Vliezen breken geen ontsluiting?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamaa6, May 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93
    Kunnen je vliezen breken als je baarmoedermond niet volledig verwerkt is en geen ontsluiting?of heb je altijd ontsluiting zodra je vliezen gebroken zijn?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt mij dat je wel iets van ontsluiting hebt bij het verliezen van vruchtwater, gezien het feit dat het uit dezelfde uitgang komt als je baby

3. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

Sep 19, 2015
    326
    1
    0
    weet ik niet... bij mijn eerste braken mijn vliezen eerst, maar de weeen kwam pas 5 uur later en toen had ik maar 2 cm ontsluiting. Maar bij mij werd mijn bmm ook niet week, dus de onsluiting vorderde soieso niet.

Bij de 2e begon het met weeen, na een uur heftige weeen te hebben gehad om de 5 minuten braken ook mijn vliezen, toen de verloskundige kwam had ik al 5 cm ontsluiting en moest ik snel naar het ziekenhuis.

Maar nadat de vliezen braken, nam mijn weeen intensiteit af en werd mijjn bmm weer niet week. Dus ja ik heb geen idee hoe het zit

4. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93
    Ik denk dat mijn vliezen lekken en verlies bloed ( niet veel)
    Maar ik weet dat bij vorige controle alles potdicht zat dus ik denk t toch niet
    En opvangen lukt niet

5. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al contact gehad met de verloskundige ?

6. Wasrek

Wasrek Actief lid

Jun 3, 2015
    454
    1
    0
    Het lijkt me niet perse een vereiste dat je ontsluiting moet hebben voor je vliezen om te breken. Maar het gaat volgens mij wel vaak samen.
    Sowieso een even je vk bellen om vast te stellen of het echt vruchtwater is, want dan treden er protocollen in werking

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je hoeft volgens mij niet per definitie ontsluiting te hebben om gebroken vliezen te hebben hoor...
    Water past OVERAL tussendoor dusjaa...

En ik zou sowieso ff je Vk bellen

8. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93
    Vanavond afspraak dus afwachten

9. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Bij mijn dochtertje braken mijn vliezen op maandagochtend, had toen geen weeën.
    's avonds kwam vk langs had toennet 1 cm ontsluiting en nog geen weeën
    Dochtertje is dinsdag op woensdag nacht geboren.
    Ik denk dat je vliezen kunnen breken zonder echte ontsluiting.

10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Gebroken vliezen en ontsluiting staan los van elkaar. De vliezen kunnen ook breken zonder ontsluiting en zonder weeen, bv door een infectie of iets anders. Als je vocht (en bloed) verliest moet je de VK bellen.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Vliezen kunnen ook breken zonder ontsluiting hoor. Als je vermoedt dat je vruchtwater verliest, probeer dit dan op te vangen met bv een bekertje of anders een maandverbandje ofzo.

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Bij mij braken de vliezen, en 5 uur later had ik amper een 1/2 cm ontsluiting 🙈 Lijkt mij dat ze zonder ontsluiting wel kunnen breken.

13. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Mijn vliezen braken en ik heb 6 dagen zonder ontsluiting gelopen. Pas op dag 6 kwamen de weeën (en dus ontsluiting) op gang. Het kan dus prima :)

(Overigens braken de vliezen met 35+4 dus wilden ze me tot 37 weken laten lopen. Vandaar de langdurige gebroken vliezen)

14. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hier ook gebroken vliezen
    Alles zat nog pot dicht geen cm en geen verweekte baarmoeder
    Alles is kunstmatig opgewekt toen
    en 84 uur laat is hij geboren :)

15. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

Jul 13, 2014
    610
    445
    63
    Female
    Hier ook twee bevallingen gehad waarbij mn vliezen als eerst braken zonder onsluiting en zonder verweekte baarmoeder. Volgens mij bij de tweede wel iets ontsluiting maar totaal geen verweekte baarmoeder want de vk kon nauwelijks strippen..

Share This Page