofdhaar..groeit normaal gesproken niet zo snel. Ben toevallig vorige week naar de kapper geweest om de puntjes te laten knippen.

Share This Page