Beste verloskundige, ik heb vandaag weer een groeiecho gehad en op de buikomvang na loopt alles goed binnen de curve. De AC ligt veel verder, als je het schema'tje heb I__.__I dan liggen alle stipjes rond P50, maar de buikomvan (AC) ligt zeker dik buiten de laatste streep I__.__I * Dat is wel heel erg buiten de curve. Ben al 3 keer op suiker getest, en dit was oke, ook mijn vruchtwater is oke. Nou heeft ze een dik buikje, geeft niets, maar kan het kwaad? Of zijn er andere oorzaken waar dit door kan komen? mvg thirza
Hoi Thirza, ze hebben inderdaad die testen nodig om uit te sluiten of het iets is wat niet normaal is, maar voor zover klinkt het prima en heeft jullie kindje het erg goed daarbinnen en heeft het genoeg voedingsstoffen om die allemaal lekker op te slaan rondom het buikje. En misschien is het wel een genetisch iets wat bij kinderen van jullie hoort. Ik zou me er proberen niet te druk om te maken, want het kan zijn dat het over een tijdje weer beter in de groeicurve zit. Probeer in de tussentijd toch maar goed op je suikerinname te letten, dus matigen; alle beetjes helpen. Groetjes Brigitte