hallo Dames! Misschien een gekke vraag maar wie heeft er ervaring met meer haargroei tijdens de zwangerschap? bij mijn eerste zwangerschap van mij zoontje had ik wat minder haargroei maar wel op mijn buik. Ik merk nu bij deze 2e zwangerschap (15 weken zwanger) dat na het scheren de haartjes veel sneller terugkomen en dikke haartjes krijg en over mijn buik groeit nu ook wat haar terwijl in het begin van zwangerschap juist heel minder. Is dit normaal??
Omg hou op en schei uit!!! Als ik mezelf scheer van beneden, heb ik het idee dat het alweer aangegroeid is voordat ik het scheermesje heb neergelegd...ik krijg het niet meer zeer glad en straks als voorheen. Benen en oksels geen verandering. ..mn hoofdhaar is wel voller. Buik haar is mij niet opgevallen
Ik dacht dat ik de enige ben. Heb overal meer haargroei maar bij hoofdhaar is het andersom... enorm haarvlies
Pffff jaaaa!! Ik voel me net een bosbaviaan! Overal meer haar en laat mijn haar nu van nature ook bijna zwart zijn...valt dus nog extra op ook!
Mijn man en ik doen inmiddels al aan wedstrijdjes bij wie het haar het hardst groeit. Ik kan met weinig trots zeggen dat ik telkens de overduidelijke winnaar ben
Oh dacht dat het aan mij lag. Ik hoef normaal mijn oksels maar eens in de 2 weken te scheren. Zit echt amper haar daar, maar sinds mijn zwangerschap red ik het niet meer met zelfs 1x per week. Wordt er gek van. Op mijn hoofd verlies ik trouwens geen haar. Maar dat zal na de zwangerschap weer allemaal los komen ben ik bang.
Ik heb het juist precies andersom. Haar op mijn lichaam groeit super langzaam! Hoef mijn benen nu maar 1x per 6 weken te scheren, superhandig! Wel zijn de donshaartjes op mijn buik donker geworden (waren eerst blond). Wat betreft hoodhasr merk ik weinig verschil.
hoort erbij en gaan na de bevalling weer over, heel irritant was dat... en ook mijn gewone haar. viel met bossen van mijn hoofd af....
aan het begin van mijn zwangerschap had ik ineens geen lichaamshaar meer... zelfs mijn snor hoefde ik niet meer te epileren. mijn hoofdhaar wel dat groeit en is heel dik. Maar nu aan het einde van de zwangerschap merk ik dat mijn benen weer in een oerwoud zijn verstopt en dat alles weer donkerder en dikker is gaan groeien... Maar bij de vorige 2 zwangerschappen had ik wel veel lichaamsbeharing.. ook op mijn buik met zo'n bruine streep onder mijn navel. het hoort er bij.. alleen jammer dat ik nu moeilijk kan scheren, mijn buik zit echt in de weg
Gek genoeg had ik hier aan het begin van de zwangerschap last van maar nu juist niet. Als ik nu iets weghaal blijft het echt zo lang weg.
Dag meiden, bedankt allemaal voor jullie reacties. Klopt het dat als je zwanger bent van een zoon meer haargroei hebt op je benen en oksels en zovoort ...?? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Bij mijn zoontjes ( eerste zwangerschap) was niks te merken en normaal.
Hier ook echt last van. Ook mijn buik en armen!! Vorige zwangerschappen ook gehad, dus ik dacht het zal wel een jongen worden!
Op mijn buik heb ik veel haren erbij gekregen maar deze ga ik écht niet afscheren. Laat maar zitten, na de zwangerschap verdwijnt het wel weer. De haren op mijn benen daarentegen groeien heel langzaam en zijn erg dun geworden.
De beenharen groeien bijna niet maar dat is altijd al zo geweest. Hoef m'n benen ook maar 1 keer in de 3 a4 maanden te scheren. Bovenbenen nooit Schaam haar daarentegen pffff.... dat groeit 1 cm per seconde volgens mij. Oksels hoef ik ook maar 1 keer in de 3 dagen en dan zijn het stoppels. Hoofdhaar..groeit normaal gesproken niet zo snel. Ben toevallig vorige week naar de kapper geweest om de puntjes te laten knippen.